Vil trekke fram Vetter - Vetterkult som er en temmelig unik skive;
NYERE NORSK BLACK METAL!
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Som mange har nevnt, Nidaros-scena... Favoritten er One Tail, One Head! Rått, samtids, men fortsatt originalt.
-
- Belieber
- Mood:
Olavr wrote:Buksemannen wrote:Olavr wrote:Regner folk Dødsengel som ett Trondheimsband?
Nei. Mulig jeg tar feil her. Såvidt jeg vet er de fra vestlandet en plass.
Vet godt hvor de er fra, men ser flere har en tendens til å trekke dem inn som en del av Trondheimsbandene uansett.
Jeg forstod spørsmålet ditt godt og vel og insinuerte på ingen måte at DU ikke visste hvor Dødengel var fra.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
Olavr wrote:Buksemannen wrote:Olavr wrote:Regner folk Dødsengel som ett Trondheimsband?
Nei. Mulig jeg tar feil her. Såvidt jeg vet er de fra vestlandet en plass.
Vet godt hvor de er fra, men ser flere har en tendens til å trekke dem inn som en del av Trondheimsbandene uansett.
Mener en av dem studerer og bor i Trondheim.
-
- Belieber
- Mood:
Av de større norske byene er det helt åpenbart at det er Trondheim og Oslo + omegn som leverer varene uansett hvilken undersjanger det er snakk om her. Bergen er helt j****g, jeg ser ikke noe håp. Den eneste løsningen for en bergensisk Black Metal-scene jeg kan forestille meg er om alle bare ble druknet i byfjorden. I det minste har festivalene her ikke vært norges dølleste, det må vel være fordi alt annet er så j****g dårlig resten av året.
-
- Belieber
- Mood:
Utøverne er vel gjerne de som er minst habile til å komme med slike vurderinger, jf. Satyricons egen tro på at de aldri har vært så " " "Black Metal" " " som de liksom er i dag (hadde nå deres generasjon vært representantene jeg preika om her, hadde det stått stusselig til med de forut hyllede distriktene også). Det samme kan vel også sies om alle de andre store bandene som i følge dem selv bare blir bedre og bedre, selv om alle andre i verden ser det har gått nedover i flere år. Så kan man jo spørre seg om de alltid trur det de selv sier da.
-
- Poser
- Mood:
Er vel ikke rendyrket black metal, men Knokkelklang bør nevnes!
Og mens vi først er litt utenfor allfarvei: om du tåler at kristne spiller "black" metal, så er Drottnar verdt å sjekke ut.
Mye bra fra Trondheim (eller Nidaros om du svinger den veien).
Det er dog ingen tvil om at det også finnes et lass med møl både her og ellers i landet (tidligere nevnte band med generiske navn og inspirasjonskilder). Har ikke all verdens tilovers for f.eks lokale "Mørkemakt" heller.
Liker godt soundet til Gjenferdsel. Høres veldig 1995/96 ut uten at det føles påtatt på noen måte. To absolutt godkjente album på samvittigheten. Sikkert ikke Trve nok i dette selskapet da
Stian wrote:Kjellvete wrote:Sikkert ikke Trve nok i dette selskapet da
Slike bitre utsagn hjelper i hvert fall alltid til å fremme ens sak, har jeg lagt merke til.
Dagens BM mangler bitterhet