Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger.

Post by Marken »

Gorgar wrote:

HÞrer pÄ den nye Persuader-skiva nÄ og dette lÄter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomfÞrt og verdt ventetida.

Enig. MĂ„ nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi KĂŒrsch, men hakket rĂ„ere.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Det er ikke bare stemmen hans som ligner pÄ Hansi, det er ogsÄ mÄten de bruker andrestemmer og backing vokal pÄ som gir det ekstra sterkt preg av noe Blind Guardiansk. Skiva er brukbar den, men jeg fÄr bare mer lyst til Ä hÞre pÄ BG.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Exmortus har nettopp sluppet sin tredje fullengder. De er glad i gitarrunking. Ikke helt ulik gammel Children of Bodom uten keyboard. Om det er bra eller ikke fÄr jeg komme tilbake til etter noen flere runder.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

KjÞpte denne skiva for ei stund sida. Visstnok sammenlignbart med Exmortus, CoB og gjengen. Har vel hÞrt skiva to ganger, og mÄ ta motet til meg for Ä putte den i spilleren igjen. Skiva er antakelig ikke dÄrlig, men det er heller det at jeg ikke er sÄ glad i denne stilen lenger.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Etter to runder hĂžres ikke Exmortus veldig spennende ut heller.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

"“Blood of the Legends” is set to be released May 2nd in Europe and May 11th in the US, in CD / digital and gatefold editionLP.Mark your calendars, epic heavy metal aficionados!!"

Denne skiva vil jeg tro mange er spente pÄ. Skal selvfÞlgelig sjekkes nÄr den tida kommer. Gerrit Mutz!

....Og:

"CRUZ DEL SUR MUSIC is extremely pleased to announce the deal with former Metal Blade artists DARKEST ERA for the release of its new album ‘Severance’.

Since their formation in 2005, Darkest Era have progressed their special and original ‘Celtic Heavy Metal’ formula, with epic compositions influenced by the darker side of Irish folklore as well as the classic, double twin-guitar duelling of bands like Thin Lizzy and Iron Maiden.

The new album shows more of this perfectly balanced formula with a more reflective spirit than in the past, but maintaining the untouched energetic vibe that has been the main characteristic of the band to date.

Darkest Era guitarist Ade Mulgrew commented: “We are excited to be working with Cruz Del Sur to finally get this beast uncaged. The label has put out some amazing records in recent years and we feel we are in very good company.”

‘Severance’ will be released June 13th in Europe and June 3rd in the US in COMPACT DISC / VINYL / DIGITAL."

Darkest Era-debuten likte jeg svÊrt godt, sÄ det er godt Ä endelig hÞre at det snart er noe nytt i vente fra den kanten. Hva er det med irske band? De kan Ä lage bra musikk der borte. Bare Ä krysse fingrene for ny skive fra Old Season og da...

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

Image

Har noen kjennskap til denne skiva? Det Þverste coveret er en reutgivelse fra 2012. Skiva inneholder, hvis jeg forstÄr rett, ep-en med samme tittel og den selvtitulerte demoen.

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Dritbarsk power metal i samme landskap som Omen og Wild Pussy. Har den originale EP-en uten demolÄtene.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

LeifK wrote:

Dritbarsk power metal i samme landskap som Omen og Wild Pussy. Har den originale EP-en uten demolÄtene.

Takker. Reutgivelsen er pÄ vei fra Steel Gallery.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Battleroar skal garantert handles. Satser pÄ at Enrico har den klar til Keep It True.
Darkest Era stÄr jeg over, hvis de ikke har bedret seg kraftig siden debuten.

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

HĂžrte den nye til Primal Fear. LĂ„t bra, men det er et stykke opp til treklĂžveret Nuclear Fire, Black Sun og Seven Seals.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Marken wrote:

Battleroar skal garantert handles. Satser pÄ at Enrico har den klar til Keep It True.

Gleder meg veldig til Battleroar. HÄper Ä ha en promo snart. Spent pÄ hvordan Gerrit preger soundet til bandet. Synes Darkest Era-debuten var riktig sÄ trivelig, sÄ den ser jeg ogsÄ fram mot, selv om forventningene ikke er like store som i forbindelse med Battleroar. Kommer intervju med begge band pÄ Metal Squadron.

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Marken wrote:
Gorgar wrote:

HÞrer pÄ den nye Persuader-skiva nÄ og dette lÄter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomfÞrt og verdt ventetida.

Enig. MĂ„ nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi KĂŒrsch, men hakket rĂ„ere.

Har du bonuslÄta Aftermath? Har den pÄ hjernen hele tida nÄ. Sjukt fengende lÄt.

Og ja, j****g fet vokal.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

LeifK wrote:
Marken wrote:

Gleder meg veldig til Battleroar. HÄper Ä ha en promo snart. Spent pÄ hvordan Gerrit preger soundet til bandet. Synes Darkest Era-debuten var riktig sÄ trivelig, sÄ den ser jeg ogsÄ fram mot, selv om forventningene ikke er like store som i forbindelse med Battleroar. Kommer intervju med begge band pÄ Metal Squadron.

Battleroar hadde jeg kanskje trodd skulle komme ut tidligere, sÄ den har jeg venta pÄ. Blir spennende, men siden det er sÄ lenge siden forrige skive sÄ er ikke forventningene fullt sÄ hÞye som de ville vÊrt for tre-fire Är siden. FÄr se om jeg er urettferdig eller ikke, kan nok bli litt masing pÄ KIT om den.

Darkest Era hadde jeg nok ellers vĂŠrt mer entusiastisk over, men for tida har jeg ikke lyst til Ă„ hĂžre Primordial heller. De to henger nĂžye sammen.

"Even s***n wears leather"

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Gorgar wrote:
Marken wrote:
Gorgar wrote:

Har du bonuslÄta Aftermath? Har den pÄ hjernen hele tida nÄ. Sjukt fengende lÄt.

Og ja, j****g fet vokal.

Har Japan-utgaven, sÄ den er med, ja. KnallÄt, og en av platas absolutt sterkeste spor.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Udunpute wrote:

Det hadde vÊrt utrolig artig om Freedom Call slo til med ei kanonskive igjen, i stilen til de tre fÞrste. HÞrer jevnlig pÄ Crystal Empire og Eternity. Metal Invasion er tidenes beste gladmetallÄt.

Etter en gjennomhÞring kan det f**n meg se ut som at de hÞrte pÄ meg. Tror ikke det er tvil om at Beyond er bandets beste siden Eternity. Her peises det pÄ i et hÞyt tempo med lÄter pÄ lykkepiller og sukkerspinn hele veien. Lance er sikkert i koma allerede.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Har spilt den nye Metal Inquisitor-plata fire runder. Brukbart, men det er langt opp til Doomsday For the Heretic. De fleste lÄtene ruller forbi uten at jeg tenker sÄ mye over dem, akkurat som det var med Unconditional Absolution. Litt for anonymt dessverre. De tre fÞrste + Servant Of State faller best i smak forelÞpig.

Den nye til Eldritch har ogsÄ fÄtt fire runder. Tidvis itt anonym den ogsÄ, men jeg liker den bedre enn Metal Inquisitor, og det dukker da opp noen meget solide lÄter her og der. Det er et stykke opp til knallplater som El Nino, Neighbourhell og Headquake, men de duger fortsatt.
Spesielt de to fĂžrste sangene er gromme:

Da er det bare Ä vente pÄ Slough Feg, Dark Forest, ADX, Cobra og Menace...

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Hvor har du bestilt Cobra fra, Marken?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Invictus wrote:

Har ikke bestilt den enda, men har sendt melding til bÄde bandet og plateselskapet, sÄ fÄr vi se hva det blir til nÄr de fÄr ut finger'n.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Marken wrote:
Invictus wrote:

Har ikke bestilt den enda, men har sendt melding til bÄde bandet og plateselskapet, sÄ fÄr vi se hva det blir til nÄr de fÄr ut finger'n.

Dreiv med litt research for noen dager siden, men fant den ikke da. Er vel ikke ute enda tror jeg, sÄ det kan vÊre derfor.

Locked Previous topicNext topic