Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvilket metalblad er det beste?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket blad synes du er best?

Scream Magazine
79
59%
Sweden Rock Magazine
18
13%
Monster
11
8%
Metal Hammer
6
4%
Close-up
2
1%
Kerrang
2
1%
Rock Hard
1
1%
Terrorizer
16
12%
 
Total votes: 135
User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

torjo wrote:Om jeg skulle velge et blad ut fra nostalgiske grunner ville det være Metal Hammer i årene 1989-91. Gjennom flere nummere høsten 1990 og vinteren 1991 hadde de et utmerket metal-leksikon som bilag. Flere enn meg som har tatt vare på det?
Har bare noen av dem.
Men jeg kjøpte Metal Hammer ganske fast i den perioden der selv.
Image

User avatar

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LadyDoubleDealer »

Metal Hammer og Sweden Rock Magazine er det som leses fast. Ellers er det jo litt av de andre sånn innimellom når det er noe interessant der.

User avatar

Favn
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 07 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Favn »

Det er altfor mye prog i Scream.Synes det har vært en negativ utvikling der.Jeg løper ikke lenger ned på Narvesen når det kommer et nytt Scream lenger,dessverre.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Favn wrote:Det er altfor mye prog i Scream.Synes det har vært en negativ utvikling der.Jeg løper ikke lenger ned på Narvesen når det kommer et nytt Scream lenger,dessverre.

Kan vere enig i at det dei siste åra har blitt mindre interresant lesestoff. De er blitt mye dårligere til å intervjue forholdsvis ukjendte band, undergrunnsband. Mulig dette forsvandt med Blisten? Det er også blitt mindre ekstremmetal. Men jeg gleder meg likevel til hver gang det kommer et nytt scream

User avatar

Maija
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Maija »

Leser vel stort sett bare det tyske Legacy (har noe med ordet "gratis" å gjøre - jeg er ganske blakk for tida). Det er rett og slett ikke så mye av interesse i de norske / svenske / engelske bladene.
[ Work is the curse of the drinking classes. ]

User avatar

Harvest
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 08 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Harvest »

Favn wrote:Jeg løper ikke lenger ned på Narvesen når det kommer et nytt Scream lenger,dessverre.

Ikke jeg heller, men får alltid rotet meg ned til å kjøpe det innen det kommer en ny utgave.
Image

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Favn wrote:Det er altfor mye prog i Scream.Synes det har vært en negativ utvikling der.Jeg løper ikke lenger ned på Narvesen når det kommer et nytt Scream lenger,dessverre.

Mye prog i Scream??

Er det ikke en side da?
Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

Er vel noen progband i tillegg til den faste progsiden.

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Favn wrote:Det er altfor mye prog i Scream.

Progressiv-siden og kanskje et intervju? For min del er dette en av få grunner til å kjøpe Scream.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

altfor lite spørru meg.

User avatar

Gulbrandsen
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 29 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gulbrandsen »

de britiske magasinene VAR bra, men nå er det så mye Slipknot og nu-metal shite der at det har fjortis-preg over seg. Når det er band som Marilyn Manson, HIM, Linkin' Park og Limp Bizkit (blandt andre) i annenhvert nr, er det lite interessant for min del.

User avatar

SgtD
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 25 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by SgtD »

Har vaert fornoy med Scream abonnemanget mitt i 15 aar, saa stemte dem. Abonnerte ogsaa paa Close Up naar jeg bodde i Sverige, men foretrekker som sagt Scream. Av de engelsk spraaklige bladene er Terrorizer best.
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Abonnerer på både Scream og Sweden Rock Magazine.
Liker nok Scream best. Synes mange av intervjuene i SRM inneholder mye svada. Masse om hva journalisten mener i stedet for interessante spørsmål. Blir dårlig med nytt abonnement ettersom de har latt være å sende meg to utgaver i løpet av det siste året.
Ok blekke, så kommer til å fortsette å handle det hos Narvesen.

Aller best er likevel Snakepit. Bare så synd det slippes så sjelden. d***n så stas det er å lese intervjuene der.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Stemte SRM. Går mye mer i dybden enn det Scream gjør, men jeg foretrekker anmeldelsene i Scream.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Sweden Rock. Selv om de ikke akkurat skriver om mine favorittband hele tiden, så synes jeg objektivt sett at de er det beste bladet i forhold til å ha de beste skribentene og reportasjene.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Jeg leser generelt lite metal-blader for tida. På 80-tallet var Kerrang! og Metal Hammer kongebalder (og ja, Trojo, jeg husker 80-tallet :wink: ), men de gikk begge til h*****e ca. rundt 93. I dag er de, som noen så treffende sa det her forleden, metal-verdenens svar på Se & Hør. Klarer meg fint uten dem. Jeg mener, bare se på hvordan Pandora Peroxide ser ut i de nye Kerrang!-bladene! I gamle dager var hun en snasen metal-babe, nå er hun ei j***a nu-metal-berte.

Scream Magazine var veldig bra i en lang periode, egentlig helt fra det starta, men spesielt på slutten av 90-tallet, og fram til de gikk over til månedlige utgivelser i 2002. Etter det syns jeg kvaliteten sank en del. I tillegg finner jeg ikke anmeldelsene i Scream like veiledende som før. I gamle dager kunne jeg kjøpe mye av det som både Nørsterud og Aaslie anbefalte, men jeg gikk lei etterhvert. Det blei litt for mange bomkjøp, selv om det var en del krem også. Og så savner jeg litt mer god humor i Scream, egentlig. Få tilbake Asgeir, så han kan skrive i fellesanmeldelsene igjen!

Så nå er det sjelden jeg kjøpr Scream, og de andre bladene har jeg ikke så mye kjennskap til. Men Close-Up ser ut til å være veldig bra. De ser bl.a. ut til å ha en del fyldige og dybde-gående artikler, noe jeg savner mer av i Scream.

Ellers kjøper jeg Aardschok når jeg er i Nederland. Bra blad, som minner meg litt om gammel MH og Kerrang!, men det er dog litt for mye hardcore i Aardschok.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Gladøks wrote:(og ja, Trojo, jeg husker 80-tallet :wink: )

Slutten av 1989, kanskje? :lol:

Gladøks wrote:Jeg mener, bare se på hvordan Pandora Peroxide ser ut i de nye Kerrang!-bladene! I gamle dager var hun en snasen metal-babe, nå er hun ei j***a nu-metal-berte.

Huff! Jeg vil ikke engang se hvordan hun ser ut nå. :x
Det var dama som en gang oppga Motörheads "No Sleep 'Til Hammersmith" som sin favorittplate. Tør ikke tenke på hva hun ville velge idag.

Jeg kjøpte faktisk Metal Hammer trofast til 1998, dels p.g.a. at jeg likte/liker en del av den alternative rocken, men bladet tapte seg MYE om du sammenlikner et nummer fra 1991 med et fra 1997. Degenereringa skjedde i begynnelsen egentlig ganske gradvis, men akselererte etter at Robyn Doreian overtok redaktørstolen.

Chris Welch var mannen sin det! Og så hadde de Englands svar på Jan Dahle (i hvert fall smakmessig) i Andy Bradshaw. Neil Aldis og James Sherry var det som anmeldte den noe sintere musikken, men det var også sistnevnte som var den mest grunge-vennlige og "gammel heavy"-fiendtlige i gjengen i starten.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

For Dere blackere, stort Mayhemintervju i neste nummer av Srf...
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Buttmunch
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buttmunch »

Kjipt at Metal Maniacs ikke selges i Norge lenger. Det var et fint blad. Og så hadde de posters av og til

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Det må vel bli Scream, men jeg har lite kjennskap til Close-Up og Rock Hard. Syns dog Scream går altfor lite i dybden og intervjuene føles ofte formulaiske. Metal Hammer og Kerrang var bra en gang i tida ja. Jeg tror jeg skylder engelskkarakterene mine på skolen til Kerrang. I dag er flere av journalistene fra disse med i Classic Rock, som jeg er enig med flere her er meget bra. Hvis dere synes det blir litt dyrt å kjøpe det på Narvesen så dra hit:
http://www.myfavouritemagazines.co.uk/s ... @558684962
Prisen pr. nummer blir langt lavere, ja faktisk så en kan ha råd til et lite abonnement.
"Even s***n wears leather"

Locked Previous topicNext topic