Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Ensiferum

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Ensiferum?

Ensiferum
18
62%
Iron
9
31%
Dragonheads
2
7%
 
Total votes: 29

KĂžlabrennern
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by KĂžlabrennern »

Galar har rett. Debuten er helt vilt fantastisk, men resten er relativt middelmÄdig.

User avatar

ØltÞrst
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ØltĂžrst »

FÞrsteplata har holdt seg, og et par lÄter pÄ Iron er ogsÄ ok. Resten er pÄ grensa til gjesp.
There's nothing wrong with ethnic cleansing, most ethnics I've encountered need a bloody good wash.
http://www.heavymetal.no

http://detflotteord.wordpress.com/

User avatar

Rönnewiig
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rönnewiig »

Et av mine favorittband. FÞrsteplata er enormt bra, og har veldig sansen for dei 3 siste utgivelsane ogsÄ

User avatar

Shitrock
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Shitrock »

Galar wrote:Ensiferum har tapt seg for hver utgivelse. Debuten er knallbra og jeg rangerer den blant topp 10 i samlinga mi. Victory songs er ikke noe mer enn en ordinÊr middelmÄdig skive. Skuffa.

Nedturen begynte da Jari MÀenpÀÀ slutta og dannet Wintersun, som forÞvrig burde falle i smak blant ensiferum fans. Vokalen hans var vanvittig bra. Renvokalen nÄ til dags er ikke som den var fÞr, og han nye vokalisten fra Norther har en vokal som ikke passer helt inn i soundet etter min mening.
ForsÄvidt enig. Syns debuten var best, men det er enkeltlÄtar pÄ dei to siste som er j***a bra ogsÄ.

User avatar

Cainech
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 02 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Cainech »

Husker at jeg hÞrte Ensiferum for fÞrste gang hos en eller annen Dirty Oppland-kar, og da syntes jeg det var j****g rÄtt. Men sÄ kjÞpte jeg skiva (debuten) et Är eller sÄ etter, og det lÄt ikke like bra da. Men kan skjÞnne at folk liker den.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

s***n sÄ bra Ensiferum er! Kommer enkelt og greit ikke over dette bandet. Har hatt mer eller mindre sammenhengende kick i over 3 Är nÄ. Alle skivene er fantastiske! For noen lÄter! Melodier, riff og stemning er suverent. Det er faktisk INGENTING Ä utsette pÄ Ensiferums skiver!

Og pr idag tror jeg faktisk Victory Songs er min favoritt. Dvs, bÄde den og Iron er soleklare 6'ere. Samme med Dragonheads ep'en. Er bare debuten som ikke nÄr helt opp, den er "bare" en sterk 5'er. Fantastisk band!!!

np Ensiferum - Victory Song
Image

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Liker debuten, resten er avfĂžring!
Duvende bryster.

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

nei takk.

User avatar

Frostskog
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Frostskog »

Noen som har hÞrt noe om dem har noe ny plate pÄ gang?

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Debuten er fortsatt sterkest, men alt er av meget hĂžy kvalitet. Femmere hele bunten.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Noen som vet om Finlands beste band gjennom tidene har noe nytt pÄ gang? News pÄ hjemmesida er ikke oppdatert siden 13.11.08, og eneste som stÄr pÄ planen for 2009 sÄ langt er konserter...f**n, vil ha ny musikk fra Ensiferum! Kan snart utenatt hver en tone pÄ samtlige skiver de har utgitt, inkludert de 3 demoene fra fÞr debuten!

np Ensiferum - Slayer of Light

Ser forresten Sami har svart fÞlgende pÄ spÞrsmÄl om ny skive pÄ forumet deres: "Yes indeed. We are working on new material every day [...] We are hitting the studio in april so release is going to be ~ in autumn 2009."

Good news! Made my day! :D
Image


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Affen wrote:Noen som vet om Finlands beste band gjennom tidene har noe nytt pÄ gang?

nai. er ganske usikker pÄ hva moonsorrow driver med akkurat nÄ. hÄper sterkt pÄ en ny utgivelse snart, men hvem vet?

mulig jeg finner noe om jeg gÞgler, men akkurat nÄ kan jeg ikke hjelpe deg, affen. sorry.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

sumostig wrote:
Affen wrote:Noen som vet om Finlands beste band gjennom tidene har noe nytt pÄ gang?

nai. er ganske usikker pÄ hva moonsorrow driver med akkurat nÄ. hÄper sterkt pÄ en ny utgivelse snart, men hvem vet?

mulig jeg finner noe om jeg gÞgler, men akkurat nÄ kan jeg ikke hjelpe deg, affen. sorry.

Haha, Moonsorrow er langt oppe de og, selv om de har tapt seg en del etter de 3 fÞrste skivene. Men jeg snakker selvsagt om Ensiferum, Finlands beste band. Bedre enn Moonsorrow, Hanoi Rocks, Tarot, Children of Bodom, Nightwish, etc. Veldig mye bra finsk metal, men ingen som slÄr Ensiferum, gitt...
Image

User avatar

Rönnewiig
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rönnewiig »

Ny skive pÄ gang ja, floooott!

np Ensiferum - White Storm'99

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Godt Ä hÞre at det er nytt album pÄ vei. Var skeptisk til Victory Song etter at Jari stakk, men det viste seg at Markus Toivonen er en veldig habil lÄtskriver og skiva ble j****g bra, til tross for at bÄde vanlig og kakemonstervokal var langt unna Jari-nivÄ. Tittelsporet er kanskje en av de mest episke lÄtene noensinne.

Beste skive er selvsagt debuten. Klar sekserskive. Iron er ikke like bra, men den inneholder bandets beste lÄt: Into Battle. Hadde Iron blit gitt ut pÄ kassett eller vinyl, hadde jeg gitt femmer til A-sida og sekser til B-sida. Dragonheads er en helt grei EP, men ikke noe mer.

Og ja, Ensiferum er selvsagt Finalnds beste band.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

Nja... Viking Metal?? Jeg vet jeg har ei Ensiskvalum skive ett sted, men om jeg hĂžrer pĂ„ det? niks piks pĂ„sĂ„. RÖV-Band
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

manndaudsvinter
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by manndaudsvinter »

Beste plate heter Victory Songs. Wintersun sin eneste plate er likevel best.

User avatar

dĂždshemma
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dĂždshemma »

Utruleg!
E du med oss i dag, byrja tanken bli klar?

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

manndaudsvinter wrote:Beste plate heter Victory Songs. Wintersun sin eneste plate er likevel best.

Ikke enig. Wintersun-skiva er litt ujevn, og ingen av lÄtene holder samme nivÄ som Ensiferum-lÄtene. Men for all del, Wintersun-skiva er bra den...
Image

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Affen wrote:Noen som vet om Finlands beste band gjennom tidene har noe nytt pÄ gang?

Har ikke hÞrt noe nei, men hÄper virkelig Uncelestial, Black Death Ritual og Enochian Crescent kommer med nye utgivelser snart.
Image

Locked Previous topicNext topic