Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste studioalbum?

Iron Maiden
14
12%
Killers
14
12%
The Number Of The Beast
6
5%
Piece Of Mind
15
13%
Powerslave
14
12%
Somewhere In Time
19
17%
Seventh Son Of A Seventh Son
25
22%
No Prayer For The Dying
1
1%
Fear Of The Dark
1
1%
The X-Factor
1
1%
Virtual XI
0
No votes
Brave New World
1
1%
Dance Of Death
1
1%
A Matter Of Life And Death
1
1%
The Final Frontier
0
No votes

Total votes: 113

Runar
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Iron Maiden

Post by Runar »

Udunpute wrote:

Himmel og hav det klippet med Di'Anno og Blaze. Noe så nitrist. Og hvorfor i alle dager sitter han bare der?

Han har ødelagt både ryggen sin og det ene benet. Så han klarer så vidt å gå nå. Triste greier og ser ikke videre bra ut på en scene.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Ikke kan han gå og ikke kan han synge. Jeg føler tiden som frontmann kanskje burde være forbi.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Den var vel mer eller mindre over allerede i 1981. Men det har vært mange morsomme konserter med mannen opp igjennom årene og det er fortsatt gøy. Men kvalitet er det ikke akkurat lenger. Var allerede på Smuget i 2008 man virkelig merket ben-problemet hans og at formen var såpass dårlig at det begynte å bli ille. Men er vel dette han får inn penger på så selv om han sier stopp gang etter gang så dukker han opp overalt.

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

http://ironmaiden.com/first-news-for-2014.html

Maiden will be headlining one of the nights at the massive Rock Am Ring and Rock Im Park Festivals in Germany between Thursday June 5 and Monday June 9. The other headliners are Metallica, Kings of Leon and Linkin Park. Tickets go on sale Wednesday November 27th.

There will be more information and further announcements very soon… watch this space... that’s all we can say for now!

Håper de finner på noe friskt og ikke bare melker gamle svisker. Om de bare kjører nok en runde med Maiden England-opplegget så blir jeg ikke imponert

Knugende knyttnever av negativ energi

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

De har jo ikke et nytt album klare til neste sommers festivaler, noe som vil si at det da blir en best-of-turné. Dette blir gøy! Ut på tur!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Runar wrote:

Den var vel mer eller mindre over allerede i 1981.

De to første Battlezone-skivene er jo bra da.

Image

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Affen wrote:
Runar wrote:

Den var vel mer eller mindre over allerede i 1981.

De to første Battlezone-skivene er jo bra da.

Det er Gogmagog også, samt noe av det han ga ut med Killers samt soloskivene.

Men ingenting av dette solgte mer enn ukelønna til en bortskjemt 5-åring. Kanskje ikke så rart han måtte ty til gamle Harris-låter for å få et levebrød.

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Runar wrote:

De har jo ikke et nytt album klare til neste sommers festivaler, noe som vil si at det da blir en best-of-turné. Dette blir gøy! Ut på tur!

Ikke nødvendigvis noe galt med en best-of turne men bandet har såpass mye å ta av i diskografien at det skulle ikke by på noen problemer å lage en fet setlist bestående av mindre åpenbare låter. Vi som er fans av bandet ville jo vært sjukt fornøyd med en slik setlist men ting tyder på at de ikke er tilfreds med å spille for kun fansen lengre og frir heller til et bredere publikum.
Når 18.000 +/- solgte billetter i Norge ikke er nok til at de gidder å besøke landet på påfølgende turné så begynner det å lukte litt fis
Minst mulig innsats for mest mulig cash er greia som gjelder nå .

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Tror du har misforstått en god del her nå. Det er ikke sånn at de booker seg selv til et land. Hadde du booket inn Iron Maiden til Norge så hadde de kommet. Men ingen gjorde det og derfor ble det ikke konsert i Norge. Det er jo ikke snakk om å ikke "gidde" å komme.

Å fri til fansen er jo å gjøre turneer som Early Days og Somewhere Back in Time, som var de som de fleste av oss likte best og der vi også fikk litt sjeldnere låter. Det er derimot det helt motsatte av å fri til fansen ved å kjøre turneer som The Final Frontiers og for å ikke snakke om A Matter of Life and Death der de kjørte hele platen.

Synes de i har kjørt en ganske så perfekt stil de siste årene der de har tatt annen hvert år med nytt materiale og turneer basert på klassikere. Best of på sommerfestivaler er også en meget god idé da det på festivaler ofte er litt andre folk enn bare fansen.

AddioZio
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AddioZio »

Stemte Killers. Ut av det med Dickinson setter jeg vel kanskje Piece of mind høyest, men alt t.o.m. Seventh Son er gull.
Resten har jeg rett og slett ikke orket å vie så mye tid til.

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Runar wrote:

Tror du har misforstått en god del her nå. Det er ikke sånn at de booker seg selv til et land. Hadde du booket inn Iron Maiden til Norge så hadde de kommet. Men ingen gjorde det og derfor ble det ikke konsert i Norge. Det er jo ikke snakk om å ikke "gidde" å komme.

Litt klønete ordlagt såklart. Greia er vel heller det at de nå har lagt seg på en pris der det ikke er forsvarlig for en arrangør å booke de om det ikke blir minst 20.000 solgte billetter noe som er en betydelig mengde i et land som Norge.
Ellers er jeg forsåvidt enig i det med å veksle på retro/nytt i turneene. MEN om de nå gyver på neste år med en ny runde Maiden England da er det ganske grumsete i min bok. Det er derfor jeg sier i førsteposten at jeg håper de finner på noe artig

MikkelRev
Rocker
Rocker
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelRev »

Hadde vært gøy med en Eddie's Archive tour hvor fokus er sjeldne og glemte låter.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Så de hadde annonsert noe mer om 2014-turneen nå, men leste sida her og glemte hva det var. Lete den som bryr seg.

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Jepp. Blir en ny liten runde med Maiden England-settet. Ikke imponert

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Siste sjanse å¨se bandet med en setliste basert på 80-tallet. Dette skal man ikke gå glipp av og jeg gleder meg allerede.

IRON MAIDEN will return to Europe in Summer 2014 starting in late May with a short run of major festivals and a few select arena shows to round off their Maiden England World Tour which ends with a headline performance at the UK Sonisphere Festival in July as part of the 40th Anniversary celebrations at Knebworth Park. By the end of the tour the band will have played 102 shows in 32 countries to well over two million fans since starting in the USA in June 2012.

For details on tickets and to read the full Sonisphere press release click here.

The 2014 Tour will include dates in countries not visited during the 2013 leg and will be a much shorter run than is usual for a Maiden tour. Manager Rod Smallwood explains,

“The Maiden England 2013 Tour was incredibly well received everywhere and there is much demand from fans to see more and for the band to visit some places in Europe we couldn’t make it to this year so we thought we should play a few more shows. However this will be a relatively short tour in Maiden terms, starting towards the end of May and finishing at Sonisphere, Knebworth in early July. During 2014 we have something new we need to start thinking about, and on which we will be wholly and firmly focused going into 2015 and beyond!

As all our fans know, Maiden England is Part 3 in the History Trilogy of the 1980s video/DVD releases so this is likely to be the last time we will tour with a set list based on the ‘80s, and therefore the last time fans will EVER hear some of these songs played live. With this in mind, for the 2014 dates we plan to change the set list around a little, to make it more equally representative of the whole of the ‘80s period covered by those three DVDs – Early Days, Live After Death and of course Maiden England, along with one notable exception from the 90’s, the fans will know which song I’m talking about!

So for now, take care and look after yourselves and we’ll see you all next summer ”

More information on the upcoming dates will follow shortly so keep checking here for the latest information.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Runar wrote:

Siste sjanse å¨se bandet med en setliste basert på 80-tallet.

LIKELY. Eller "not likely", som all sannsynlighetsberegning tilsier.

Newfarm
B
B
Mood:

Post by Newfarm »

Tar gjerne imot en Maiden England-konsert i Spektrum jeg :-)

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Stian wrote:
Runar wrote:

Siste sjanse eller 'nte sjanse? Det er en forskjell her.
Det gøyeste med pressemeldingen er at de bryter av turen tidlig for å fokusere på nye saker.
Sjukt fett at de fortsetter med Fear of The Dark i retrosettene sine :liar:

decomposer
Poser
Poser
Mood:

Post by decomposer »

Powerslave. Den første Maiden plata jeg hørte gjennom og blir til dags dato min absolutte favoritt.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Stian wrote:
Runar wrote:

Det tror jeg nok stemmer. Snakker vi veddemål her?

Med det regner jeg selvsagt ikke best-of-set som basert på 80-tallet og at de nå har gjort 3 turneer basert på 80-tallet.

Locked Previous topicNext topic