Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

FriluftslivtrÄden 3. 0

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: FriluftslivtrÄden 3. 0

Post by Morkenstubbe »

IDKFA wrote:Meg i Leirungdalen (om jeg erindrer riktig sÄ heter det fjellet der Bukkehammeren. Goat Hammer!):

Image
Hvor lenge var du der? Hvordan rute/r vandret du? Ser du stÄr med fiskestang... mye bra vann, og ble det noe?
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Skofnung
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Skofnung »

Morkenstubbe wrote:3 uker.. telt? Jobb? Ferie pÄ hytte?

OT: litt i planfasen enda... meeen satser pÄ Ä mekke tur til Leirungedalen. Dalen er omkranset av 16 topper pÄ over 2000 meter.. sÄ mange muligheter.
Tenker dagstur/er med utgangspunkt fra telt/leirplass! Turen som frister mest: over Rasletind via Leirungekampen og ned til teltplassen i Leirungedalen igjen.
Skal vÊre en nydelig, krevende tur med seks 2000meters topper pÄ rad (kan utvides til syv). Panoramautsikt hele dagen...om vÊrgudene holder seg.

Anbefalt mÄneder Ä gÄ i omrÄdet er i juli, august, september og oktober..

:-D

Image
Jobb, men ikke sÄ mye at jeg ikke fikk tid til noen timer med tur hver dag! (som er grunnen for at jeg takket ja til jobben i utgangspunktet) Derav alle de ihjelgÄtte lÞypene pÄ bildene - vanligvis foretrekker jeg Ä gÄ mine egne veier (fjellski).

Den turen hÞres fin ut, den idéen mÄ jeg knabbe...

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Skofnung wrote:
Morkenstubbe wrote:3 uker.. telt? Jobb? Ferie pÄ hytte?

OT: litt i planfasen enda... meeen satser pÄ Ä mekke tur til Leirungedalen. Dalen er omkranset av 16 topper pÄ over 2000 meter.. sÄ mange muligheter.
Tenker dagstur/er med utgangspunkt fra telt/leirplass! Turen som frister mest: over Rasletind via Leirungekampen og ned til teltplassen i Leirungedalen igjen.
Skal vÊre en nydelig, krevende tur med seks 2000meters topper pÄ rad (kan utvides til syv). Panoramautsikt hele dagen...om vÊrgudene holder seg.

Anbefalt mÄneder Ä gÄ i omrÄdet er i juli, august, september og oktober..

:-D

Image
Jobb, men ikke sÄ mye at jeg ikke fikk tid til noen timer med tur hver dag! (som er grunnen for at jeg takket ja til jobben i utgangspunktet) Derav alle de ihjelgÄtte lÞypene pÄ bildene - vanligvis foretrekker jeg Ä gÄ mine egne veier (fjellski).

Den turen hÞres fin ut, den idéen mÄ jeg knabbe...
BehÞver ikke knabbe idéen..du kan joine! Tenker Ä spikre noen datoer..og sÄ hÞre med folk om de er keen pÄ Ä bli med.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Skofnung
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Skofnung »

Count me in! - sÄ lenge datoene funker for meg.

Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Mood:
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Ja? I august er jeg opptatt de to siste helgene og har heller ikke tid pÄ ukedagene. I juli er jeg opptatt en helg; husker ikke nÄr nÄ.
Min signatur er elendig.

Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Mood:

Hvilket betyr at jeg har fri helgen fÞr og etter de to i august jeg er opptatt, siden jeg har fÄtt ferien jeg ville.
Dvs. at jeg har fri 13.-14. august og 3.-4. september; dermed kan jeg uken fĂžr 13.-14. og uken fĂžr 3.-4. samt begge helgene.
Min signatur er elendig.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Johnny Tombthrasher wrote:Hvilket betyr at jeg har fri helgen fÞr og etter de to i august jeg er opptatt, siden jeg har fÄtt ferien jeg ville.
Dvs. at jeg har fri 13.-14. august og 3.-4. september; dermed kan jeg uken fĂžr 13.-14. og uken fĂžr 3.-4. samt begge helgene.
SÄ du kan i uke 34 - det er jo beyond the gates..sÄ det utgÄr..
Selv kan jeg i uke 32 og 33..over helgen 13-14.

SÄ la oss si at vi drar pÄ feks en onsdag 10. august til og med 14. august i uke 32?
Image

Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Mood:

Funker for meg.
Min signatur er elendig.

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Havna i TromsÞ igjen og da vÊret endelig ble bra mÄtte det nesten bli fjelltur. Denne gangen til den mer obskure KlÞftbakken som ligger pÄ nordsiden av Tromsdalen, altsÄ pÄ motsatt side av fjellheisen. IfÞlge de lokale jeg mÞtte er ikke denne turen sÄ populÊr, men utsikten er ikke noe mindre imponerende enn pÄ fjellheisen. Streka viser omtrent hvor stien gÄr.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

IDKFA
Belieber
Belieber
Mood:

Post by IDKFA »

Morkenstubbe wrote: Hvor lenge var du der? Hvordan rute/r vandret du? Ser du stÄr med fiskestang... mye bra vann, og ble det noe?
VÊrt der tre ganger. Et par netter hver gang. Har faktisk aldri gÄtt noen ruter, har bare vÊrt der for Ä fiske. Har da gÄtt ned/opp elva en side pr dag. Masse deilig fisk Ä fÄ! Ligger som regel pÄ 500g+ og opp mot kiloen om du er heldig. StÞrste vi veide var vel 800g.

Har en uplanlagt plan om Ä fÄ til tur dit i sommer igjen. For min del blir det kun fiske, men skal mest sannsynlig vÊre med et par andre som har tenkt og gÄ noen ruter opp fjellene vest for dalen. En del fine topper der.

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Legendarisk stygg lue/cap, da.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten

TMU 2014

Mordekai
Po
Po
Mood:

Post by Mordekai »

I serien "Fester jeg skulle Þnske jeg var pÄ" gir jeg dere Znuzka's innblikk i fest i Trondhjem 2007.

Folket samles rundt skjermen for Ă„ synge karaoke (?)
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

"Smelly Cat" er et morsomt og populÊrt innslag hos damene, men etterhvert mÄ det mer rocka saker til. Ingenting som litt good ol' 'tallica for Ä fÄ opp stemningen. Til og med damen i sort-hvitt kjole mÄ "digge" litt - omm enn ironisk.
Det er forskjell pĂ„ Ă„ HØRE pĂ„ metal, og Ă„ VÆRE metal.

Salt i sÄret gir ro i sjelen.

Image

Mordekai
Po
Po
Mood:

Post by Mordekai »

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Her er ikke sangferdighetene akkurat pÄ topp! MEn syng med den stemmen du har.

Image

Mordekai
Po
Po
Mood:

Post by Mordekai »

Skulle vel egentlig i ST dette da. MEn lar det stÄ likevel, mye skrolling i trÄden uansett.

Image

Skofnung
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Skofnung »

Jeg jobber i helt feil del av landet fram til midten av august, sÄ da blir det nok tur uten meg.

Gleder meg forÞvrig til Ä gÄ Rondanestien i august-september!

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Skofnung wrote:Jeg jobber i helt feil del av landet fram til midten av august, sÄ da blir det nok tur uten meg.

Gleder meg forÞvrig til Ä gÄ Rondanestien i august-september!
GĂ„ fra eller til..?

Du kan jo ogsÄ gÄ Jotunheimstien.. Begge stiene fÞlger hverandre ett stykke fra Oslo...
Image

Skofnung
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Skofnung »

Morkenstubbe wrote:GĂ„ fra eller til..?

Du kan jo ogsÄ gÄ Jotunheimstien.. Begge stiene fÞlger hverandre ett stykke fra Oslo...
Fra Oslo og "hjem". BÄde dén tanken og tanken pÄ Ä gÄ UT av byen og inn i et landskap som blir stadig flottere er fine for meg. OgsÄ betyr det at jeg kan ta tog til Oslo og fÄ kjentfolk til Ä hente meg pÄ Hjerkinn for (forhÄpentligvis) gledelig gjensyn.

Har sett pÄ Jotunheimstien ogsÄ, og mÄ vel trÞ meg oppover den ogsÄ en gang...

Ellers, tok en liten topptur pÄ GrÄsida i april, og tok noen bilder:
grasida.jpg
Mot Grimsdalen/Dovre.
grasida2.jpg
Mot Einbuggdalen.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Sjekk fjelltur trÄd.. DTP!!
Image

Antonzen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Antonzen »

Fin fottur til styggmann igÄr, kanskje ikke den tyngste veien Ä gÄ men er relativt langt. Gikk ca 25km tur/retur. Den firbente 10-Äringen snorket fra vi kom hjem til det var leggetid - kun avbrutt av en liten tissetur i hagen :)

Image

Image

Her er toppen i det fjerne
Image

Dette er vel en DNT hytte man kan leie. Sikkert digg Ä vÄkne der.
Image

NÄr det er klarvÊr skal man kunne se Oslofjorden, Blefjell og Gaustatoppen. Jeg sÄ Kongsberg, holdt i massevis!
Image

Image

Image

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Planen er Ä gÄ fra Kinsarvik over Hardangervidda til Ustaoset i starten av ferien.
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Locked Previous topicNext topic