Du må bruke Vinmonopolet som grossist og det blir så dyrt at du vil ikke tro det. Undersøkte pris på en Tripel Karmeliet på beskjedne 8.4% i 0.33 flasker. Den kunne importeres fra Sverige hvor den koster SEK25 per flaske. Ferdig fortollet i Norge kunne kundebehandleren hos Vinmonopolet opplyse at jeg måtte iallfall regne med å betale 135,- per flaske (!!!), forutsatt at jeg bestilte 48 stk.Conroy Bumpus wrote:- Lambic: Takker. Skal fyre i vei en liten bestilling snart.VonMünchhausen wrote:Conroy: så du de to postene mine nederst på forrige side?
- Import: Nei, har aldri prøvd det før. Men det er vel lurt å sende en liten mail til myndighetene og undersøke litt først ja.
Total pris i Sverige = SEK1200,-
Total pris i Norge = NOK6480,-
Jeg ble faktisk anbefalt å dra til Sverige sjøl og hente dem av samme kundebehandler. Sendte ny mail hvor jeg spurte om vedkommende ikke ble flau over å måtte gi den type informasjon. Fikk aldri noe svar på det gitt. (I ettertid har jeg funnet ut at Strag fører produkter fra Bosteels Brewery, så jeg tenker jeg fyrer av en mail til de og undersøker nærmere.)
Derfor tør jeg ikke tenke på hvor dyr en øl på 32%, som mest sannsynlig må privatimporteres, vil bli.