Aff aff aff... jeg fÄr se om detta er noe jeg gidder Ä kjÞpe. HÄper ikke det blir et 100% "kÄbbÄi & inndianer"-album.
Den Generelle Manowar - trÄden.
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
MANOWAR Reveal Album Title and Digital Release Date
MANOWAR Announce Digital Release Of New Album For June 16, 2012
MANOWARâs new studio album, The Lord Of Steel, will first be released worldwide on June 16, 2012 exclusively on iTunes and on the bandâs own online store, The Kingdom Of Steel (www.thekingdomofsteel.com).
On the same date, Metal Hammer UK will release a special âSteel Editionâ of Metal Hammer #233, including the CD and a digital copy of the album.
The Lord Of Steel is blazing with pure power, untamed energy, and a sound as raw and wild as a force of nature. Track titles like Annihilation and Hail, Kill And Die! set the tone for a record that is packed with surprises.
In contrast to the 2007 release Gods Of War, this new album is not a concept album, yet each song tells a different story, retaining the MANOWAR vision of righteousness, honor and everything MANOWAR fans have come to know and love.
MANOWAR fans should expect to have âtheir heads completely blown offâ said MANOWAR bassist Joey DeMaio in a recent interview, and explained that ââŠthis album is all about brutality and raw power!â
The album will be mixed and mastered at the legendary Wisseloord Studios by long-time collaborators mixing engineer Ronald Prent and two-time Grammy award-winning mastering engineer Darcy Proper.
Known for their adventurous spirit and for never releasing the same style of album twice in a row, MANOWAR have this time tapped into the world of action heroes and their stories, writing their first song specifically for a Hollywood movie, EL GRINGO and another one, Expendable, inspired by Sylvester Stalloneâs action movie franchise âThe Expendablesâ.
The band recently announced that El Gringo will be the theme song of the action western EL GRINGO, featuring Scott Adkins (âExpendables 2â, âThe Bourne Ultimatumâ) and Christian Slater and produced by After Dark Films (âAn American Hauntingâ) and Joel Silverâs (âMatrixâ, âLethal Weaponâ) Dark Castle Home Entertainment.
The trailer for the film âEl Gringoâ featuring a short sample of the theme song can be seen here:
A sneak preview into the song âEl Gringoâ can be viewed here:
A sneak preview into the song âExpendableâ can be viewed here:
âWe were talking about a concept album but then got inspired to go in a different direction. This is where we are right now.â explained Joey DeMaio. âIâve been doing research on getting the best microphones and pre-amps for the guitars. The bass sound is death defying. Weâve done a lot of work on drums too, giving Donnie room to stretch out. And Eric will simply sound bigger than life as always.â
MANOWAR are ready to celebrate their new album in a manner worthy of The Kings Of Metal with headlining performances at open-air summer festivals across Europe.
Upcoming MANOWAR headlining tour dates:
Sat, June 16, 2012 â Ost Fest â Bucharest, Romania
Thu, June 21, 2012 â Gods Of Metal â Milan, Italy
Fri, July 6, 2012 â Getaway Rock Festival â GĂ€vle, Sweden
Mon, July 9, 2012 â Dortmunder Music Week Festival â Dortmund, Germany
Release: Digital pre-release: 6/16/2012 on iTunes and www.thekingdomofsteel.com
Metal Hammer UK Steel Edition: 6/16/2012
Marken wrote:The Lord Of Steel? Den sÄ jeg ikke komme.
Hva skjedde med det storslÄtte konseptet om verdens historie, som skulle foregÄ over minst 5-6 plater? Og hva skjedde med at det ikke skulle gÄ mer enn et Är mellom platene framover? LÞy Joey DeMaio til fansen nÄr han gjorde intervjuer etter Gods of War? Haha, posser...
MANOWAR fans should expect to have âtheir heads completely blown offâ said MANOWAR bassist Joey DeMaio in a recent interview
Sa han ikke det samme sist og?

-
- Belieber
- Mood:
Affen wrote:Marken wrote:The Lord Of Steel? Den sÄ jeg ikke komme.
Hva skjedde med det storslÄtte konseptet om verdens historie, som skulle foregÄ over minst 5-6 plater? Og hva skjedde med at det ikke skulle gÄ mer enn et Är mellom platene framover? LÞy Joey DeMaio til fansen nÄr han gjorde intervjuer etter Gods of War? Haha, posser...
MANOWAR fans should expect to have âtheir heads completely blown offâ said MANOWAR bassist Joey DeMaio in a recent interview
LÞgn og tant fra ende til annen. Men nÄ er det bare fem dager igjen, hvis den datoen stemmer da...
Affen wrote:Marken wrote:The Lord Of Steel? Den sÄ jeg ikke komme.
SpÞrsmÄlet er heller:
NÄr sa han noe nytt sist? Det er jo stort sett i den samme tralten alt han sier.

Tracklist (not in final order):
Annihilation
Black List
Born In A Grave
El Gringo
Expendable
Hail, Kill and Die
Manowarriors
Righteous Glory
The Lord Of Steel
Touch The Sky
Hail, Kill and Die og Manowarriors ja. Visstnok Ätte midtempo lÄter, en halvballade (Righteous Glory) og ei kjapp lÄt.
-
- Belieber
- Mood:
HÞrer igjennom The Lord of Steel nÄ.
Det rÞkker ganske godt nedentil merker jeg. SÄ langt er det ikke noe dÄrlig midi-koring eller billige orkestereffekter, kun rett frem heavy metal.
Bassen til Joey DeMaio er jo skrudd opp til 11 og overdĂžver resten av bandet, men det er jo nesten forventet...
Skal ikke si noe for tidlig, men det er fare for at dette albumet kommer til Ă„ bli en liten favoritt fremover. Lover godt!
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.
HÞres bra ut! Vurderer for Þyeblikket Ä investere i The Lord of Steel - Hammer Edition fra Metal Hammer UK som utgis 26. juni. Spesialutgave av bladet med skiva inkludert pluss ny Holyhell pÄ kjÞpet.
Den ordinĂŠre releasen er ikke fĂžr slutten av juli jo...
Ser ut som plata ligger ute pÄ nettet i sin helhet ogsÄ:
"Hail, kill and die" er f**n meg et elendig forsÞk pÄ "Blood of the Kings 2", og "Manowarriors" gjorde meg litt flau.
Men hva er det med lyden? Har DeMaio plutselig oppdaget Digitech sine digitale fuzzpedaler?

HÞrte gjennom fire lÄter fra den nye skiva, og lurte pÄ om jeg hadde vokst fra Manowar. SÄ satte jeg pÄ en del random eldre lÄter pÄ Spotify og innsÄ at det er de nye som er rÊvdÄrlige.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Belieber
- Mood:
HĂŠ?
LÄter som Black List, Touch The sky, Lord Of Steel og Born in a grave er jo klassisk Manowar. Da er det heller feks El Gringo, Hail Kill and Die og Manowarriors som trekker helheten ned. Storkoser meg med resten.
Syntes ikke gitarlyden pÄ den nye skiva er sÄ vÊrst heller, problemet er at bassen overdÞver alle andre instrumenter... Syntes heller Manowar har en forferdelig gitarlyd live.
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.
Sjekka Born In A Grave og Touch the Sky nÄ. Ikke det jeg tenker pÄ som klassisk Manowar, men har hÞrt dem verre enn nettopp pÄ disse lÄtene. Bra er det likevel ikke.
Er det derimot meningen at lyden skal vÊre slik, og skal det som slÄr inn tidlig forestille en bass? Og er Columbus og Hamzik samme trommemaskin?
Kan vÊre. Alt for Ä holde illusjonen om problemfrie forhold innad i bandet. Antagelig var trommesporene sÄ kjedelig pÄ dette og forrige album, at ingen gadd Ä spille de inn live.
Anbefaler alle Ă„ besĂžke House of Death-forumet, og bevitne diskusjonen mellom de som ikke liker skiva, og de som blindt digger alt eller forsvarer bandets valg, selv med flau smak i munnen.

Invictus wrote:HÞres bra ut! Vurderer for Þyeblikket Ä investere i The Lord of Steel - Hammer Edition fra Metal Hammer UK som utgis 26. juni. Spesialutgave av bladet med skiva inkludert pluss ny Holyhell pÄ kjÞpet.
Bestilte denne for en stund siden. Latterlig billig om ikke annet
-
Topic author - Poser
- Mood:
-
Topic author - Poser
- Mood:
Kjellvete wrote:Invictus wrote:HÞres bra ut! Vurderer for Þyeblikket Ä investere i The Lord of Steel - Hammer Edition fra Metal Hammer UK som utgis 26. juni. Spesialutgave av bladet med skiva inkludert pluss ny Holyhell pÄ kjÞpet.
Bestilte denne for en stund siden. Latterlig billig om ikke annet
Har ogsÄ bestilt den.
Never gonna change our style
Gonna play tonight for quite a while
In heavy metal we believe
If you donât like it time to leave
Manowarriors raise your hands
We fight for metal
Manowarriors raise your hands
Our fight is real
We do just what we feel
Sons of steel