Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Screamers mÄnedsstafett - Februar

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Stian wrote:

Ingen med DJ Tiesto har det.

SÄnn helt uavhengig av resten av diskusjonen mÄ jeg signere pÄ dette. Karakteren er utvilsomt stryk.

Men det Þnskes fortsatt ingen krav om bestÄtt for Ä vÊre medlem eller lage mÄnedsstafett.

:moon:

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Jeg liker ihvertfall Meshuggah.


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Slik "mattematisk" metal er fryktelig lite meg.


User avatar

Topic author
Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Stian wrote:

Handler ikke om det i det hele tatt. Det handler om Ä kjenne sin besÞkelsestid. Dette er bare som Ä gÄ inn pÄ Deiligst.no og legge ut bilder av unga sine, inn pÄ en Harley-side og lage en trÄd om Suzuki eller ta med seg ei skinkesteik pÄ en vegetarrestaurant og fise mens du spiser den.

Hvis ikke folk klarer eller har interesse av Ä forholde seg til et minste felles multiplum, noe som i dette tilfellet er den musikalske profilen til Scream, om det sÄ sto om livet, sÄ fÄr de finne pÄ noe annet Ä drive med. Det er greit Ä trÞkke inn litt Depeche Mode eller Tom Waits eller annet innimellom, men om en ikke klarer Ä gjennomfÞre en mÄnedsstafett uten at den ser ut som en gayparade i russebil, sÄ fÄr en heller takke nei. Om grunnen er at man ikke liker metal, eller ikke har hÞrt pÄ det lenge nok til Ä ha noe grunnlag, eller bare vil provosere, er revnende likegyldig.

Jeg liker da metal og har postet ca samme prosentandel av det som jeg hÞrer pÄ ellers.

Hvis holdningen du forfekter her er "siden du er pÄ metalforum sÄ skal du ikke komme trekkende med musikk metalfolk har fordommer mot" er det helt greit det fÄr en kavring i en stafett hvor det hele veien har vÊrt greit Ä poste andre ting. Jeg hÞrer j****g mye pÄ Tiësto, og elsker faktisk den h*****e dritten, uten at jeg har ressonert meg frem til at det er korrekt. Jeg bare digger det, og det var det eneste kriteriet jeg gikk etter, som jeg REGNER MED at de andre som postet i stafetten gikk etter nÄr de postet sin musikk nÄr det var et avvik fra metal. Kanskje det er flere her som liker trance, kanskje ikke, vanskelig Ä si siden fÄ snakker om dette her.

Skal jeg bekymre meg for at det ikke ligner nok pÄ hva som det er standard Ä avvike fra metal med? Tom Waits er ikke mer metal en trance, uansett om mange liker ham. Det virker litt som du har bestemt deg for at det er greit Ä poste annet enn metal, sÄ lenge det er... eh ja hva da egentlig?


User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Meshugga er faktisk nesten like rĂŠva som det rave-rĂŠlet som har dukker opp i tid og utide.

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Khuno
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Khuno »

Er fryktelig fristende Ä slenge ut krasse kommentarer i hytt og gevÊr angÄende enkeltes holdninger i forhold til andres personlige smak, men gidder ikke Ä kaste mer bensin pÄ bÄlet.

OT:

Hverken Cotton Ferox, Meshugga eller Tiesto falt i smak her, i mine Þrer ble det fort forferdelig kjedelig/intetsigende og flere gjennomlyttinger endret dessverre ikke dette pÄ noe vis.

Men! Keep moar cummin, du har allerede introdusert meg for et par nye gullkorn, sÄ hÄpet er her.

It is well known that a vital ingredient of success is not knowing that what you're attempting can't be done. A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Screamer wrote:

Det virker litt som du har bestemt deg for at det er greit Ä poste annet enn metal, sÄ lenge det er... eh ja hva da egentlig?

Det fÄr du svare for, om du ser et mÞnster.

Men nÄr det gjelder de to var det eksempler som jeg valgte fordi jeg vet det er ting metalfans ogsÄ hÞrer pÄ, uten at jeg selv gjÞr det. SÄ det var et helt nÞytralt eksempel.

Og det er ikke deg personlig dette gjelder, det gjelder alle som poster. Jeg kan selvsagt se verdien av en popstafett eller "personlig stafett uansett sjanger", men tanken bak det meste som foregÄr i de musikkrelaterte delene av forumet er at det skal vÊre noenlunde relatert til Scream. SÄ det ville ikke vÊrt meg i mot Ä enten flytte den til culture, eller gjÞre en for de som er interessert i metaltips/pÄminnelser/diskusjoner, og en for de som Þnsker Ä presentere andre ting, som deg.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Khuno wrote:

Er fryktelig fristende Ä slenge ut krasse kommentarer i hytt og gevÊr angÄende enkeltes holdninger i forhold til andres personlige smak, men gidder ikke Ä kaste mer bensin pÄ bÄlet.

Fyr lĂžs, jeg skal ikke ta meg nĂŠr av det, ei heller fyre meg opp noe. Eller hold helt kjeft. Kommentarer av typen "Jeg synes du er teit, men..... NÅ vil jeg ikke si mer" er virkelig egnet til Ă„ kaste bensin pĂ„ bĂ„let.


User avatar

Khuno
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Khuno »

Stian wrote:

Fyr lĂžs, jeg skal ikke ta meg nĂŠr av det, ei heller fyre meg opp noe. Eller hold helt kjeft. Kommentarer av typen "Jeg synes du er teit, men..... NÅ vil jeg ikke si mer" er virkelig egnet til Ă„ kaste bensin pĂ„ bĂ„let.

Var nok ikke rettet mot deg personlig (iallefall ikke intensjonen), var mest en kommentar som har bygget seg opp over lengre tid pÄ grunnlag av en tendens blant folk som jeg har sett mer og mer av, og spesielt her i mÄnedsstafett trÄdene.

Ser forsÄvidt hva du mener og at det omtrent er klin umulig Ä kommentere slikt pÄ et nettfora uten at det kan tolkes som personangrep (og dermed hive mer bensin pÄ bÄlet for Ä bruke egne ord), sÄ tror jeg legger saken dÞd for min del videre.

It is well known that a vital ingredient of success is not knowing that what you're attempting can't be done. A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Har jeg gÄtt igjennom det jeg ikke har hÞrt:
Manilla Road var ikke sÄ ille, mÄ sjekkes ut mer.
Gary Moore lÄta rocka.
Devil Doll, litt usikker her sÄ mÄ sjekkes ut mer.
Michael Jackson, Älreit lÄt men han har bedre.
Burzum er knall.
Current 93, ikke min greie.
Notorious B.I.G, var ihvertfall bedre enn sÄkalte rap driten idag.
Hallucinogen, helt grei lÄt.
BjÞrk- liker kun ei lÄt med artisten og det er ikke denne.
Shponglr, ikke min greie, samme kan jeg si om York, Infected Mushroom, Cotton ferox, Fred Baker og Dj Tiesto.
Neurosis fÄr jeg fortsatt ikke taket pÄ.
Meshuggah er fett, selv om den skiva ikke er blant dems beste.


User avatar

Topic author
Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Stian wrote:
Screamer wrote:

Det virker litt som du har bestemt deg for at det er greit Ä poste annet enn metal, sÄ lenge det er... eh ja hva da egentlig?

Det fÄr du svare for, om du ser et mÞnster.

Var et svar til dette utsagnet.

Det er greit Ä trÞkke inn litt Depeche Mode eller Tom Waits eller annet innimellom, men om en ikke klarer Ä gjennomfÞre en mÄnedsstafett uten at den ser ut som en gayparade i russebil, sÄ fÄr en heller takke nei.

SÄ det ville ikke vÊrt meg i mot Ä enten flytte den til culture, eller gjÞre en for de som er interessert i metaltips/pÄminnelser/diskusjoner, og en for de som Þnsker Ä presentere andre ting, som deg.

Har ingen innvendinger mot det jeg heller.


User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Uff, Meh-uggah var virkelig kjedelig.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stian wrote:

Handler ikke om det i det hele tatt. Det handler om Ä kjenne sin besÞkelsestid. Dette er bare som Ä gÄ inn pÄ Deiligst.no og legge ut bilder av unga sine, inn pÄ en Harley-side og lage en trÄd om Suzuki eller ta med seg ei skinkesteik pÄ en vegetarrestaurant og fise mens du spiser den.

Hvis ikke folk klarer eller har interesse av Ä forholde seg til et minste felles multiplum, noe som i dette tilfellet er den musikalske profilen til Scream, om det sÄ sto om livet, sÄ fÄr de finne pÄ noe annet Ä drive med. Det er greit Ä trÞkke inn litt Depeche Mode eller Tom Waits eller annet innimellom, men om en ikke klarer Ä gjennomfÞre en mÄnedsstafett uten at den ser ut som en gayparade i russebil, sÄ fÄr en heller takke nei. Om grunnen er at man ikke liker metal, eller ikke har hÞrt pÄ det lenge nok til Ä ha noe grunnlag, eller bare vil provosere, er revnende likegyldig.

:applause:

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Meshuggah er bÄde og. Denne skiva har jeg aldri kicka pÄ, men Contradictions Collapse er ganske fet, og lett bandets beste. Har sansen for Nothing og, men resten er greiest i smÄ doser.

Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

DJGADD wrote:
Runar wrote:

Er vel ikke strenge retningslinjer som var tanken heller, men mer noe slikt som at halvparten av lÄtene bÞr vÊre av metal eller hard rock. Men dette er ikke viktig for meg personlig, og heller ikke nÞdvendigvis et problem i lengden. SÄ om dere liker den som den er gjÞr ikke det noe.

ForĂžvrig er alle som drar frem nazikortet i slike diskusjoner seriĂžst hjernedĂžde.

Ingen grunn til Ä ta ting sÄ j***a seriÞst hele tida. Det er sÄ j***a nazi. :alright:

Og hvis alle pÄ forumet mÄ like Scream i bladformat mÄ jeg vurdere Ä trekke meg tilbake. Jeg kan trÞste med at jeg ikke liker noen andre blader heller hvis det hjelper.

Hadde jeg tatt deg sĂ„ veldig seriĂžst hadde jeg nok bannet deg tvert. Uansett greit Ă„ gjĂžre ting klart, ikke minst siden jeg finner useriĂžse poster som ikke er morsomme bare.. vel, teit. Skal man vĂŠre useriĂžs og flĂ„sete – vĂŠr i det minste morsom.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Nei, nÄ mÄ man tilbake til gamle dager, da mÄnedsstafetten bestod av metal og kun metal. Ta for eksempel disse to beinharde mÄnedene i 2009:

01/05: 1956 - Elvis Presley - Elvis Presley - Blue Suede Shoes
02/05: 1957 - Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Goin' On - Whole Lotta Shakin' Goin' On
03/05: 1958 - Chuck Berry - Johnny B. Goode - Johnny B. Goode
04/05: 1959 - Ewan MacColl - Bad Lads and Hard Cases - The Ballad of Tim Evans
05/05: 1960 - Roy Orbinson - Only the Lonely (Know the Way I Feel) - Only the Lonely (Know the Way I Feel)
06/05: 1961 - Wanda Jackson - There's a Party Goin' On - Hard Headed Woman
07/05: 1962 - Skeeter Davis - The End of the World - The End of the World
08/05: 1963 - Dick Dale - The King of the Surf Guitar - Riders in the Sky
09/05: 1964 - The Animals - The Animals - The House of the Rising Sun
10/05: 1965 - James Brown - I Got You (I Feel Good) - I Got You (I Feel Good)
11/05: 1966 - Rolling Stones - Aftermath (USA-versjonen) - Paint It Black
12/05: 1967 - Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (USA-versjonen) - See Emily Play
13/05: 1968 - Townes Van Zandt - For the Sake of the Song - Waiting Around to Die
14/05: 1969 - Johnny Cash - At San Quentin - Folsom Prison Blues
15/05: 1970 - Black Sabbath - Black Sabbath - N.I.B.
16/05: 1971 - John Denver - Poems, Prayers, and Promises - Take Me Home, Country Road
17/05: 1972 - Waylon Jennings - Good Hearted Woman - Good Hearted Woman
18/05: 1973 - Cornelis Vreeswijk - Linnéas Fina Visor - Balladen Om Bonden Och DjÀvulen
19/05: 1974 - Franzl Lang - Mei Vater is an Appenzeller - Mei Vater is an Appenzeller
20/05: 1975 - Dan Berglund - En JĂ€rnarbetares Visor - En Yngling
21/05: 1976 - Kiss - Destroyer - God of Thunder
22/05: 1977 - David Allan Coe - Rides Again - Willie, Waylon and Me
23/05: 1978 - Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! - Mongoloid
24/05: 1979 - Dead Kennedys - California ĂŒber Alles - California ĂŒber Alles
25/05: 1980 - Iron Maiden - Iron Maiden - Phantom of the Opera
26/05: 1981 - Motörhead - No Sleep ’til Hammersmith - Motorhead
27/05: 1982 - Åge Aleksandersen - Dains me Mé - Dains me Dé
28/05: 1983 - Vazelina BilopphĂžggers - PĂ„ Tur - Ferje over MjĂžsa
29/05: 1984 - The Pogues - Red Roses for Me - Streams of Whisky
30/05: 1985 - The Highwaymen - Highwayman - Highwayman
31/05: 1986 - Slayer - Reign in Blood - Raining Blood
01/06: 1976 - Popol Ace - Stolen from Time - Mr. Bigalow
02/06: 1977 - Ruphus - Inner Voice - No Deal
03/06: 1978 - Nurk Twins - Nurk Twins - When the Train Comes Back
04/06: 1979 - Halvdan Sivertsen - NordafĂžrr - KjĂŠrlighetsvisa
05/06: 1980 - Knutsen & Ludvigsen - Fiskepudding! LakrisbÄter! - Hallo! Hallo!
06/06: 1981 - Tramteatret - Pelle Parafins BĂžljeband - Pelle Parafins BĂžljeband
07/06: 1982 - Smalhans - Eg e'kje In, Eg e'kje Ud - Eg e'kje In, Eg e'kje Ud
08/06: 1983 - Marius MĂŒller - Marius - Carmen
09/06: 1984 - Vazelina BilopphĂžggers - Fem Fyrer med Ved - KnekkebrĂžd
10/06: 1985 - Forente Artister - Sammen for Livet - Sammen for Livet
11/06: 1986 - a-Ha - Scoundrel Days - Scoundrel Days
12/06: 1987 - Jokke & Valentinerne - Et Hundeliv - To Fulle Menn
13/06: 1988 - Ute til Lunch - Dette er en Kjempehit - Ute til Lunch
14/06: 1989 - Dum Dum Boys - Splitter Pine - Slave
15/06: 1990 - Bel Canto - Birds of Passage - Birds of Passage
16/06: 1991 - Biosphere - Microgravity - Baby Interphase
17/06: 1992 - Turboneger - Hot Cars and Spent Contraceptives - Punk Pals
18/06: 1993 - Motorpsycho - Demon Box - Feedtime
19/06: 1994 - Seigmen - Hjernen er Alene - Hjernen er Alene
20/06: 1995 - Reidar Larsen & The Boogie Bastards - A Complete Statement - Hole in the Wall
21/06: 1996 - Ingenting - Dill & Dall - Aleina
22/06: 1997 - Nils Petter MolvĂŠr - Khmer - Song of Sand
23/06: 1998 - Gluecifer - Soaring with Eagles at Night to Rise with the Pigs in the Morning - The Year of Manly Living
24/06: 1999 - Madrugada - Industrial Silence - Vocal
25/06: 2000 - Sidsel Endresen - Undertow - Angel
26/06: 2001 - Kaizers Orchestra - Ompa til Du DÞr - Kontroll pÄ Kontinentet
27/06: 2002 - Thomas Dybdahl - ... That Great October Sound - From Grace
28/06: 2003 - Bertine Zetlitz - Sweet Injections - Twisted Little Star
29/06: 2004 - We - Smugglers - Catch Electrique
30/06: 2005 - Serena-Maneesh - Serena-Maneesh - Drain Cosmetics

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Porcus to the rescue!
:D

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

GrĂžss. Jeg som prĂžvde Ă„ glemme de to stafettene der.

Affen wrote:Det gÄr faktisk an Ä bare holde helt kjeft.

User avatar

Topic author
Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

2006

Roc Rada & DJ Vlad - Led Zeppelin vs. Biggie Smalls: Whole Lotta Love/Dead Wrong

Image

Mestere i vidt forskjellige sjangere som utfyller hverandre helt fantastisk!


Locked Previous topicNext topic