Denne humoren får terningkast 6 av meg.Kjellvete wrote:Med litt flaks så rakk ikke Bruce å repetere refrengene 100 ganger før han ble sjuk
Iron Maiden
Med refreng menes låttitlene?thorel wrote:Denne humoren får terningkast 6 av meg.Kjellvete wrote:Med litt flaks så rakk ikke Bruce å repetere refrengene 100 ganger før han ble sjuk
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Korrekt antattWelhaven wrote:Med refreng menes låttitlene?thorel wrote:Denne humoren får terningkast 6 av meg.Kjellvete wrote:Med litt flaks så rakk ikke Bruce å repetere refrengene 100 ganger før han ble sjuk
Knugende knyttnever av negativ energi
j****g spent på neste annonsering fra band og management.
Skiva er ferdig innspilt og skulle visstnok annonseres forrige måned. Ser ut til at release er utsatt til senhøsten og at det ikke blir shows før i 2016.
Skiva er ferdig innspilt og skulle visstnok annonseres forrige måned. Ser ut til at release er utsatt til senhøsten og at det ikke blir shows før i 2016.
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.
Hørte på The Final Frontier i går, en ny sjanse rett og slett, men det er så traust og monotont. Låtene er altfor lange i forhold til hvor mange partier hver låt repeterer. Ja, noen av partiene er gode men det blir for mye av det gode. De to første låtene synes jeg er noe av det dårligste bandet har skrevet, de bare irriterer. Kommer noen gode melodier utover, men det blir for langtekkelig.
Om de hadde greidd å halvere låttidene og puttet flere av ideéne inn i hver låt, og så fått opp tempoet litt - og kanskje Bruce burde vurdere å kutte ned på antall fraseringer i veldig høyt toneleie. Plata blir masete.
Når jeg tilter til låter som "Back to the Village" og "The Duellists" så er det fordi disse låtene oser energi, og de har mange ideér/partier som ikke dras ut i det uendelige, det er mer kontant...The Final Frontier føles som et band uten overskudd. Får litt samme følelsen av de andre nyere platene også, men spesielt på denne. Selvfølgelig er gutta gamle gubber nå, og kanskje er dette det beste en kan forvente, men jeg håper likevel at neste album går Powerslave i næringen
Om de hadde greidd å halvere låttidene og puttet flere av ideéne inn i hver låt, og så fått opp tempoet litt - og kanskje Bruce burde vurdere å kutte ned på antall fraseringer i veldig høyt toneleie. Plata blir masete.
Når jeg tilter til låter som "Back to the Village" og "The Duellists" så er det fordi disse låtene oser energi, og de har mange ideér/partier som ikke dras ut i det uendelige, det er mer kontant...The Final Frontier føles som et band uten overskudd. Får litt samme følelsen av de andre nyere platene også, men spesielt på denne. Selvfølgelig er gutta gamle gubber nå, og kanskje er dette det beste en kan forvente, men jeg håper likevel at neste album går Powerslave i næringen

Dette oppsummerer dagens Iron Maiden rimelig greit.Slynt wrote:Hørte på The Final Frontier i går, en ny sjanse rett og slett, men det er så traust og monotont. Låtene er altfor lange i forhold til hvor mange partier hver låt repeterer. Ja, noen av partiene er gode men det blir for mye av det gode. De to første låtene synes jeg er noe av det dårligste bandet har skrevet, de bare irriterer. Kommer noen gode melodier utover, men det blir for langtekkelig.
Om de hadde greid å halvere låttidene og puttet flere av ideéne inn i hver låt, og så fått opp tempoet litt - og kanskje Bruce burde vurdere å kutte ned på antall fraseringer i veldig høyt toneleie. Plata blir masete.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
Det som irriterar meg noko alvorleg med Maiden i nyare tid er at det er gode låtar og flotte saker på platene, men dei er så elendig arrangerte og langtekkelige at vinninga forsvinn i spinninga. Må få tak i ein produsent med CTRL-X på tastaturet sitt.
Signatur
TFF er helt klart den jeg liker minst av de fire nyeste skivene. Jeg liker den riktignok, men for meg er den ikke noe mer enn en firerskive, noe som selvsagt er "lite" når man er så stor fan som meg. Ser hva du mener, selv om jeg også føler det finnes en del gode låter på albumet.Slynt wrote:Hørte på The Final Frontier i går, en ny sjanse rett og slett, men det er så traust og monotont. Låtene er altfor lange i forhold til hvor mange partier hver låt repeterer. Ja, noen av partiene er gode men det blir for mye av det gode. De to første låtene synes jeg er noe av det dårligste bandet har skrevet, de bare irriterer. Kommer noen gode melodier utover, men det blir for langtekkelig.
Personlig synes jeg tittellåta er veldig kul og drivende, med fete soloer, men den burde vært atskilt fra den intetsigende, altfor lange "Satellite 15"-introen.
"Eldorado" mislikte jeg sterkt i begynnelsen, husker at jeg var ekstremt skuffet de første gangene jeg hørte den, men den har vokst seg på meg og nå liker jeg den godt, selv om den langtfra er noen klassiker.
"Mother Of Mercy" - her kan jeg kjenne meg godt igjen i mye av det du skriver. Denne låta synes jeg er fryktelig platt og langdryg. Som jeg diskuterte med en kompis, det høres ut som om Bruce er tvunget til å presse altfor mange ord inn i bridge-partiet, og generelt synes jeg ikke denne låta går noe sted. høres ut som overskuddsmateriale fra "AMOLAD", rett og slett.
"Coming Home". Jeg liker denne godt. Solopartiet er klassisk Murray/Smith (akkurat som på tittellåta) og låta har en fin aura over seg, men man hører jo at Bruce ikke er ung lenger og enkelte steder høres han litt anstrengt ut. Men alt i alt liker jeg denne låta godt.
"The Alchemist". Denne syntes jeg var veldig kul da skiva var ny. Etter en del gjennomhøringer begynte den imidlertid å falle litt igjennom. Man kan vel si at dette er en av låtene på albumet som minner mest om 90-talls Maiden. Den er kort, "to the point" og for så vidt fengende, men som sagt, etter en stund trøtnet jeg litt på den. Soloen til Janick er også altfor lang. Han klarer ikke bære sånne solopartier alene, han funker bedre når han spiller en noe kortere solo og så kommer Dave inn med et killer-parti. Det hadde vært det rette også her (etter min mening). Sannsynligvis droppet de dette fordi Dave og Adrian dominerer resten av skiva.
"Isle Of Avalon". vet at mange liker denne, men for meg blir den fryktelig, fryktelig langdryg. Jeg synes heller ikke vokalmelodiene er sterke nok. Svært middels låt.
"Starblind". hakket bedre enn IOA, men heller ikke denne gir meg det helt store, må jeg innrømme.
"The Talisman". grei nok låt, men for de fleste så ble vel denne "ølpausen" under TFF-turneen.
"The Man Who Would Be King". Sedvanlig fint gitarspill av Dave, men ellers er vel dette en av de minst gode Murray/Harris-komposisjonene. Også her føler jeg at låta liksom ikke går noe sted, og Bruce høres litt masete ut. (Fælt å si om min favorittvokalist, men jeg velger å være ærlig.) Grepet med å spille av soloen til Dave baklengs virker også bare merkelig, sånn i ettertid. Sluttpartiet er dog fint, både vokal- og gitarmessig.
"When The Wild Wind Blows". Harris-epiker. Ikke helt oppe med "Seventh Son", "Hallowed", "Rime" etc, men en sterk låt allikevel og helt klart blant skiva tre beste låter, sammen med tittellåta og "Coming Home". Kule melodier og meget bra solo av Adrian på denne.
Da TFF kom ut var jeg veldig fornøyd, men med årene har ikke skiva holdt seg spesielt bra for meg, i alle fall ikke sammenlignet med BNW og DOD som jeg fortsatt liker veldig godt (selv om DOD er ujevn).
Skal jeg rangere de fire post-99-skivene så er det for meg enkelt.
BNW
DOD
AMOLAD
TFF
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
og nytt album i år!
Men er likevel ikke 100% optimist til tross for at han er friskmeldt. For det ene får jo ex-kreftpasienter ikke sjelden en aldri så liten re-visitt. For det andre må vi vente med turne til neste år, og han blir ikke særlig yngre med årene. Man hører det er lenge siden 1984, veldig lenge siden. På slutten av konserten på Telenor 2011, mistet han stemmen sin. Vet ikke om det var et engangstilfelle eller om det har en eller annen sammenheng med diagnosen. Men uansett så er han 5 år eldre på neste turne, noe som uansett aldri er fordel.
Men er likevel ikke 100% optimist til tross for at han er friskmeldt. For det ene får jo ex-kreftpasienter ikke sjelden en aldri så liten re-visitt. For det andre må vi vente med turne til neste år, og han blir ikke særlig yngre med årene. Man hører det er lenge siden 1984, veldig lenge siden. På slutten av konserten på Telenor 2011, mistet han stemmen sin. Vet ikke om det var et engangstilfelle eller om det har en eller annen sammenheng med diagnosen. Men uansett så er han 5 år eldre på neste turne, noe som uansett aldri er fordel.
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
Men det bildet er ikke tatt fra siste tiden.
Det korte lydklippet som ble sluppet er fra Speed Of Light. Det visste vel egentlig alle, men nå er det iallefall bekreftet.
Det korte lydklippet som ble sluppet er fra Speed Of Light. Det visste vel egentlig alle, men nå er det iallefall bekreftet.
Bare for å sette det litt i perspektiv. Samme anmelder: http://www.ironmaiden.com/kerrang-dance ... eview.html
Jeg ville tatt det med en klype salt.Put simply, 'Dance Of Death' is Iron Maiden's best album since 1988's 'Seventh Son Of A Seventh Son'.Heavier and darker than 'Brave New World' and with none of that albums long winded-rambling,this is as passionate and fired-up as the band have EVER sounded.
Akkurat ja...Baron wrote:Bare for å sette det litt i perspektiv. Samme anmelder: http://www.ironmaiden.com/kerrang-dance ... eview.html
Jeg ville tatt det med en klype salt.Put simply, 'Dance Of Death' is Iron Maiden's best album since 1988's 'Seventh Son Of A Seventh Son'.Heavier and darker than 'Brave New World' and with none of that albums long winded-rambling,this is as passionate and fired-up as the band have EVER sounded.
Sent from my iPhone using Tapatalk