Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Facebook

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er du pÄ Facebook?

Ja!
89
71%
Ja, men jeg har tenkt Ă„ slette kontoen.
7
6%
Nei, men jeg har tenkt Ă„ registrere meg.
0
No votes
Nein! Pfui Teufel!
30
24%
 
Total votes: 126
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Haha, mÄ vÊre topp underholdning Ä ha han der pÄ vennelista, Stian! Evt ekstremt frustrerende...

Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Angelgrinder wrote:
BlueGrot wrote:

Det morsomste er at de dyra sliter med genetikken PÅ GRUNN AV slike rĂ„tne kjerringer som synes store sĂžte Ăžyne pĂ„ hunden er det feteste i verden.

Og hva vet du egentlig om patella?

Patella er svÊrt vanlig i knÞttsmÄ hunder. AltsÄ hunder som har en stÞrrelse som er avlet frem.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

HUNDENS BØNN TIL DEG:

  • Mitt liv varer kun i 10-15 Ă„r.
  • Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg. Tenk over det nĂ„r du anskaffer meg.
  • Gi meg litt tid til Ă„ forstĂ„ hva det er du forlanger av meg.
  • GjĂžr meg tillitsfull, du er hele mitt liv.
  • VĂŠr ikke sint pĂ„ meg lenge av gangen og sperr meg ikke inne som straff.
  • Du har ditt arbeidet, dine fornĂžyelser, dine venner, jeg har bare deg.
  • Snakk med meg- selvom jeg ikke forstĂ„r dine ord, sĂ„ forstĂ„r jeg nĂ„r din stemme gjelder meg.
  • Vet du at jeg aldri glemmer hvordan du er mot meg.
  • FĂžr du slĂ„r meg, tenk pĂ„ at mine tenner med letthet kan knuse din hĂ„nd, men jeg bruker ikke min makt.
  • NĂ„r du blir irritert pĂ„ meg, fordi du har det travelt, sĂ„ tenk pĂ„ at jeg kanskje har vondt i magen, kanskje lĂ„ jeg for lenge i solen, kanskje er jeg bare trett og sliten.
  • Ta deg av meg nĂ„r jeg blir gammel, ogsĂ„ du blir gammel.
  • VĂŠr hos meg nĂ„r jeg har det vanskelig. Alt blir lettere fordi jeg har deg, jeg elsker deg ♄

Klem fra din hund :)

Affen wrote:Det gÄr faktisk an Ä bare holde helt kjeft.

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

sĂŠd

Det er forskjell pĂ„ Ă„ HØRE pĂ„ metal, og Ă„ VÆRE metal.

Salt i sÄret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Tomas wrote:
Angelgrinder wrote:
BlueGrot wrote:

Det morsomste er at de dyra sliter med genetikken PÅ GRUNN AV slike rĂ„tne kjerringer som synes store sĂžte Ăžyne pĂ„ hunden er det feteste i verden.

Og hva vet du egentlig om patella?

Patella er svÊrt vanlig i knÞttsmÄ hunder. AltsÄ hunder som har en stÞrrelse som er avlet frem.

Patella luxasjon er vanlig hos mindre hunder. HD er like vanlig hos store hunder. Alle individ som er avlet frem som friske dyr kan alikevel fÄ disse sykdommene. StÞrrelsen har neppe noe Ä si her.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Hva kan du om genetikk og hvordan recessive trekk avles frem via innavl? En hund fÄr ikke et recessivt trekk fordi den er liten eller stor, den fÄr det fordi rasen skal holdes ren i henhold til standardkrav. De fleste hunderaser ble avlet frem pÄ en tid man ikke hadde kjennskap til genetikken som gav disse trekkene. SelvfÞlgelig visste man at innavl led til retarderende trekk, men nÄ som man har stor kunnskap om genetikk burde faktisk Trine Grunger verden over ha nok medfÞlelse med dyr til Ä ikke Þnske seg en idiotrotte med enorme Þyne og underdimensjonert kropp.


User avatar

Nudua
Belieber
Belieber
Posts: 119
Joined: 13 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nudua »

BakgÄrdsmix FTW!

Image

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

BlueGrot wrote:

Hva kan du om genetikk og hvordan recessive trekk avles frem via innavl? En hund fÄr ikke et recessivt trekk fordi den er liten eller stor, den fÄr det fordi rasen skal holdes ren i henhold til standardkrav. De fleste hunderaser ble avlet frem pÄ en tid man ikke hadde kjennskap til genetikken som gav disse trekkene. SelvfÞlgelig visste man at innavl led til retarderende trekk, men nÄ som man har stor kunnskap om genetikk burde faktisk Trine Grunger verden over ha nok medfÞlelse med dyr til Ä ikke Þnske seg en idiotrotte med enorme Þyne og underdimensjonert kropp.

:applause:

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

BlueGrot wrote:

Hva kan du om genetikk og hvordan recessive trekk avles frem via innavl? En hund fÄr ikke et recessivt trekk fordi den er liten eller stor, den fÄr det fordi rasen skal holdes ren i henhold til standardkrav. De fleste hunderaser ble avlet frem pÄ en tid man ikke hadde kjennskap til genetikken som gav disse trekkene. SelvfÞlgelig visste man at innavl led til retarderende trekk, men nÄ som man har stor kunnskap om genetikk burde faktisk Trine Grunger verden over ha nok medfÞlelse med dyr til Ä ikke Þnske seg en idiotrotte med enorme Þyne og underdimensjonert kropp.

Og hva mener du man gjĂžr nĂ„r rasestandard oppdateres med jevne mellomrom? Tror du patella luxasjon eller hd er nye sykdommer som har poppet frem de siste Ă„rene? Jeg er enig i at avl gĂ„r over stokk og stein og skulle gjerne sett avlsstopp pĂ„ flere raser, men er absolutt ikke enig i at disse sykdommene er en direkte konsevens av avl over kort tid. Å skulle Ăžnske at standarden pĂ„ de forskjellige rasene er lik idag som de var pĂ„ 1900 tallet skulle jeg gjerne sett selv da min ville vĂŠrt et perfekt eksemplar, men slik er det ikke. Men istedetfor Ă„ oppfĂžre seg mongo ved Ă„ kalle hunder 'idiotrotter' sĂ„ kan du jo heller lese deg opp litt om feks oppdrettet av Schaefer..hva vil du kalle disse flotte eksemplene? Åh, bare shaefer? I thought so.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Patellaluksasjon sees hos de fleste hunderaser og ogsÄ hos katt, men ved gjennomgang av registrerte pasienter ved Norges VeterinÊrhÞgskole fra 1971 til 1987 gÄr det fremat kun for et fÄtall raser representerer lidelsen noe problem. I materialet er det overvekt av sÄkalte miniatyrraser som dvergpuddel, pomeranian og papillon. Av stÞrre raser dominerer chow chow, flatcoated retriever og irsk ulvhund. Dette bilde kan imidlertid endres over tid.

Betraktes tallene for 1971-79 og 1980-87 hver for seg, viser de en stabil forekomst blant miniatyrhunder, mens stÞrre hunder som flacoated retriever, newfoundlandshund, pyrineerhund og st.bernhardshund Þker i antall. Det er her spesielt interessant Ä merke seg at rasen flatcoated retriever ikke fantes i materialet fra 1972-79, men totalt for hele 16-Ärsperioden ble den bare forbigÄtt av puddel i antall registrerte tilfeller.

StÞrre hunder Þker i antall mens smÄhundene er stabil.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Dessuten, det du prÞver Ä fÄ frem kan sikkert de fleste enes i. Men du har en tendens til Ä bestandig ordlegge deg som en tilbakestÄende broiler. Hvorfor ikke bare kalle en bikkje en bikkje istedetfor Ä vÊre sÄ fordÞmt idiotisk med kallenavnene.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Acrid
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Acrid »

hell yes copypasta


User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Fillebikkjebonanza.

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Berre ein hund.

Det er forskjell pĂ„ Ă„ HØRE pĂ„ metal, og Ă„ VÆRE metal.

Salt i sÄret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Nudua wrote:

BakgÄrdsmix FTW!

SÊrlig nÄr det gjelder katter.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Angelgrinder wrote:

Dessuten, det du prÞver Ä fÄ frem kan sikkert de fleste enes i. Men du har en tendens til Ä bestandig ordlegge deg som en tilbakestÄende broiler. Hvorfor ikke bare kalle en bikkje en bikkje istedetfor Ä vÊre sÄ fordÞmt idiotisk med kallenavnene.

:-k

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Angelgrinder wrote:

sĂ„ kan du jo heller lese deg opp litt om feks oppdrettet av Schaefer..hva vil du kalle disse flotte eksemplene? Åh, bare shaefer? I thought so.

Revmatiske Nazibikkjer

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

sitter,ligger,mens jeg kan.otis redding,nice music.


Locked Previous topicNext topic