Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Ghost

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ghost

Post by Vorax »

Gikk pÄ en smell og handlet lp-boksen i gÄr. Har kun sjekket ut to lÄter, Absolution og Deus in Absentia som begge var meget bra. Resten fÄr vente til huset er ferdig og jeg fÄr opp anlegget igjen.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Og der var konserten pÄ Sentrum Scene utsolgt kan det se ut til.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

KjÞpte siste Ghost-skiva i dag. Var tilbud om man tok med forrigeskiva ogsÄ, sÄ slengte den med, selv om jeg frykter den blir solgt ganske fort. Men den nye lÄt faktisk sÄpass bra at jeg ville ha den i samlinga, tro det eller ei. Tror det knapt sjÞl...
Image

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

NĂ„ er det offisielt utsolgt.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hm, tror jeg mÄ bite kula her. Nye Ghost-skiva er riktig sÄ trivelig, og Infestissumam var faktisk slettes ikke sÄ verst den heller. Er det stor forskjell fra debuten til andreskiva? Husker jeg syns debuten var helt tragisk da den kom, og har derfor styrt unna bandet siden. Er debuten sÄpass mye svakere musikalsk, lÄtmessig, produksjonsmessig osv at jeg fortsatt vil mislike den, eller er det verd Ä prÞve pÄ nytt nÄr jeg liker de to siste? Er det Ghost som har forandra sound og stil, eller jeg som har forandra holdning til dem?
Image

Freeze
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Freeze »

Affen wrote:Hm, tror jeg mÄ bite kula her. Nye Ghost-skiva er riktig sÄ trivelig, og Infestissumam var faktisk slettes ikke sÄ verst den heller. Er det stor forskjell fra debuten til andreskiva? Husker jeg syns debuten var helt tragisk da den kom, og har derfor styrt unna bandet siden. Er debuten sÄpass mye svakere musikalsk, lÄtmessig, produksjonsmessig osv at jeg fortsatt vil mislike den, eller er det verd Ä prÞve pÄ nytt nÄr jeg liker de to siste? Er det Ghost som har forandra sound og stil, eller jeg som har forandra holdning til dem?
Tror jeg om ikke annet ville gitt debuten et nytt forsÞk hvis du fÞrst liker de to siste skivene. Vel er debuten litt mer nedstrippet produksjonsmessig , men Ghost soundet er utvilsomt til stede allerede der. De er nok mer pompÞse pÄ de to siste skivene , men melodiene og lÄtene er i hÞyeste grad i veldig Ghost-Änd ogsÄ pÄ "Opus".. For min del er det nÊrmest umulig Ä rangere de tre skivene , de har sÄ forskjellige kvaliteter jeg sitter pris pÄ , men er alle sÄ veldig Ghost. SÄ ta en ny runde med debuten , tror kanskje den vil gi deg noe mer nÄ som du har fÄtt litt sansen for bandet!

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Alle platene har forskjellig produksjon og til en viss grad stil, men fokuset pÄ catchy regrenger/melodier er det samme pÄ samtlige.
Con clavi con dio, Ritual, Stand by him og Elisabeth kan med fordel sjekkes fĂžrst fra Opus.

Wraith
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Wraith »

Debuten er sÄ bra at det gÄr f**n ikke an. Bare godlÄt etter godlÄt. Synes jeg da.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Wraith wrote:Debuten er sÄ bra at det gÄr f**n ikke an. Bare godlÄt etter godlÄt. Synes jeg da.
Helt enig. TreklÞveret Ritual, Elizabeth og Stand By Him er spesielt bra, men resten av skiva er knall den og. Liker dessuten avslutningslÄta Genesis utrolig godt.

SÄ var det Meliora da. Jeg liker den godt, men jeg synes ikke det er en sekserskive. For at jeg skal gi noe full pott skal det virkelig vÊre gull fra ende til annen. Mummy Dust trekker ned for min del, den synes jeg er ganske kjei. Mulig den kommer seg etter hvert. Favorittene til nÄ er From the Pinnacle to the Pit (refrenget!), Cirice (soloen midt inni her, hnnnggh) og Absolution. Liker He is godt ogsÄ, skjÞnner ikke hvorfor folk ikke liker den. Meeen, slÄr ikke fÞrste skiva helhetlig sett. Rangerer den likevel over Infestissumam som jeg synes er ganske ujevn, men som henter seg inn igjen med utrolig sterke Year Zero og Monstrance Clock (FOR en avslutningslÄt).

De nye lÄtene fungerte utmerket live pÄ Sweden Rock, og det uten Ä ha hÞrt skiva. Tror det blir rimelig kult pÄ Sentrum scene i november!

LjosÄk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by LjosĂ„k »

Trur jeg er enig med Pandora her, fĂžrste og sisteskiva er de beste.

King_P
Belieber
Belieber
Mood:

Post by King_P »

Duvende bryster.

LjosÄk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by LjosĂ„k »

SmÄkul video, absurd stilig det refrenget.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Tatt rett fra Metropolis dette, eller bare i samme stilen? Sikkert over 20 Är siden jeg sÄ den.

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Jeg har ikke sett videoen enda, men det ville ikke vÊrt overraskende med tanke pÄ albumcoveret.

Urelatert til Ghost, men Metropolis er tidenes sci-fi film. Overdrevent fet film, og for noen filmset. Helt rÄtt!

Nils BarvÄg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils BarvĂ„g »

"Mummy Dust" har vokst seg stor og fin. Krever litt mer tilvenning enn de fleste andre lÄtene pÄ plata, men nÄ passer den fint inn i helheten.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

Noko skuffa etter dei fyrste gjennomhÞyringane. Tykte den mangla skikkelege godlÄtar som pÄ den fÞrre (t.d. "Year Zero"). Etter kvart som plata har satt seg likar eg ho langt betre, og sÊrleg "From the Pinnacle to the Pit" og "Absolution" har blitt spelt jamnleg.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Har gitt skivene en sjanse jeg ogsÄ etter pÄtrykk fra venner og bekjente - og joda det er brukande materiale pÄ alle skivene men, ogsÄ noe som ikke er helt i min gate. Synes nok at sisteskiva Meliora kommer best i fra det, forrigeskiva med nr 2 pÄ rankingen og debuten som svakest. Skal grave dypere i materien, men det ville overraske meg mer enn en smule hvis rangordningen min skulle rokkes ved....

From The Pinnacle To The Pit, Cirice og Majesty er knall-lÄtene som stÄr mest frem for meg :)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Det svinger, og skiva ligger gjennomgÄende pÄ et hÞyt nivÄ, men Infestisssuuum.. sam... hm? har en del kule arrangement og lÄtskrivermessige krumspring som jeg liker veldig godt, eller i det minste finner himla interessante, og de finner jeg ikke i like stor grad pÄ denne nye. SÄnn sett fÞles det litt tilbake til fÞrsteskiva, med hakket mer rett frem lÄter, og Meliora kjennes som den ligger et sted mellom debuten og... andreskiva.

Jeg savner litt wow-faktoren, Ä bli overrasket. Andreskiva hadde en del slike ting, og for sÄ vidt fÞrsteskiva ogsÄ, da den kom, siden bandet, uttrykket og imaget var nytt. Bandet har kanskje "satt seg" litt mer nÄ, og jeg savner at de tar mer sjanser. Jeg finner heller ikke den enkeltlÄta som virkelig stÄr ut som en ener denne gangen, slik "Ritual" var pÄ fÞrsteskiva og "Year Zero" var pÄ andreskiva.

Alt i alt ei skive som jevnt over holder hÞyt nivÄ, men jeg savner altsÄ en eller annen x-faktor og den ene lÄta med stor L. Det er vel og bra Ä "solidifisere" eller foredle og finspisse utrykket sitt, men jeg hÄper de prÞver noe litt nytt igjen pÄ neste skive.

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

ABBC3_SPOILER_SHOW
Setlist fra turnestarten i gÄr, lengre sett og kostymeskifte lover godt.

Locked Previous topicNext topic