Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Fengsel - Rettigheter?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

babyPESS
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 17 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by babyPESS »

Tomas wrote:Her har man en litt interessant sak.
http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article671041.ece

Helt korrekt dom, selv om de aller fleste av oss nok har stor forstÄelse for den domfelte og hans gjerninger.

Tragisk sĂžster og mor, spĂžr du meg.

User avatar

General ell?
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 15 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by General ell? »

Tomas wrote:Her har man en litt interessant sak.
http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article671041.ece

Helt korrekt dom, selv om de aller fleste av oss nok har stor forstÄelse for den domfelte og hans gjerninger.

Her skulle det vĂŠrt Ăžye for Ăžye hehe

"Som straff skal du nÄ sitte tapet til denne stolen i 5 minutter!!"

"NOOOOOOOOOOOO!"
Mr. MARSHALL

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

General ell? wrote:

"Som straff skal du nÄ sitte tapet til denne stolen i 5 minutter!!"

"NOOOOOOOOOOOO!"

Ahaha!

Skulle han fÄtt han utdanning og god mat mens han mÄ sitje?
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Haha, eksamensmas er jaggu straff nok veit je.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Forkastelig dom. Hva med Ä straffe neket av ei sÞster istedet og stenge henne inne pÄ lukka anstalt til hun enten kom over abstinensene og slutta, eller tok livet av seg? Verden trenger ikke flere narkomane. Slutt eller dÞ...
Image

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Affen wrote:....stenge henne inne pÄ lukka anstalt til hun enten kom over abstinensene og slutta, eller tok livet av seg? Verden trenger ikke flere narkomane. Slutt eller dÞ...

HÄhÄ, true colours officially shown.

Kvifor stenge ho inne pÄ dyr anstalt, kunne vel berre klynge ho og alle andre som ikkje lever akkurat slik du synst er greit opp i nÊraste tre. Mykje enklare.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Affen wrote:Forkastelig dom. Hva med Ä straffe neket av ei sÞster istedet og stenge henne inne pÄ lukka anstalt til hun enten kom over abstinensene og slutta, eller tok livet av seg? Verden trenger ikke flere narkomane. Slutt eller dÞ...
Du skjĂžnner cel at det er kvinnediskriminerende, Affen?

:wink:
Image

User avatar

Valdemar
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Valdemar »

Affen wrote:Forkastelig dom. Hva med Ä straffe neket av ei sÞster istedet og stenge henne inne pÄ lukka anstalt til hun enten kom over abstinensene og slutta, eller tok livet av seg? Verden trenger ikke flere narkomane. Slutt eller dÞ...

Du er virkelig kongen av ignoranse, Affen. DET E DÆM NARKOMANE SOM E FEIL, IKKJE PSYKISKE PROBLEMA ELLER DÆM SOM DISTRUBIERE STOFFET. Det verden virkelig ikke trenger er trangsynte idioter som sitter hjemme med sin fete samling av musikalsk avfþring og mener noe om noe som helst. Slutt eller DØ!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Dick Hardy wrote:Du skjĂžnner cel at det er kvinnediskriminerende, Affen?

Kvinnediskriminerende?!?

Valdemar wrote:Du er virkelig kongen av ignoranse, Affen. DET E DÆM NARKOMANE SOM E FEIL, IKKJE PSYKISKE PROBLEMA ELLER DÆM SOM DISTRUBIERE STOFFET. Det verden virkelig ikke trenger er trangsynte idioter som sitter hjemme med sin fete samling av musikalsk avfþring og mener noe om noe som helst. Slutt eller DØ!

For et saklighetsnivÄ. Hva har platesamlinga mi med saken Ä gjÞre? Dust.

Og selvfĂžlgelig skal ikke bare de narkomane straffes. Langerne/narkobaronene bĂžr skytes. Midt i skallen. Folk som selger stoff fortjener f**n ikke mer enn ei kule midt i panna.

Og ja, selvfÞlgelig fortjener jenta en sjanse til Ä komme seg unna dritten. Men nÄr hun har en bror som er oppegÄende og ikke narkoman, holder ikke den "kjip barndom"-unnskyldninga. Hun har mest sannsynlig begynt av egen fri vilje. Sikkert med litt hasj, fordi det er sÄ kult i vennegjengen e.l. Men folk som fÄr sjansen til Ä slutte, for sÄ Ä gÄ rett ut Ä sette seg et skudd ved fÞrste anledning, fortjener ikke mer hjelp. Helt Êrlig. Men for all del, de fortjener en sjanse, eller maks to...
Image

User avatar

Valdemar
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Valdemar »

[quote=]"Valdemar"]Du er virkelig kongen av ignoranse, Affen. DET E DÆM NARKOMANE SOM E FEIL, IKKJE PSYKISKE PROBLEMA ELLER DÆM SOM DISTRUBIERE STOFFET. Det verden virkelig ikke trenger er trangsynte idioter som sitter hjemme med sin fete samling av musikalsk avfþring og mener noe om noe som helst. Slutt eller DØ![/quote]

For et saklighetsnivÄ. Hva har platesamlinga mi med saken Ä gjÞre? Dust.

Og selvfĂžlgelig skal ikke bare de narkomane straffes. Langerne/narkobaronene bĂžr skytes. Midt i skallen. Folk som selger stoff fortjener f**n ikke mer enn ei kule midt i panna.

Og ja, selvfÞlgelig fortjener jenta en sjanse til Ä komme seg unna dritten. Men nÄr hun har en bror som er oppegÄende og ikke narkoman, holder ikke den "kjip barndom"-unnskyldninga. Hun har mest sannsynlig begynt av egen fri vilje. Sikkert med litt hasj, fordi det er sÄ kult i vennegjengen e.l. Men folk som fÄr sjansen til Ä slutte, for sÄ Ä gÄ rett ut Ä sette seg et skudd ved fÞrste anledning, fortjener ikke mer hjelp. Helt Êrlig. Men for all del, de fortjener en sjanse, eller maks to...[/quote]


Vel, du vet jo absolutt ingenting om hvordan hun begynte og hva som ligger bak det, sÄ det holder ikke.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Tenebres wrote:
Skrappar wrote:Folk tenker alltid sÄ NEGATIVT om ting og tang. Folk som f.eks. Lance, Tenebres, Affen og Angelgrinder, the fab four. Det som er BRA med Norge og vÄrt utrolige fengselsvesen er at jeg f.eks. kan drepe noen som sÄ mye som ser feil pÄ ungen min, og jeg vil fÄ et kjempeflott opphold i fengsel samtidig som min hevntÞrst blir slukket. Vinn, vinn. Tenk POSITIVT, folkens.
For det fĂžrste har du glemt Unborn...

Fint at man blir satt pris pÄ, men trekk nÄ ikke meg inn i dette her,
jeg har skrevet nada i denne topicen. Carry on.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Affen wrote:Forkastelig dom.
Nei, dommen er helt ypperlig. Om du er uenig i det som har skjedd er det vel loven du er misfornĂžyd med.
Jeg har selv stor forstÄelse for brorens Þnske om Ä forhindre sÞsteren i Ä fÄ tak i mer dop. Derfor en vanskelig sak.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Brekke
Be
Be
Posts: 4
Joined: 08 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Brekke »

Affen wrote:
Og ja, selvfÞlgelig fortjener jenta en sjanse til Ä komme seg unna dritten. Men nÄr hun har en bror som er oppegÄende og ikke narkoman, holder ikke den "kjip barndom"-unnskyldninga.

Sunnhordlendingen ble dÞmt til fem mÄneder fengsel for frihetsberÞvelse, tyveri og narkotikabruk, men 90 dager av straffen ble gjort betinget.

User avatar

babyPESS
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 17 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by babyPESS »

Tomas wrote:
Affen wrote:Forkastelig dom.
Nei, dommen er helt ypperlig. Om du er uenig i det som har skjedd er det vel loven du er misfornĂžyd med.
Jeg har selv stor forstÄelse for brorens Þnske om Ä forhindre sÞsteren i Ä fÄ tak i mer dop. Derfor en vanskelig sak.

Det jeg syns er helt utrolig er mora og sÞstra som faktisk anmeldte ham, nÄr det (iallfall ut ifra artikkelen) virka som fyren bare ville sÞstra godt. SÞstrene mine har gjort langt verre ting enn Ä teipe meg fast til en stol i 5 min uten at jeg tenker pÄ Ä anmelde dem. Djeez.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

TheUnborn wrote:
Tenebres wrote:
Skrappar wrote:Folk tenker alltid sÄ NEGATIVT om ting og tang. Folk som f.eks. Lance, Tenebres, Affen og Angelgrinder, the fab four. Det som er BRA med Norge og vÄrt utrolige fengselsvesen er at jeg f.eks. kan drepe noen som sÄ mye som ser feil pÄ ungen min, og jeg vil fÄ et kjempeflott opphold i fengsel samtidig som min hevntÞrst blir slukket. Vinn, vinn. Tenk POSITIVT, folkens.
For det fĂžrste har du glemt Unborn...

Fint at man blir satt pris pÄ, men trekk nÄ ikke meg inn i dette her,
jeg har skrevet nada i denne topicen. Carry on.
Read between the lines, "bro".

Det jeg mente var ene og alene at Skrappar har som dÄrlig uvane Ä komme med helt absurde pÄstander og setter folk i kategorier etter dagens humÞr. Og jeg har merket at han elsker Ä sette deg i hate-Norge-bÄlen.

Verken mer eller mindre. Unnskyld hvis du fÞlte deg krenket av min sarkasme rettet egentlig mot Skrappars FrP-aktige bÄlsettinger.
(Oh the irony!)

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Tenebres wrote:
TheUnborn wrote:
Tenebres wrote:
Skrappar wrote:Folk tenker alltid sÄ NEGATIVT om ting og tang. Folk som f.eks. Lance, Tenebres, Affen og Angelgrinder, the fab four. Det som er BRA med Norge og vÄrt utrolige fengselsvesen er at jeg f.eks. kan drepe noen som sÄ mye som ser feil pÄ ungen min, og jeg vil fÄ et kjempeflott opphold i fengsel samtidig som min hevntÞrst blir slukket. Vinn, vinn. Tenk POSITIVT, folkens.
For det fĂžrste har du glemt Unborn...

Fint at man blir satt pris pÄ, men trekk nÄ ikke meg inn i dette her,
jeg har skrevet nada i denne topicen. Carry on.
Read between the lines, "bro".

Det jeg mente var ene og alene at Skrappar har som dÄrlig uvane Ä komme med helt absurde pÄstander og setter folk i kategorier etter dagens humÞr. Og jeg har merket at han elsker Ä sette deg i hate-Norge-bÄlen.

Verken mer eller mindre. Unnskyld hvis du fÞlte deg krenket av min sarkasme rettet egentlig mot Skrappars FrP-aktige bÄlsettinger.
(Oh the irony!)

SkjĂžnte utmerket hva du mente. Egentlig ble jeg litt overrasket selv da jeg
ikke sÄ Unborn i samme setning med de andre Skrappar nevnte, ulikt ham egentlig.
Tenkte jeg var utenfor fare, men sÄ kom Tenebres my ol' buddy ol' pal.. 8)

Her trengs ingen unnskyldning.
Affen kan mÞte Tomas pÄ midten, sÄ har dere alle en grei deal.

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

NÄ mÄ dere ikke brenne hverandre pÄ bÄsen her.
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

babyPESS
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 17 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by babyPESS »

Haha, skjĂžnner ikke skiten, heter det.

Locked Previous topicNext topic