Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nei til narkotika!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Enig med bananen her.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MikkelRev wrote:Mennesker som legene hadde gitt opp. Mennesker som ikke hadde håp for å leve et år til, ga han nytt håp. Han behandlet kreftpasienter og andre sykdommer. Mannen tok ikke en krone i betaling for cannabiskuren.

So? Hva har det med saken å gjøre? At det kan brukes som medisin i spesielle tilfelles betyr vel ikke at folk skal kunne kjøpe det på gata og røyke det for å ruse seg? Hvor mange av de som argumenterer for fri hasj og annet p**s tror du tenker på medisinske årsaker? Det der har jo absolutt ingenting med saken i artikkelen jeg posta å gjøre!
Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Vi har vel vært gjennom denne runden før? Kan ikke bare Affen og Dick Hardy (strengt tatt samme menneske, but still) få lov til å hate verden i fred, så kan vi normale live and let live?
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Udunpute wrote:Vi har vel vært gjennom denne runden før? Kan ikke bare Affen og Dick Hardy (strengt tatt samme menneske, but still) få lov til å hate verden i fred, så kan vi normale live and let live?

"Vi normale som røyker hasj"? Du kan stappe den hasj-pipa di lengst opp der sola aldri skinner. Er f**n ikke normalt å røyke hasj...
Image

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Affen wrote:So? Hva har det med saken å gjøre? At det kan brukes som medisin i spesielle tilfelles betyr vel ikke at folk skal kunne kjøpe det på gata og røyke det for å ruse seg? Hvor mange av de som argumenterer for fri hasj og annet p**s tror du tenker på medisinske årsaker? Det der har jo absolutt ingenting med saken i artikkelen jeg posta å gjøre!
Folk med din holdning pleier å være kompromissløst imot alt av hamp/cannabisprodukter. Mange av de som argumenterer for fri hasj tenker på medisinske årsaker ja. Hvorfor vil ikke dere at det skal brukes til medisin der den er god for å brukes til medisin? Fordi det er hasj?

Ellers, i motsetning til hva du sier, har det faktisk vært normalt å røyke marijuana i noen tusener av år, og det er fortsatt veldig normalt, uansett hvor mye du hater de.

Hva tror du skjer om du putter 10 hasjrøykere på en haug, og 10 alkoholdrikkere 100 meter unna?

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

MikkelRev wrote:Folk med din holdning pleier å være kompromissløst imot alt av hamp/cannabisprodukter. Mange av de som argumenterer for fri hasj tenker på medisinske årsaker ja.

Jeg synes det argumentet er søkt. At morfin brukes medisinsk betyr ikke at det bør slippes ut til fri bruk. I det hele tatt har man et helt system for medikamenter som bør begrenses til hva legen foreskriver. Det er selvsagt mulig at noen andre enn hasjprofetene prøver å kjøre dette foran seg i propagandaøyemed, men i farten kommer jeg ikke på andre som har fått det for seg at dette argumentet har noen som helst verdi.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Porcus wrote:At morfin brukes medisinsk betyr ikke at det bør slippes ut til fri bruk.
Du har et poeng der ja. Men nå er begge deler forbudt, både som nytelsesmiddel og som medisin. Og akkurat det er selvsagt hasjhaterne - de med svarthvitt syn - takknemlige for. Forskjellen står i hvilken grad planten er forbudt. Det går an å feks være tilhenger av medisinsk cannabis uten å være tilhenger av hasjrus. Og det er disse fanatiske og uansett-kompromissløse hamphaterne jeg prøver å få et svar på for sitt syn. Men nå skal jeg la Affen & co fortelle selv at (om) han er en av dem.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Dick Hardy wrote:
Conroy Bumpus wrote:
Dick Hardy wrote:Å, herre Gud, Folkens! Er det MULIG????
:?:

Du er klar over at legaliseringsbevegelsen finnes?
Ja, det er jeg. Gærninger finnes over alt.



Æsel wrote:Ja, dette var jo et intelligent og nyansert utspill. Så når de "får bukt med" problemet, d.v.s. får flyttet narkotikahandelen til en annen del av byen, er problemet løst da?
Kanskje enkelte ville tenkt seg om to ganger før de handla inn møkka dersom det faktisk fikk konsekvenser?
Siden det å røyke hasj ikke har konsekvenser i seg selv så må myndighetene gi det konsekvenser?

Ha ha! For en tråd btw.

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Er selv sterkt imot hasj og narkotika generelt, men har fått et mer nyansert syn på det med tiden. Så.. jeg er vel litt nøytral i denne saken.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

MikkelRev wrote:
Porcus wrote:At morfin brukes medisinsk betyr ikke at det bør slippes ut til fri bruk.
Du har et poeng der ja. Men nå er begge deler forbudt, både som nytelsesmiddel og som medisin. Og akkurat det er selvsagt hasjhaterne - de med svarthvitt syn - takknemlige for. Forskjellen står i hvilken grad planten er forbudt.

Planten? Dette står for meg som en konspirasjonsteori omtrent på linje med det følgende:

MikkelRev wrote:Eller er det prinsippet om at de farmasøytiske pilledoktorene taper penger på at naturmedisin eksisterer? Dette er ikke en eneste eksempel på hvor legemakten har (prøvd å) stanset naturmedisin, noe som de anser som en stor økonomisk trussel for dem.

Farmasøytiske opiater som morfin og kodein fremstilles faktisk fra valmuene. Hvorfor skulle legemiddelindustrien gå inn for å rote bort gode penger de kunne tjene på cannabisplanten -- dersom cannabisbasert medisin faktisk viste seg å virke under kontrollerte forsøk?

Men med "naturmedisin" menes kanskje at man ikke ekstraherer noe som helst til en pille, og i hvert fall ikke en som er regulert av legene?
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Porcus wrote:Planten? Dette står for meg som en konspirasjonsteori omtrent på linje med det følgende:
Ja, cannabis er plante. Ingen konspirasjonteori det.

Hvorfor skulle legemiddelindustrien gå inn for å rote bort gode penger de kunne tjene på cannabisplanten -- dersom cannabisbasert medisin faktisk viste seg å virke under kontrollerte forsøk?
Jeg vet ikke. Det er vanskelig å ta patent på cannabis, og det er vel mye mer penger å hente i syntetiske piller enn noe rett fra naturen som ingen har patent på. Dessuten er jo friske mennesker et økonomisk tap. Jeg vet heller ikke definisjonen på naturmedisin, eller naturlig. Alt kommer jo i syvende og sist fra naturen.

Jeg er ikke en hjernevasket sau som tar alt de mektigste og rikeste sier for god fisk. Se Run From The Cure som jeg linket til over. Den varer ikke så veldig lenge og er en ganske lett-seelig dokumentarfilm. Litt uti dokumentaren blir noen medisinske pilledoktorer intervjuet. Når de blir spurt hvordan dems buisness går, er svaret "Great! Hahaha...", med bredt dollarglis og gull lysende ut av øynene på dem, mens de nevner noen tall som er utenfor vår fatteevne. Det er ikke til å stikke under en stol at legemaktindustrien er buisness. Det er ikke noe gale det i seg selv, men når penger, arbeidsplasser og idiotiske prinsipper skal komme før menneskers helse, da er jeg ikke med lengre. Noen eksempler på hva jeg mener:

Staten fjerner kosttilskudd med effekt: http://www.altnett.no/Arkiv/8405
Advarer mot naturmidler som virker: http://www.altnett.no/Arkiv/7269
Ufarlig naturlig søtningstoff er forbudt, mens muligens hjernekreftfremkallende syntetisk søtstoff omsettes for milliarder: http://www.altnett.no/Arkiv/10514
Undertrykking av kreftkur med effekt: http://www.rolfkenneth.no/Kreft-Kapittel-05A.html
Undertrykking av cannabiskur med medisinsk effekt

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

:boobs:

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:
Udunpute wrote:Vi har vel vært gjennom denne runden før? Kan ikke bare Affen og Dick Hardy (strengt tatt samme menneske, but still) få lov til å hate verden i fred, så kan vi normale live and let live?

"Vi normale som røyker hasj"? Du kan stappe den hasj-pipa di lengst opp der sola aldri skinner. Er f**n ikke normalt å røyke hasj...

Fy f**n, Affen. Dette blir bare altfor dumt. Greit at Udunpute var litt krass i sin omtale av din og Dicks "abnormalitet", men du bare tramper ut i gjørma som et neshorn i amfetaminrus.

For å tegne et klart bilde for deg:
Vi som ikke ser på knallhard justis for hasjbrukere som det politiet bør prioritere høyest er ikke nødvendigvis hasjrøykere selv, ei heller er samtlige av oss narkoliberalister som vil tillate det. Forstår du? Det er ganske normalt å ha en holdning som ikke bunner i sekstitallets skremselspropaganda om hasjens skadevirkninger, og samtidig ikke uhemmet tiljuble alle forsøk på legalisering. Jeg er meget skeptisk til at enda et rusmiddel blir sosialt akseptert når man ser på alkoholens skadevirkninger for samfunnet.

Det som Udunpute mener med å ekskludere dere fettere Fetters fra det "normale" selskap har trolig å gjøre med at dere i alle mulige saker enten det gjelder denne tråden, våpendebatten (dette vil dere liberalisere og det er beviselig en langt større trussel mot et trygt samfunn enn noen sløve potheads!), "snikislamisering" á la det å åpne for andre flagg på 17.mai, ikke klarer å hoste opp annet enn argumenter preget av gammelmodig, til dels direkte fiendtlig holdning mot alt som viker en tomme fra et "perfekt" samfunn hvor hver mann er sin egen lykkesmed, svartinger bare er velkomne hvis de prompte blir som oss, og frihet innebærer retten til å kunne plaffe ned fremmede som i hasjrus forviller seg på ens eiendom.

Burde være unødvendig, men jeg fikk et akutt behov for å distansere meg fra den hasjbrukeren du fort kunne tro at jeg er i din svart-hvitt-verden, jeg er så fjernt fra å kunne tenke meg å prøve cannabis som det overhode er mulig. Men jeg forlanger at du som vil straffe bruken av det hardt kommer opp med argumenter som holder vann, og at du klarer å unngå å gjøre oss som reagerer på dobbeltmoral og logiske brister til stråmenn med "forkastelige" holdninger og tvilsom omgang med pipa.

Skjerp deg!

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

Han har jo allerede bestemt seg. At dere orker.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

nettop




bla bla bla deinn veien..... bla bla bla bla anner veien
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Tror Affen og gjengen kunne hatt godt av å fyrt opp en bong og roet LITT ned.


Kael
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Nov 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kael »

Sørgelig utvikling.. :? ikke for at jeg selv nyter cannabisprodukter, men en sånn umyndiggjøring av folk vil jeg aldri si meg enig i. Om noen vil utsette sin egen kropp for giftstoffer eller hvafaen som helst annet, synes jeg får være hver enkelts personlige valg.
....snart blir det vel obligatorisk kroppsøvning og sukker/fettforbud i lunchen for alle norske arbeidstakere :roll:
--Eternally damned, hated by God--

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Onkel Ond »

torjo wrote: Mye bra
Ironien er vel at i Affens noe gammelmodige univers ville han selv blitt uglesett som hippie eller satanrocker.

Er totalmotstander av knark, men dette er jo selvfølgelig feil ende å begynne i for ett allerede underbemannet/overarbeidet politivesen.
Og når det gjelder unger er det jo bare ett tema hvis de røyker rundt dem, eller ikke tar seg av dem.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Affen wrote:Så utrolig patetisk å se alle disse "hasj er bra, hasj er ufarlig"-kommentarene og "argumentene". Folk som røyker hasj har jeg lite eller ingen respekt for. Dere liker neppe meg heller, men det bryr meg midt i ræva. Hasj er noe f******a dritt, og jeg jubler over at politiet endelig tar affære, og idiotene nesten får den straffa de fortjener.
Image
Behold within, and not above,
One star in sight!

Image

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

haha var på hashnachspiel med noen loddne hippier på en kirkegård for et par uker siden... det var kleint
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Locked Previous topicNext topic