Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

I disse trommeduelltider: Inferno vs. Derek Roddy

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Jau?

Inferno ov Behemoth
25
46%
Derek Roddy of Hate Eternal
29
54%
 
Total votes: 54
User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

Det gÄr ikke an Ä konkurrere i musikk.
The lime of the ancient marinade.

User avatar

plystrup
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by plystrup »

MARDUK wrote: Mange som er gode der ute, men ikke alle som spiller tĂžft.

DĂžnn enig!
Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

maddafakka wrote:jeg syntes derek roddy er mye bedre enn inferno.
derek spiller akkustisk, du hĂžrer hva han faktisk spiller og ikke hva triggermodulen sier at det skal hĂžres ut som. han spiller dynamisk, teknisk og fryktelig fort.

Derek spiller ikke mye akustisk i Hate Eternal gutt! Det hÞrer man pÄ lang avstand! GÄ inn pÄ trommesia til derek og se "Behold judas studio video" sÄ ser man at han spiller med trigg. Han rÞrer sÄ vidt skarpen og fÄr en sinnsyk lyd ut av det + at alle basstromme slag er like tydlige/harde. Uten trigg er det praktisk talt umulig, ialle fall i extremmetal!

Men for all del: konge trommis!

Espen: Helt enig!

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

Espen wrote:Det gÄr ikke an Ä konkurrere i musikk.

Ligger en liten jazzer i deg ja? :)

(evnt. har du hĂžrt intervejuer av fenriz)
Sigurd: HÄper allikevel selvsagt heller pÄ at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge fÄr byllepest, at verden gÄr under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.


maddafakka
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by maddafakka »

inferno wrote:
maddafakka wrote:jeg syntes derek roddy er mye bedre enn inferno.
derek spiller akkustisk, du hĂžrer hva han faktisk spiller og ikke hva triggermodulen sier at det skal hĂžres ut som. han spiller dynamisk, teknisk og fryktelig fort.

Derek spiller ikke mye akustisk i Hate Eternal gutt! Det hÞrer man pÄ lang avstand! GÄ inn pÄ trommesia til derek og se "Behold judas studio video" sÄ ser man at han spiller med trigg. Han rÞrer sÄ vidt skarpen og fÄr en sinnsyk lyd ut av det + at alle basstromme slag er like tydlige/harde. Uten trigg er det praktisk talt umulig, ialle fall i extremmetal!

Men for all del: konge trommis!

Espen: Helt enig!

hvis du "hÞrer det pÄ lang avstand" sÄ stÄr du litt for langt unna, eller du har ikke peiling.
det du sier om skarpen er rett og slett feil! han spiller kraftig og akustisk. kraften i den farta ligger i hÄndledd og fingre, han spiller ikke mykt bare fordi han ikke lÞfter stikka over hodet hvert slag. dessuten kan du faktisk se mikrofonen i den videoen...

(han trigger selvfÞlgelig basstromma ja, men jeg tenkte at det nesten er en selvfÞlge i xtrem metal, sÄ derfor nevnte jeg ikke det)
Note to self: Remembr to buy ass wort creme for that big wort in my ass

Image

www.bloodredthrone.net
www.groundzerosystem.com

User avatar

Kirkevold
B
B
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kirkevold »

roddy triggrer kun basstromma ja. og bruker compressor som alle andre, under 245 bpm's blastbeats er det begrenset hvor hardt man kan slÄ, THE END.
live in a hole, but stay close to my kind. cause they understand what burns in my mind.


maddafakka
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by maddafakka »

Kirkevold wrote:roddy triggrer kun basstromma ja. og bruker compressor som alle andre, under 245 bpm's blastbeats er det begrenset hvor hardt man kan slÄ, THE END.

det er begrenset hvor hardt man kan slÄ i 160 ogsÄ! ;)
Note to self: Remembr to buy ass wort creme for that big wort in my ass

Image

www.bloodredthrone.net
www.groundzerosystem.com

User avatar

Kirkevold
B
B
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kirkevold »

maddafakka wrote:
Kirkevold wrote:roddy triggrer kun basstromma ja. og bruker compressor som alle andre, under 245 bpm's blastbeats er det begrenset hvor hardt man kan slÄ, THE END.

det er begrenset hvor hardt man kan slÄ i 160 ogsÄ! ;)

med sekstendeler pÄ én hÄnd ja. heh.
live in a hole, but stay close to my kind. cause they understand what burns in my mind.


Stranger
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 04 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stranger »

Hva vil det si Ă„ "trigge"?

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

maddafakka wrote:
inferno wrote:
maddafakka wrote:jeg syntes derek roddy er mye bedre enn inferno.
derek spiller akkustisk, du hĂžrer hva han faktisk spiller og ikke hva triggermodulen sier at det skal hĂžres ut som. han spiller dynamisk, teknisk og fryktelig fort.

Derek spiller ikke mye akustisk i Hate Eternal gutt! Det hÞrer man pÄ lang avstand! GÄ inn pÄ trommesia til derek og se "Behold judas studio video" sÄ ser man at han spiller med trigg. Han rÞrer sÄ vidt skarpen og fÄr en sinnsyk lyd ut av det + at alle basstromme slag er like tydlige/harde. Uten trigg er det praktisk talt umulig, ialle fall i extremmetal!

Men for all del: konge trommis!

Espen: Helt enig!

hvis du "hÞrer det pÄ lang avstand" sÄ stÄr du litt for langt unna, eller du har ikke peiling.
det du sier om skarpen er rett og slett feil! han spiller kraftig og akustisk. kraften i den farta ligger i hÄndledd og fingre, han spiller ikke mykt bare fordi han ikke lÞfter stikka over hodet hvert slag. dessuten kan du faktisk se mikrofonen i den videoen...

(han trigger selvfÞlgelig basstromma ja, men jeg tenkte at det nesten er en selvfÞlge i xtrem metal, sÄ derfor nevnte jeg ikke det)

JassÄ, jeg synes det hÞres ut som han trigger no j****g, men kan hende han er en knupp til Ä skru lyd, hehe. Er ikke selvfÞlge Ä trigge basstromma i extremmetal nei, selvom man nesten skulle tro det hehe.. Jeg mÄ si at Derek spiller utrolig rent hvis(HVIS) tammer og skarp er akustiske.. Og det gÄr vel ann Ä trige utifra signalet man fra fra micene?(siden du sa at man sÄ mickene pÄ videoen). Noen bruker jo trigg og mick nÄr de spiller for Ä fÄ mer "smell" og dybde i lyden samtidig som den er trigga(for Ä fÄ klarheten osv).. Men jeg er ikke trommis sÄ jeg har ikke no sÊrlig peil.. 8)

User avatar

Sabizz
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sabizz »

aldri prĂžvd

User avatar

estimate
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 20 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by estimate »

Jeg stemte Derek Roddy pÄ grunnlag av at han er best.

:D.

Selvom jeg egentlig er en stĂžrre fan av Behemoth.

Derek Roddy er en helt syk trommis, god pÄ alt. Veldig inspirerende fyr.

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

Stranger wrote:Hva vil det si Ă„ "trigge"?

Ikke det at jeg har sÄ peiling men...
Det er pÄ en mÄte en elektronisk hjelpemÄte. AltsÄ samme hvor hardt/lÞst du slÄr sÄ blir lyden den samma hele tida pÄ f.eks skarpen.
Sigurd: HÄper allikevel selvsagt heller pÄ at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge fÄr byllepest, at verden gÄr under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.

User avatar

Ravenfrost
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ravenfrost »

Stemte seff Roddy! <3


maddafakka
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by maddafakka »

inferno wrote:
maddafakka wrote:
inferno wrote:
maddafakka wrote:jeg syntes derek roddy er mye bedre enn inferno.
derek spiller akkustisk, du hĂžrer hva han faktisk spiller og ikke hva triggermodulen sier at det skal hĂžres ut som. han spiller dynamisk, teknisk og fryktelig fort.

Derek spiller ikke mye akustisk i Hate Eternal gutt! Det hÞrer man pÄ lang avstand! GÄ inn pÄ trommesia til derek og se "Behold judas studio video" sÄ ser man at han spiller med trigg. Han rÞrer sÄ vidt skarpen og fÄr en sinnsyk lyd ut av det + at alle basstromme slag er like tydlige/harde. Uten trigg er det praktisk talt umulig, ialle fall i extremmetal!

Men for all del: konge trommis!

Espen: Helt enig!

hvis du "hÞrer det pÄ lang avstand" sÄ stÄr du litt for langt unna, eller du har ikke peiling.
det du sier om skarpen er rett og slett feil! han spiller kraftig og akustisk. kraften i den farta ligger i hÄndledd og fingre, han spiller ikke mykt bare fordi han ikke lÞfter stikka over hodet hvert slag. dessuten kan du faktisk se mikrofonen i den videoen...

(han trigger selvfÞlgelig basstromma ja, men jeg tenkte at det nesten er en selvfÞlge i xtrem metal, sÄ derfor nevnte jeg ikke det)

JassÄ, jeg synes det hÞres ut som han trigger no j****g, men kan hende han er en knupp til Ä skru lyd, hehe. Er ikke selvfÞlge Ä trigge basstromma i extremmetal nei, selvom man nesten skulle tro det hehe.. Jeg mÄ si at Derek spiller utrolig rent hvis(HVIS) tammer og skarp er akustiske.. Og det gÄr vel ann Ä trige utifra signalet man fra fra micene?(siden du sa at man sÄ mickene pÄ videoen). Noen bruker jo trigg og mick nÄr de spiller for Ä fÄ mer "smell" og dybde i lyden samtidig som den er trigga(for Ä fÄ klarheten osv).. Men jeg er ikke trommis sÄ jeg har ikke no sÊrlig peil.. 8)

det gÄr ann Ä trigge fra mic ogsÄ, men blir det som regel ikke gjort live, men etter innspillinga. noen som bruker bÄde trigg og mic ja.
men jeg VET at Derek ikke trigger fordi jeg hÞrer det, ser at han har mic'er og at han selv sier ved flere anledninger at han ikke trigger, eller retter pÄ ting i studio. sÄ det sÄ! ;)

og angÄende det gÄr-ikke-an-Ä-hÞre-skarpen-uten-kompressor-snakket:
jeg har lastet ned en hel hate eternal konsert filmet med et kamera bak trommene. lyden var kun tatt opp med mikrofonen pÄ kameraet, ikke noe fra miksepult. skarp og tammer hÞrtes veldig klart og var gjevnt i volum hele tiden, ogsÄ pÄ det aller kjappeste.

jeg fÄr inntrykk av at derek er veldig opptatt av at alt skal kunne spilles "pÄ ordentlig", og ikke vÊre avhengig av trigging, kompressor og annen sminking for Ä hÞres fett ut. det er jeg veldig enig med han i!
Note to self: Remembr to buy ass wort creme for that big wort in my ass

Image

www.bloodredthrone.net
www.groundzerosystem.com

User avatar

ZNDN
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ZNDN »

Men Roddy spiller ĂŒberkjedelig i HE da...

User avatar

fres
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 37

Post by fres »

ZNDN wrote:Men Roddy spiller ĂŒberkjedelig i HE da...
Tullebukken.


Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

maddafakka wrote:
det gÄr ann Ä trigge fra mic ogsÄ, men blir det som regel ikke gjort live, men etter innspillinga. noen som bruker bÄde trigg og mic ja.
men jeg VET at Derek ikke trigger fordi jeg hÞrer det, ser at han har mic'er og at han selv sier ved flere anledninger at han ikke trigger, eller retter pÄ ting i studio. sÄ det sÄ! ;)

og angÄende det gÄr-ikke-an-Ä-hÞre-skarpen-uten-kompressor-snakket:
jeg har lastet ned en hel hate eternal konsert filmet med et kamera bak trommene. lyden var kun tatt opp med mikrofonen pÄ kameraet, ikke noe fra miksepult. skarp og tammer hÞrtes veldig klart og var gjevnt i volum hele tiden, ogsÄ pÄ det aller kjappeste.

jeg fÄr inntrykk av at derek er veldig opptatt av at alt skal kunne spilles "pÄ ordentlig", og ikke vÊre avhengig av trigging, kompressor og annen sminking for Ä hÞres fett ut. det er jeg veldig enig med han i!

Hehe, skjÞnner. Har tatt Ä hÞrt igjenom I, monarch et par ganger nÄ og jeg skjÞnner godt hva du mener..Men trigging fra mick blir ogsÄ gjort live, av blandt andre Reno (live Dimmu og live dew sented)..Jeg har aldri pÄstÄtt at "det gÄr-ikke-an-Ä-hÞre-skarpen-uten-kompressor", tilhÞrer faktisk de som mener utrigga er fetest!(vi trigger ikke en dritt i Obli, by the way)..SÄ jeg vet godt at man hÞrer skarpen finfint i blastbeats uten trigg og kompressor..
Synes ogsÄ det fett at han konser om Ä spille "pÄ ordentlig", er stor fan av det, men han har sÄ j****g god tromme lyd sÄ jeg var overbevist om at han trigget trommene.. SÄ da kom vi nesten til enighet alikevell, hehe

User avatar

Morbid
Be
Be
Posts: 4
Joined: 15 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morbid »

Derek Roddy er vel en av det raskeste mest tekniske trommisene..

Eg stemte glatt pÄ Roddy selv om Inferno er sinnsyk god han og..

User avatar

Gaffel
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 31 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gaffel »

inferno wrote:
maddafakka wrote:jeg syntes derek roddy er mye bedre enn inferno.
derek spiller akkustisk, du hĂžrer hva han faktisk spiller og ikke hva triggermodulen sier at det skal hĂžres ut som. han spiller dynamisk, teknisk og fryktelig fort.

Derek spiller ikke mye akustisk i Hate Eternal gutt! Det hÞrer man pÄ lang avstand! GÄ inn pÄ trommesia til derek og se "Behold judas studio video" sÄ ser man at han spiller med trigg. Han rÞrer sÄ vidt skarpen og fÄr en sinnsyk lyd ut av det + at alle basstromme slag er like tydlige/harde. Uten trigg er det praktisk talt umulig, ialle fall i extremmetal!

Men for all del: konge trommis!

Du hÞrer ikke triggerlyden pÄ de videoene. Bare lyden av trommene. Triggerlyden kommer jo ut av mikseren, ikke trommesettet, og mikseren stÄr jo i et annet rom.

Espen: Helt enig!

Du hÞrer jo ikke triggerlyden pÄ de videoene da. Bare lyden av selve trommesettet, for det der er jo tatt opp i studioet og mikseren stÄr jo der i et annet rom. SÄ den lyden som kommer ut av selve trommesettet er ikke trigga.

Locked Previous topicNext topic