Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva er den mest mislykkede plata fra et av de store bandene?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kaktusen går til?

Uriah Heep - "Innocent Victim"
1
1%
Black Sabbath - "Dehumanizer"
5
6%
Blue Öyster Cult - "Club Ninja"
1
1%
Thin Lizzy - "Shades Of A Blue Orphanage"
1
1%
Deep Purple - "Bananas"
2
2%
Emerson, Lake & Palmer - "Love Beach"
3
4%
Iron Maiden - "Virtual XI"
14
17%
Judas Priest - "Jugulator"
1
1%
Metallica - "St. Anger"
48
59%
Andre, spesifiser
6
7%

Total votes: 82

Snik
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

St.Anger er den eneste av disse som jeg faktisk har ventet på i forkant, så den går av med seieren.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

torjo wrote:
Stian wrote:Forøvrig nesten så jeg ikke vil skrive i en poll hvor debatt-tantene trekker frem skiver som Born Again, The Elder og Dynasty.

Nei, for dette er klassikere av en annen verden.

Gillan hadde vett nok til å rømme skuta og bli med i det gjenforente Deep Purple, en av ikke altfor tallrike gjenforeninger som faktisk har vært vellykket (ihvertfall i starten).

Angående Kiss så vet jeg ikke hva som er verst av konsept-Kiss ("The Elder") eller disco-Kiss ("Dynasty"). Nå foretrakk nok Simmons det siste siden det tross alt ga mer klingende mynt.

Det var vel heller ingen som sa at ei skive enten er en skuffelse eller en klassiker? The Elder, spesielt, har enorme kvaliteter, og skulle aldri vært nevnt sammen med all søpla dere har ramsa opp her.

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Stian wrote:Det var vel heller ingen som sa at ei skive enten er en skuffelse eller en klassiker?

Din surmuling over at tante torjo og tante DB kunne være så frekke å nevne disse platene i denne sammenhengen tolker jeg dithen at du ser på de som, tja om ikke klassikere, så ihvertfall gode plater. Jeg er en smule uenig, derav min utilslørte sarkasme i forrige innlegg.

Stian wrote:The Elder, spesielt, har enorme kvaliteter, og skulle aldri vært nevnt sammen med all søpla dere har ramsa opp her.

Klassiker? :-k
Ta tårnet, Ebralidze!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

torjo wrote:
Stian wrote:Det var vel heller ingen som sa at ei skive enten er en skuffelse eller en klassiker?

Din surmuling over at tante torjo og tante DB kunne være så frekke å nevne disse platene i denne sammenhengen tolker jeg dithen at du ser på de som, tja om ikke klassikere, så ihvertfall gode plater. Jeg er en smule uenig, derav min utilslørte sarkasme i forrige innlegg.

Stian wrote:The Elder, spesielt, har enorme kvaliteter, og skulle aldri vært nevnt sammen med all søpla dere har ramsa opp her.

Klassiker? :-k

Ikke enda. Vil bli, ettersom folk stadig får øynene opp for skiva. Jeg kan jo ikke legge mine kvalitetskriterier til grunn for hva som er en klassiker. Og ja, jeg ser på de som gode plater.

Bratwurst
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Bratwurst »

DummeBirger wrote:
torjo wrote:
DummeBirger wrote:Ellers overrasket at verken "The Elder" med Kiss eller "Flick of the switch" med AC/DC er med...

Plassbegrensning. Jeg tenkte faktisk på begge to, men vurderte også "Carnival Of Souls" og "Dynasty" med Kiss.

Ellers vurderte jeg "Born Again" med Black Sabbath, fordi jeg mener den er enda svakere enn "Dehumanizer". Generell konsensus peker vel på sistnevnte.

Yes' "Tales Of Topographic Oceans" og "Drama", samt Rushs "Caress Of Steel" var også i tankene, et par Alice Cooper-plater likeså.

Dårligste av Kiss? Whatever... :wink:

Drama av Yes er aldeles ikke dårlig?! Jeg trodde faktisk du ikke synes den var så aller verst selv, basert på husk'en fra andre tråder?

Og Born Again? Ta deg en stooooor Bratwürst og klapp igjen brødsaksa! :twisted: Topp 6-7 i Sabbath-katalogen!

Caress of Steel er heller ikke dårlig, men muligens noe overambisiøs... :wink:

noen som ringte?

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Stian wrote:Ikke enda. Vil bli, ettersom folk stadig får øynene opp for skiva. Jeg kan jo ikke legge mine kvalitetskriterier til grunn for hva som er en klassiker. Og ja, jeg ser på de som gode plater.

Det går an å høre på alle disse tre, det skal jeg innrømme, men mislykket var de ut fra det som man kunne forvente! 8)
Ta tårnet, Ebralidze!

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

Skuffande at du nevner "Tales from Topografic oceans" og "Drama" i ein slik tråd... Synes heller ikkje "Jugulator" fortjener ein plass her.

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

torjo wrote:
master_k wrote:Uten tvil ELPs Love Beach! Det er mye det bandet kunne ha spart seg for...

"Works"-platene er ikke spesielt bra, men de er klassikere i forhold til "Love Beach". "In The Hot Seat" er visstnok bedriten også, men den har jeg ikke hørt. Er den like ille som "Love Beach"?
Har dessverre ikke hørt den. ELP ble uansett litt for flinkis etterhvert. Det skulle mye til for å toppe den brutale og råe lyden de hadde på s/t.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

DummeBirger wrote:
torjo wrote:
DummeBirger wrote:Caress of Steel er heller ikke dårlig, men muligens noe overambisiøs... :wink:

Dårligst av Rush, men så er "dårlig" et relativt begrep. :wink:

Da vil jeg heller trekke fram Roll the Bones eller Test for Echo.
Fortsatt relativt sett... :wink:

Hva med Vapor trails, skuffende - "to say the least".....
Ødelagt av en produksjon som får meg til å klynke i en bylt på gulvet, mens jeg sender varme tanker til hvordan dette hadde hørtes ut hvis bare plata hadde hatt Rush's signatur-sound
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

spinaltap wrote:
DummeBirger wrote:
torjo wrote:
DummeBirger wrote:Ellers overrasket at verken "The Elder" med Kiss eller "Flick of the switch" med AC/DC er med...

Ellers vurderte jeg "Born Again" med Black Sabbath, fordi jeg mener den er enda svakere enn "Dehumanizer". Generell konsensus peker vel på sistnevnte.

Og Born Again? Ta deg en stooooor Bratwürst og klapp igjen brødsaksa! :twisted: Topp 6-7 i Sabbath-katalogen!

Hva med "Forbidden"? Den sugde da mye mer enn de ovvennevnte??
Er forresten enig i at "Born Again" er en fet skive.

Yes, det svakeste Sabbath m(ar)erittet, men den er kun ytte-pytte-bittelille kun en 1/2 hårsbredd foran forkastelige Technical ecstacy og Never say die

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:
DummeBirger wrote:Da har jeg stemt også, i ren trass! :lol:

For den var personlig rettet mot meg, lzm? :P

Hvis du virkelig foretrekker "Innocent Victim", "St. Anger" og "Love Beach" foran "Club Ninja" så vær så god! :wink:

Hvorfor det infernalske hatet ovenfor Innocent victim :?: Fin, fin skive både den og dens oppfølger Fallen angel - på tross av at de begge går skoa av seg i forhold til Firefly som du vet er min alltime Heep favoritt.
Lawton's tid i bandet var stor og han fikk aldri den anerkjennelsen han hadde fortjent :(

Ride, Keep on ridin' :wink:

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

spinaltap wrote:Stemte "St.Anger"... Sjokkerende dårlig!!

...Men hvor er Van Halen's "III"???

Den ville definitivt vært min "vinner", hvis den var med i pollen.

At III mangler her bare beviser et totalt mangel på skjønn Torjo :wink: , men som Spinaltap så gikk stemmen min til St Anger som rett og slett ikke kan få nok negativ oppmerksomhet

KalleKlovn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by KalleKlovn »

Som vanlig er svaret på slike spørsmål St. Anger.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Flick of the switch er i mine ører en av Ac/Dc's aller beste skiver, slått kun av Highway to hell i mine protokoller 8)

evil
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evil »

også alice cooper:brutal planet er svak,ja også generation swine med motley crue,uff den er ræva.

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Av alternativene i pollen så stemte jeg på "St. Anger". Den er så irriterende dårlig at de ansvarlige burde fått hvert sitt nakkeskudd. I tillegg så kan jeg ikke unngå å nevne Kiss' "Hot In The Shade". Herre min skaper ha misskunn!!!

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Stian wrote:Forøvrig nesten så jeg ikke vil skrive i en poll hvor debatt-tantene trekker frem skiver som Born Again

Debattantene?!!

Debbatant, tenker jeg vi sier!

For øvrig helt enig hva gjelder Born Again;

Jeg har, som du ser, forsøkt å tale den gale germaner til fornuft, men det nytter ikke... :wink:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Bratwurst wrote:Og Born Again? Ta deg en stooooor Bratwürst og klapp igjen brødsaksa! :twisted: Topp 6-7 i Sabbath-katalogen!

noen som ringte?

Ja!

Vet du hvor han bor?!

Image
Bye, bye folks!

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

torjo wrote:
master_k wrote:Uten tvil ELPs Love Beach! Det er mye det bandet kunne ha spart seg for...

"Works"-platene er ikke spesielt bra, men de er klassikere i forhold til "Love Beach". "In The Hot Seat" er visstnok bedriten også, men den har jeg ikke hørt. Er den like ille som "Love Beach"?

Synes dette blir veldig søkt, så lenge det er en Hardrock-tråd;

Hvorfor blande inn prog i denne tråden?
Og som du selv skriver; ELP ga jo f**n, dette albumet kom utelukkende for å oppfylle deres kontraktmessige forpliktelser!
Dårlig? Javisst! Relevant for tråden? Nei.

(Men JA!, jeg vil heller eie Love Beach en Club Ninja. Begge er makkverk, men ELP interesserer mer enn BÖC. P.T. har jeg (heldigvis?) ingen av dem i mitt eie... :wink: )
Bye, bye folks!

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Lynchomaniac wrote:
DummeBirger wrote:
torjo wrote:
DummeBirger wrote:Caress of Steel er heller ikke dårlig, men muligens noe overambisiøs... :wink:

Dårligst av Rush, men så er "dårlig" et relativt begrep. :wink:

Da vil jeg heller trekke fram Roll the Bones eller Test for Echo.
Fortsatt relativt sett... :wink:

Hva med Vapor trails, skuffende - "to say the least".....

Med Autopulver?! Nei, den er da fin?! :lol:

Lynchomaniac wrote:Ødelagt av en produksjon som får meg til å klynke i en bylt på gulvet, mens jeg sender varme tanker til hvordan dette hadde hørtes ut hvis bare plata hadde hatt Rush's signatur-sound

Aah, Rush! Jeg liker fint lite av Rush etter Hold your fire/Presto, men direkte elendig er ingen av albumene da.

Men det kunne like gjerne ha vært Vapor Trails som Roll the Bones/Test for echo. Pick your choice! :wink:
Bye, bye folks!

Locked Previous topicNext topic