Kråke

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Druchii
Belieber
Belieber

Post by Druchii »

Haha Istapp, grimt
Image

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

Runar wrote:Navnene på norske black metal-bands har jo blitt hinsides latterlig.

Det er jeg enig i. Det blir vel stadig værre å finne kule navn, naturlig nok.

gasskammer
Spermatozoon

Post by gasskammer »

det er mulig navnet har en grimmmm betydning på serbisk,men det er litt vanskelig å ta black metal bandet MOR seriøst

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

gasskammer wrote:det er mulig navnet har en grimmmm betydning på serbisk,men det er litt vanskelig å ta black metal bandet MOR seriøst
:lol: Genialt!

Marori
Spermatozoon

Post by Marori »

Druchii wrote:Latterlig navn. Orker ikke å sjekke myspacen deres.

welcome to the internet

Welhaven
Poser
Poser

Post by Welhaven »

Bytt til Kraake, da er det sikkert fett nok :wink:
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

vetter
Bel
Bel

Post by vetter »

Crow - Evil woman (1969)
http://www.youtube.com/watch?v=U7k5QotUznQ

Noen ting er visst bedre på engelsk ha ha, men mulig det bare er musikken som drar opp :P. Alltid like gøy å høre hornene i refrenget.
Mye kjipe bandnavn ute å går innen norsk BM for tiden ja.

SveinAage
Beli
Beli

Post by SveinAage »

Er det noe nytt på gang i Kråle-leiren?

Fjorårets konsert på Karmøygeddon var jo mildt sagt legendarisk bra!

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

SveinAage wrote:Er det noe nytt på gang i Kråle-leiren?

Fjorårets konsert på Karmøygeddon var jo mildt sagt legendarisk bra!
De holder på med skive.

Espen
Rocker
Rocker

Post by Espen »

Bandnavnet er streit nok, de hypertrigga trommene fikk meg til å slå av etter åtte sekunder.
The lime of the ancient marinade.

AntiChrister
Embryo
Embryo

Post by AntiChrister »

Jaggu. Skal man først kalle opp bandet sitt etter en fugl så finnes det vel ondere fugler enn kråker. Gjøk, f.eks. Den legger jo eggene sine i andre mindre fuglers reir og tar over hele kåken.
www.profaniametal.net
www.myspace.com/profaniametal
www.myspace.com/profania

"At least you’re not a siamese twin where you’re brother is gay and he has a date tonight and you only have one ass…"

anna
Infant
Infant

Post by anna »

Kråke? Høres ut som et bandnavn laget av noen som fortsatt ikke har skjønt hva black metal ER. Eller et parodiband.

Kjellvete
Rocker
Rocker

Post by Kjellvete »

Ja f**n heller. Er ikke bandnavnet tatt fra Tolkien så kan de jo aldri regne med å bli tatt seriøst :roll:

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

anna wrote:Kråke? Høres ut som et bandnavn laget av noen som fortsatt ikke har skjønt hva black metal ER. Eller et parodiband.
Dette er folk som alle er rundt 30 og har hørt på BM lenge. Skjønner ikke problemet med navnet. Selvsagt ikke det beste, men slettes ikke verre enn en haug andre BM bandnavn. Nå er det uansett musikken som gjelder og den er j****g bra!

http://www.youtube.com/watch?v=1lCvhTcIo5Q

Runar
Rocker
Rocker

Post by Runar »

Vorax wrote:Skjønner ikke problemet med navnet.
Hæ? Skjønner du ikke at det høres hinsides teit ut å kalle et BM-band for Kråke? Istapp og Kråke må være noe av det verste jeg har hørt av bandnavn og det sier litt.

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

Runar wrote:
Hæ? Skjønner du ikke at det høres hinsides teit ut å kalle et BM-band for Kråke? Istapp og Kråke må være noe av det verste jeg har hørt av bandnavn og det sier litt.
Jeg forstår jo problemet, men jeg syns ikke Kråke er spesielt ille. Kan hende det kommer av at jeg har kjent til det helt fra starten, jeg vet ikke. Midt på treet i bm sammenheng. Folk reagerer ikke på Slagmaur og min kniv som i mine øre er minst like ille.

anna
Infant
Infant

Post by anna »

Vorax wrote:
anna wrote:Kråke? Høres ut som et bandnavn laget av noen som fortsatt ikke har skjønt hva black metal ER. Eller et parodiband.
Dette er folk som alle er rundt 30 og har hørt på BM lenge. Skjønner ikke problemet med navnet. Selvsagt ikke det beste, men slettes ikke verre enn en haug andre BM bandnavn. Nå er det uansett musikken som gjelder og den er j****g bra!

Vel, de har fortsatt ikke skjønt det. Hvis du ser på et bilde lenge nok, betyr det at du skjønner hva det handler om?

Det finnes flere dårlige navn, men det kan vel ikke brukes som en unnskyldning til å kalle bandet sitt noe tåpelig.

Runar
Rocker
Rocker

Post by Runar »

Vorax wrote:
Runar wrote:
Jeg forstår jo problemet, men jeg syns ikke Kråke er spesielt ille. Kan hende det kommer av at jeg har kjent til det helt fra starten, jeg vet ikke. Midt på treet i bm sammenheng. Folk reagerer ikke på Slagmaur og min kniv som i mine øre er minst like ille.
Slagmaur har da fått massevis av pepper for navnet. Er mange som ikke engang vil høre på det fordi navnet høres så dumt ut.

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

anna wrote:
Vorax wrote:

Vel, de har fortsatt ikke skjønt det. Hvis du ser på et bilde lenge nok, betyr det at du skjønner hva det handler om?

Det finnes flere dårlige navn, men det kan vel ikke brukes som en unnskyldning til å kalle bandet sitt noe tåpelig.
Det er nok her smak og behag kommer inn. De hadde jo ikke kalt bandet sitt Kråke om de selv mente det var tåpelig. De syns nok det er kult. Bakgrunnen for navnevalget er kanskje å finne her:
I folketroen har kråka blitt sett på som et varsel om død og fordervelse, noe som Theodor Kittelsen sine svartdauden/«Pesta-motiv» og André Bjerke/Kåre Bergstrøms «De dødes tjern» har vært med på å holde i hevd.
Dette har ingen hensikt å diskutere dette. Noen liker navnet, jeg syns det er kult nok, andre hater det. Sånn vil det alltid være. Det er synd om navnet skulle hindre folk i å sjekke ut bandet.

BM inneholder j****g mye idioti, særlig når det kommer til image og selvhøytidlighet. Sånn er det bare.

TOPIC_AUTHOR
Vorax
Rocker
Rocker

Post by Vorax »

Runar wrote:
Vorax wrote:
Runar wrote:
Slagmaur har da fått massevis av pepper for navnet. Er mange som ikke engang vil høre på det fordi navnet høres så dumt ut.
I så fall gjør de noe dumt. Navnet skjemmer ingen.

Locked Previous topicNext topic