Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Reverorum ib Malacht

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Reverorum ib Malacht

Post by drgz »

Medicinmannen wrote:

Jaja, blir vel Discogs igjen da. h*****e.

AJNA skrev vel på Facebook i går at europeiske distroer (tipper IBP, AF, M.O.D) snart får inn sine kopier, så hvis du følger med den komende uken er det sikkert en distro eller to som har vinyl til salgs.

:http://store.w-t-c.web-republic.de/prod ... ts_id=5025

Kan sikkert finne den billigere et annet sted, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen.


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

drgz wrote:
Medicinmannen wrote:

Jaja, blir vel Discogs igjen da. h*****e.

AJNA skrev vel på Facebook i går at europeiske distroer (tipper IBP, AF, M.O.D) snart får inn sine kopier, så hvis du følger med den komende uken er det sikkert en distro eller to som har vinyl til salgs.

:http://store.w-t-c.web-republic.de/prod ... ts_id=5025

Kan sikkert finne den billigere et annet sted, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen.

Man skal jo ha samtlige versjoner, det er jo ikke samme album på de forsjellige formatene.. og tapen ser ut til å være den mest limiterte.. (mener jeg leste det på et eller annet fora). Blir dyrt å handle en og en ting fra discogs, med de porto prisene som det opereres med om dagen. Dog blir det Discogs etterhvert, da ikke alle distroer tar inn samtlige formater.

Reuerorum Ib Malacht ‎– De Mysteriis Dom Christi Tape:
A. Pt. I: You Are My Disciples... 30:32
B. Pt. II: Herre Jesu Krist 29:53

Reuerorum Ib Malacht ‎– De Mysteriis Dom Christi CD:
1 Credo 3:35
2 Domini Est Terra 9:05
3 Bre'shith 3:37
4 The Chaos Was Created Out Of Nothing 9:01
5 Oûtós-estin O-yiós-mou 6:52
6 Nw Thänthid 7:20
7 Säle Ärw Andelike Fatighe 6:53
8 O Ignee Spiritus 5:25
9 Sela 2:57
10 Wayhi Binsoa' 6:00
11 Hwar Christen Människia 10:42

Reuerorum Ib Malacht ‎– De Mysteriis Dom Christi LP:
A. De Mysteriis Dom Christi 21:30
B. Ps. 138: 1-18 18:29

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Galemathias
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galemathias »

Flere enn meg som får følelsen av at dette bandet kalkulert prøver å lage mest mulig hype rundt seg selv, og lykkes ganske godt med det? Det gjør at jeg får litt avsmak.


User avatar

Topic author
RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Galemathias wrote:

Flere enn meg som får følelsen av at dette bandet kalkulert prøver å lage mest mulig hype rundt seg selv, og lykkes ganske godt med det? Det gjør at jeg får litt avsmak.

Egentlig ikke, siden dette, slik jeg har forstått det, er materiale som vel ble spilt inn for noen år siden, men som det har tatt tid å få ut. Og vel, hvorfor ikke gjøre noe originalt når man først klarer å få til noe... Hypen ligger vel mest i hvordan vi overtolker ting...



drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

Vinyl bestilt. Nå håper jeg bare det som er av materiale på den er fett, haha.


User avatar

Galemathias
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galemathias »

RKKB wrote:
Galemathias wrote:

Flere enn meg som får følelsen av at dette bandet kalkulert prøver å lage mest mulig hype rundt seg selv, og lykkes ganske godt med det? Det gjør at jeg får litt avsmak.

Egentlig ikke, siden dette, slik jeg har forstått det, er materiale som vel ble spilt inn for noen år siden, men som det har tatt tid å få ut. Og vel, hvorfor ikke gjøre noe originalt når man først klarer å få til noe... Hypen ligger vel mest i hvordan vi overtolker ting...

Jeg ser ikke hvordan det at materialet er gammelt står i konflikt med teorien om at bandet kalkulert prøver å lage hype. Når musikken er forskjellig på hvert eneste format er det vanskelig å se for seg at det ikke ligger en motivasjon av å skape internettblest bak, selv om det selvsagt kan være flere ting som spiller inn. Jeg kan komme på ett band som har gjort noe liknende, og det er hype-mestrene i japanske Boris. Du skal ikke se bort i fra at bandet er fullstendig klar over hvordan "fans" overtolker ting og hvordan internett bidrar til at slikt eskalerer.

Originalt sier du, men for meg virker det litt påtatt originalt med den kristengreia og formattriksinga. Har ikke hørt musikken eller lest tekstene dog, så for alt jeg vet er dette den nye vinen.


User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

En kjapp titt innom Facebook-profilen til Emil Lundin konstaterer i alle fall at han personlig er kristen, og det ser ut til at han tar det ganske seriøst. Hvorvidt de bruker det i musikken for å skape hype eller ei, aner jeg ikke.

Så kan vi jo starte den alltid spennende "men er det black metal?"-diskusjonen igjen.

Purity comes when death is all.

User avatar

Topic author
RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Galemathias wrote:
RKKB wrote:
Galemathias wrote:

Flere enn meg som får følelsen av at dette bandet kalkulert prøver å lage mest mulig hype rundt seg selv, og lykkes ganske godt med det? Det gjør at jeg får litt avsmak.

Egentlig ikke, siden dette, slik jeg har forstått det, er materiale som vel ble spilt inn for noen år siden, men som det har tatt tid å få ut. Og vel, hvorfor ikke gjøre noe originalt når man først klarer å få til noe... Hypen ligger vel mest i hvordan vi overtolker ting...

Jeg ser ikke hvordan det at materialet er gammelt står i konflikt med teorien om at bandet kalkulert prøver å lage hype. Når musikken er forskjellig på hvert eneste format er det vanskelig å se for seg at det ikke ligger en motivasjon av å skape internettblest bak, selv om det selvsagt kan være flere ting som spiller inn. Jeg kan komme på ett band som har gjort noe liknende, og det er hype-mestrene i japanske Boris. Du skal ikke se bort i fra at bandet er fullstendig klar over hvordan "fans" overtolker ting og hvordan internett bidrar til at slikt eskalerer.

Originalt sier du, men for meg virker det litt påtatt originalt med den kristengreia og formattriksinga. Har ikke hørt musikken eller lest tekstene dog, så for alt jeg vet er dette den nye vinen.

Nå kan det jo være at det er selskap også med i bildet, som kanskje ser at dette kan være lurt å gjøre? Eller kanskje det bare handler om at a passer best til kassett, b til vinyl og c til CD. Jeg har ikke hørt annet enn det som vel er CD-utgaven.


User avatar

Warchief_Thor
Belieber
Belieber
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Warchief_Thor »

Morkenstubbe wrote:

Vil ha samtlige versjoner av nye skiva, tape, LP og CD!

Reverorum Ib Malacht - Ps. 138, 1-18 (De Mysteriis Dom Christi)- 18.38min.

Syntes lyden her var fet!

Tracket finnes også på Ancient Records sin Demo Compilation pt.1-LP , fant det ut ved en tilfeldighet her. Syns det låt merksnodig kjent uten at jeg hadde sjekket ut Reverorurm Ib Malacht før, satte tilfeldigvis på demo compilationen og der var den jaggu meg. Så da kan det nok stemme at dette materialet er gammelt, A.Records fronter ikke akkurat katolisme.


User avatar

Galemathias
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galemathias »

RKKB wrote:
Galemathias wrote:
RKKB wrote:
Galemathias wrote:

Flere enn meg som får følelsen av at dette bandet kalkulert prøver å lage mest mulig hype rundt seg selv, og lykkes ganske godt med det? Det gjør at jeg får litt avsmak.

Egentlig ikke, siden dette, slik jeg har forstått det, er materiale som vel ble spilt inn for noen år siden, men som det har tatt tid å få ut. Og vel, hvorfor ikke gjøre noe originalt når man først klarer å få til noe... Hypen ligger vel mest i hvordan vi overtolker ting...

Jeg ser ikke hvordan det at materialet er gammelt står i konflikt med teorien om at bandet kalkulert prøver å lage hype. Når musikken er forskjellig på hvert eneste format er det vanskelig å se for seg at det ikke ligger en motivasjon av å skape internettblest bak, selv om det selvsagt kan være flere ting som spiller inn. Jeg kan komme på ett band som har gjort noe liknende, og det er hype-mestrene i japanske Boris. Du skal ikke se bort i fra at bandet er fullstendig klar over hvordan "fans" overtolker ting og hvordan internett bidrar til at slikt eskalerer.

Originalt sier du, men for meg virker det litt påtatt originalt med den kristengreia og formattriksinga. Har ikke hørt musikken eller lest tekstene dog, så for alt jeg vet er dette den nye vinen.

Nå kan det jo være at det er selskap også med i bildet, som kanskje ser at dette kan være lurt å gjøre? Eller kanskje det bare handler om at a passer best til kassett, b til vinyl og c til CD. Jeg har ikke hørt annet enn det som vel er CD-utgaven.

Sannsynligvis labelen som krever at de gir ut tre forskjellige album med samme tittel på hvert sitt format ja, gir god mening rent businessmessig det.


User avatar

Topic author
RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Galemathias wrote:

Sannsynligvis labelen som krever at de gir ut tre forskjellige album med samme tittel på hvert sitt format ja, gir god mening rent businessmessig det.

Det er jo utsolgt, så noen har gjort noe riktig her, ja.



drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

Galemathias wrote:

Sannsynligvis labelen som krever at de gir ut tre forskjellige album med samme tittel på hvert sitt format ja, gir god mening rent businessmessig det.

Nå har vel ikke AJNA Offensive vane for å gi ut musikk som de prøver å lure til seg mest mulig penger på. Ja, all musikken kunne kommet i form av en 3LP, men den hadde ikke blitt noe billigere enn LP+CD+tape, så ser ikke argumentet med at det er så veldig god butikk businessmessig. Tipper en 3LP hadde solgt ut like fort som en LPen gjorde i denne omgang, mens CDen kommer de nok til å sitte igjen med i lengre tid, så om det var så veldig lurt kan man jo lure på.


User avatar

Galemathias
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galemathias »

drgz wrote:
Galemathias wrote:

Sannsynligvis labelen som krever at de gir ut tre forskjellige album med samme tittel på hvert sitt format ja, gir god mening rent businessmessig det.

Nå har vel ikke AJNA Offensive vane for å gi ut musikk som de prøver å lure til seg mest mulig penger på. Ja, all musikken kunne kommet i form av en 3LP, men den hadde ikke blitt noe billigere enn LP+CD+tape, så ser ikke argumentet med at det er så veldig god butikk businessmessig. Tipper en 3LP hadde solgt ut like fort som en LPen gjorde i denne omgang, mens CDen kommer de nok til å sitte igjen med i lengre tid, så om det var så veldig lurt kan man jo lure på.

Jeg brukte det språklige virkemiddelet ironi, med sarkastiske overtoner, i innlegget du siterer. Jeg er altså enig med deg. Om målet er å selge mest mulig vil det etter min logikk åpenbart være lurest å gi ut alle de tre innspillingene på alle tre formater. Denne logiske slutningen virker det dog ikke som RKKB deler, men heldigvis er akkurat det noe jeg lever helt fint med.


User avatar

Topic author
RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Galemathias wrote:

Denne logiske slutningen virker det dog ikke som RKKB deler, men heldigvis er akkurat det noe jeg lever helt fint med.

Jeg var nok bare altfor trøtt og tok ikke ironien din, og heller ikke din noe innfløkte logikk :think:

Jeg har hørt CD og kassett-versjonen, og det er overraskende stor forskjell på disse.


User avatar

felt
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 29 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by felt »

Flott band!
Synes at mange av låtene er såpass sterke at de hadde fortjent noe bedre produksjon.
At livssyn "skremmer" enkelte bort fra bandet er bare komisk.


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Produksjonen er best! Liker det jeg har hørt til nå...

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image


drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

Så, hvem har en kopi av Urkaos de er villig til å bytte/selge?


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Knis.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Er keen på å skaffe den selv også, men uaktuelt å betale blodpris for en fire år gammel vinyl.

Purity comes when death is all.

User avatar

Topic author
RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Medicinmannen wrote:

Er keen på å skaffe den selv også, men uaktuelt å betale blodpris for en fire år gammel vinyl.

Omentrent i nærheten av dette - http://www.discogs.com/sell/item/187499151. Jeg er mest fasinert over følgende utsagn: "Like new! Only Opened To Check The Content. Never Played.". Så, altså kjøpt og åpnet men ikke hørt... Je je, den verden vi lever i!


Locked Previous topicNext topic