Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NYERE NORSK BLACK METAL!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Re: NYERE NORSK BLACK METAL!

Post by Veadtuck »

Olm og Bitter is the s**t !

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Nidarosscena er overlegent alt annet i landet, selv om det finnes enkelte gode band histen som pisten her og der, men som HELHET er nok Trondheim i særklasse. Verken Dødsengel eller Slagmaur kan vel sies å være Trondheimsband, men det stemmer at Mephistopheles bor og studerer i Trondheim, det samme med Lt Wardr ( ) i Slagmaur, selv om han har trukket seg ut av bandet (?) nå, såe... Føler vel at det er mer på sin plass å la f.eks Orleh kommentere akkurat det der, om det er viktig å få korrekt.

Trist at det skal være så jækla mye middelmådighet i denne sjangeren her til lands. Virker som at mange tror og føler at de MÅ kjøre TNBM-greia til punkt og prikke, med alt det medfører, dette gjelder vel forøvrig også mange som lyssnar på sjangeren, jmfr en tidligere post her. Se til utlandet sier jeg bare.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

Tror mye av styrken til Trondheimsscena (og relaterte band) ligger i at man overhodet ikke bryr seg om TNBM.

Image

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Litt på siden men Katechon kan vel nevnes i tråden og, selvom det grenser vel mer til Death Metal kanskje?


User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

Vi er ikke veldig opptatt av hvor vi skal plasseres sjangermessig nei. Den gang da black metal, death metal og annen ekstrem metal var et stort kaos... Det var tider!

Image

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Sant nok ingen grunn til å båssette dere inn i den ene eller andre kategorien, bra er det uansett.


User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Ja, det som er så rart (les; "rart") er at Nidaros-bandene og de som er tilknyttet den scenen uten å være fra området, er at hvert band høres ut som seg og ikke som kopier av andre, mens i Oslo og Bergen virker det som om black metal bandene sliter mye mer med identiteten i den forstand at det er mye mer antydning til kopiering, ja.

Det er ingen band i Norge, og forsåvidt ikke i hele verden som jeg vet om, som høres ut som Slagmaur, til dømes!

Og sammen med Slagmaur er Dødsengel det beste Norge har bydd på siden "A Blaze In The Northern Sky" når det kommer til black metal!


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

RKKB wrote:

Ja, det som er så rart (les; "rart") er at Nidaros-bandene og de som er tilknyttet den scenen uten å være fra området, er at hvert band høres ut som seg og ikke som kopier av andre, mens i Oslo og Bergen virker det som om black metal bandene sliter mye mer med identiteten i den forstand at det er mye mer antydning til kopiering, ja.

Det er ingen band i Norge, og forsåvidt ikke i hele verden som jeg vet om, som høres ut som Slagmaur, til dømes!

Og sammen med Slagmaur er Dødsengel det beste Norge har bydd på siden "A Blaze In The Northern Sky" når det kommer til black metal!

Hahah, ikke ta i så du sprekker når. Greit at nevnte band er (relativt) originale....men å sammenligne med A Blaze blir bare dumt. Og originalt betyr ikke alltid bra. Mange norske band som er bedre enn de to hvis du spør meg (noe du ikke gjorde, men din kategoriske påstad tvinget fram det svaret).

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Gidder ikke bidra så mye på dette forumet lengre, men gud bedre så j****g dårlig de nye bandene som dukker opp overalt er, flere av de godt representert som hotte tips i denne tråden. Orker ikke sitte å hylle de bandene jeg jobber med heller, men det ser ut som at mange her inne liker de og det er jo vel og bra.

Denne videoen ble lagt ut igår, forresten.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Hæ, ditcher du forumet, din pekk?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Nordvrede har nytt album på gang. Samplelåta sparker!

Hva synes folk om Blodsgard, som nettopp har fått mekka en lystig musikkvideo til en av låtene sine:


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Peiper wrote:

Nordvrede har nytt album på gang. Samplelåta sparker!

Ikke hørt bandet faktisk, men ser at bandbildene er noe Slavia hadde glidd rett inn, sånn bortsett fra budskapet.
Image

http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

DarthVidar wrote:

Hæ, ditcher du forumet, din pekk?!

Ja, pisslei hele forumet etter oppdateringa. Titter vel innom iblant.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Haha, Nordvrede ja.. Det eksisterer fortsatt altså.

Purity comes when death is all.

User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Fullengderen som kommer blir vel nr fire i rekka, så kommer demoen i tillegg. Spesielt Monument Viktora er bunnsolid, så har håp om at denne vil følge opp.

Apropos Tromsøbaserte band, har du jo også Taakeferd. De har jo også holdt på en del år nå, og spilte vel på Inferno i sin tid! Slapp en fullengder i fjor, men den har jeg ikke hørt.


User avatar

Johnny Jackal
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 13 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Jackal »

Men unntak av av Nidaros-scenen kommer jeg bare på Dødsengel som interesserer meg av norske black metal band som fortsatt er aktive. Ellers er det mye bra fra utlandet som fortsatt gjør at jeg hører på black metal.



notafan
Belieber
Belieber
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2013, 21:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by notafan »

Mye nytt jeg ikke har fått med meg, ser jeg. Spesielt det at Trondheim visstnok har en scene nå.


User avatar

Johnny Jackal
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 13 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Jackal »

notafan wrote:

Mye nytt jeg ikke har fått med meg, ser jeg. Spesielt det at Trondheim visstnok har en scene nå.

Blir fort j****g pretensiøst når du kaller noe en scene, selv om noen band deler medlemmer. Må gjerne omtale det som en gruppe band fra samme sted om det passer deg bedre.


User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Johnny Jackal wrote:

Dødsengel.

Har ikke helt skjønt greia med disse. Gitt de flere sjanser etter at de bl.a er hypa opp på diverse fora. Sett de live også uten å bli særlig imponert. Musikken er jo tidvis ok, og alt hadde vært så meget bedre hadde de hatt en vokal som stod i stil.


User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Og når man nå en gang er inne på vokal, er jo Vakslen ikke til å komme bort ifra. Enmannsprosjekt fra ene Blodsgard-medlemmet. Kjører en ganske særegen vokal. Musikken og konseptet liker jeg. Når du lager en låt som heter "Anti Muslim Hate Speech" så går det rett hjem her.


Locked Previous topicNext topic