Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Satyricon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Satyricon?

Ja!!
26
54%
Næh...
5
10%
Bob-bob-bob, ikke sant?
17
35%

Total votes: 48

Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

3 første skivene er fete.
Rebel skiva er også fet men på litt annen måte.
Av de 3 siste syns jeg Volcano er best.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

DOH wrote:
ZNDN wrote:

Er heller ikke noen stor fan av BM som høres ut som det er tatt opp med kasettspiller på gutterommet, så jeg holder meg til Rebel og oppover.

Synes du seriøst de tre første Satyricon-skivene høres ut som de er tatt opp med kassettspiller på gutterommet? Med litt velvilje er kanskje den første skiva litt i den retningen, men de to andre?

Hørte litt gjennom skivene kjapt nå, og tar tilbake at første skiva var i retning kassettspiller. Helt kurant produksjon, kanskje litt spiss gitarlyd med litt for mye delay.

Og det er i grunn den altfor cleane produksjonen jeg sliter med på de tre siste skivene, det er en del kule partier der som virkelig ikke kommer til sin rett med VGliste-produksjonen.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Stemte Ja!!

Nemesis Divina er best, fulgt av Rebel Extravaganza. Det er ingen Satyricon-plater jeg ikke liker, men jeg må innrømme at dette ikke er et band jeg spiller hver måned.
De to nevnte platene er noe av det beste jeg har hørt innen BM-scenen og fortjener 9/10.

Ta tårnet, Ebralidze!

Anderz
Spermatozoon
Mood:

Post by Anderz »

Jalla-band.

Leif
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Leif »

Ligger og vaker litt i grenselandet mellom "ja" og "bob-bob-bob", men lander på "ja"-sida siden de har såpass mye fett på samvittigheten. Og selv de seneste skivene er helt OK å høre på en gang i blant (går dog fort lei og det blir ikke så ofte jeg plukker dem fram).

ZNDN
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ZNDN »

DOH wrote:
ZNDN wrote:

Er heller ikke noen stor fan av BM som høres ut som det er tatt opp med kasettspiller på gutterommet, så jeg holder meg til Rebel og oppover.

Synes du seriøst de tre første Satyricon-skivene høres ut som de er tatt opp med kassettspiller på gutterommet? Med litt velvilje er kanskje den første skiva litt i den retningen, men de to andre?

Satt litt på spissen, selvfølgelig. Men ja, er ikke så veldig fan.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Nemesis Divina, Rebel Extravaganza og Volcano er glimrende skiver. Femmerskiver alle tre. Now, Diabolical er en firer mens The Age of Nero er en treer.
Det er årevis siden jeg hørte de to første, så de kan jeg ikke uttale meg om just nu.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Emperoar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Emperoar »

Angstridden er den beste låta.

tyand
Poser
Poser
Mood:

Post by tyand »

Fant igjen demoen fra '92 her om dagen. Likte den j****g godt da. Ikke like solid i dag.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

gnombob wrote:

Volcano er fet. Synes de har mye kule riff of fete partier spredd utover Now, Diabolical også. The Pentagram Burns er herlig old school.

This. Pluss at jeg liker alle skivene før det au, med ND på en klar førsteplass. Nero var dritkjedelig. Forøvrig en skandale at Frost kaster bort så mye tid på dette bandet, så god trommis som han er. Lov å håpe han benytter pausetida til å komme opp med noe fett. Ei ny 1349-skive type Hellfire hadde gjort susen. Evt gå sammen med Attilla og spille gamle Mayhem-låter slik de SKAL fremføres (KOK-live før de ble drit), moaha!

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Per_Niel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Per_Niel »

De eldre skivene er helt klart best (i mine ører), men det "nye" er da ikke alt for ille heller? Kul riffing, og greit trøkk (uten at det skremmer noen). Selv har jeg faktisk opplevd å bli ertet for å ha "The Age of Nero" i platesamlinga, haha :D

Stressminister
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stressminister »

Tafatt jallaband med verdens kvalmeste frontfigur. God trommis da.

dieselpikk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by dieselpikk »

Liker en del av det gamle, men har falt litt av lasset etterhvert. Nemesis er vel den beste.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Det som er kjipt med de er at de er så innstuderte, spesielt på scenen, og at de er villige til å gjøre i overkant mye for å få folk flest til å like dem.

Folkefiende
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Folkefiende »

Liker best Nemesis, men det meste er bra. Datt litt av lasset etter Now, Diabolical, selv om den har sine øyeblikk. The Age of Nero er en traurig affære.

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Rebel Extravaganza er soleklart det beste albumet.

Det va jultrefæst i Nord-Sjona. Cubakrisen va på det heitaste, så kommunistan satt i snyskavlan og åt oppvarma tørrfesk.

entheogen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by entheogen »

Jeg er j****g fan av alt opp til Volcano. Volcano var første skiva for min del som ikke toppa den foregående, men som fortsatt var bra. De to (tre?) siste er bare dørgende kjedelige i mine ører.

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Liker de egentlig veldig godt, men falt litt av etter Volcano. synd.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Satyricon har mye bra på samvittigheten. I motsetning til mange andre her inne blir de bare bedre og bedre i min bok. The Age Of Nero er den beste skiva de har gitt ut, etterfulgt av Now, Diabolical.
Var helt klart et av høydepunktene på Norway Rock i 2009.

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

Satyricon har ett mesterverk på samvittigheten og det er "Rebel Extravaganza". Resten varierer mellom midt-på-treet og kjedelig.

Locked Previous topicNext topic