Iron Maiden - The Book of Souls
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Helt enig angående coveret, jeg har generelt ikke vært fan av coverarten på de siste albumene (selv om BNW var et hederlig unntak). Coveret på TFF var jeg ikke fan av, men dette her tar jo kaka. Ser, som du sier, ut som en russisk bootleg. hehe. Nå skal det godt gjøres å overgå Powerslave eller Somewhere In TIme-coverne, men allikevel...Slynt wrote:Fullstendig på bærtur med det coveret der! Ser ut som en russisk bootleg. Jaja.
Lover ikke godt med så lange låter heller, det er en stund siden "Rime of the Ancient Mariner", men det er lov å håpe...at det blir mer dynamikk, friskere melodier, variasjon, spenning og sist men ikke minst at Bruce ikke hele tiden prøver å klamre seg til de høye tonene.
Litt skuffet over at det ikke ble et ninja-album som julekortet i fjor antydet.
Edit:
VELDIG fornøyd med at logoen er slik den skal være igjen!
Nerdete, men sant.
Når det er sagt så ser jeg som alltid særs meget fram til selve albumet. Enig i at Bruce på de senere albumene til tider har hørtes litt anstrengt ut. DEssuten er det alle disse passasjene hvor det er stappet inn altfor mange ord i forhold til hva som er naturlig å synge (Mother Of MErcy er et godt eksempel). Jeg likte TFF, selv om den for meg langt fra er noen klassiker. DEn er for øvrig den jeg setter nederst av de fire post-99-albumene. FOrtsetter trenden så holder jeg nok fortsatt BNW høyest av de "nye", men jeg er, som alltid, stor optimist og håper på det beste fra mitt favorittband. Flere låter a la Rainmaker, The Final Frontier og The Reincarnation Of Benjamin breeg og litt mindre prog og låter som Isle OF Avalon og lignende, så blir nok dette veldig bra. SPennende med to Dickinson-låter! 18 minutter virker jo spinnvilt, får som noen nevnte håpe at ikke halve låta er en intro, eller at låta egentlig "bare" er 11 minutter og så er det seks minutter med stillhet på slutten etterfulgt av et Blake-dikt eller noe sånn. Hadde jo vært noe Bruce kunne finne på å gjøre, det...
-
- Belieber
- Mood:
Nyheten om at Maiden kommer med ny plate gjør hvertfall at lemmet mitt og ansiktshårene mine reiser seg, og med den katalogen
Maiden kan vise til så er det all grunn for å glede seg. Fett eller ufett cover - dette blir moro.
Riktig god sommer, alle sammen.
Maiden kan vise til så er det all grunn for å glede seg. Fett eller ufett cover - dette blir moro.
Riktig god sommer, alle sammen.

Null tvil om at det stort sett er Harris som smir gullet til Maiden, men når Smith slår til så smeller det bra da ogsåRunar wrote:Best av alt er at det er 7 Harris-låter. Selv om det gjerne kunne vært enda flere.
Det ble for mange låter på fortige skive, men den inneholdt mye bra likevel. Dessverre sang Bruce til tider fælt og kanskje spesielt Mother pf mercy hvor ymse pasasjer nærmest gav gnagsår i ørene.Klaff wrote:Helt enig angående coveret, jeg har generelt ikke vært fan av coverarten på de siste albumene (selv om BNW var et hederlig unntak). Coveret på TFF var jeg ikke fan av, men dette her tar jo kaka. Ser, som du sier, ut som en russisk bootleg. hehe. Nå skal det godt gjøres å overgå Powerslave eller Somewhere In TIme-coverne, men allikevel...Slynt wrote:Fullstendig på bærtur med det coveret der! Ser ut som en russisk bootleg. Jaja.
Lover ikke godt med så lange låter heller, det er en stund siden "Rime of the Ancient Mariner", men det er lov å håpe...at det blir mer dynamikk, friskere melodier, variasjon, spenning og sist men ikke minst at Bruce ikke hele tiden prøver å klamre seg til de høye tonene.
Litt skuffet over at det ikke ble et ninja-album som julekortet i fjor antydet.
Edit:
VELDIG fornøyd med at logoen er slik den skal være igjen!
Nerdete, men sant.
Når det er sagt så ser jeg som alltid særs meget fram til selve albumet. Enig i at Bruce på de senere albumene til tider har hørtes litt anstrengt ut. DEssuten er det alle disse passasjene hvor det er stappet inn altfor mange ord i forhold til hva som er naturlig å synge (Mother Of MErcy er et godt eksempel). Jeg likte TFF, selv om den for meg langt fra er noen klassiker. DEn er for øvrig den jeg setter nederst av de fire post-99-albumene. FOrtsetter trenden så holder jeg nok fortsatt BNW høyest av de "nye", men jeg er, som alltid, stor optimist og håper på det beste fra mitt favorittband. Flere låter a la Rainmaker, The Final Frontier og The Reincarnation Of Benjamin breeg og litt mindre prog og låter som Isle OF Avalon og lignende, så blir nok dette veldig bra. SPennende med to Dickinson-låter! 18 minutter virker jo spinnvilt, får som noen nevnte håpe at ikke halve låta er en intro, eller at låta egentlig "bare" er 11 minutter og så er det seks minutter med stillhet på slutten etterfulgt av et Blake-dikt eller noe sånn. Hadde jo vært noe Bruce kunne finne på å gjøre, det...
At den nye skiva inneholder noen lange låter er ikke overraskende, men det gleder meg at den inneholder flere "korte" låter og hvis vi samtidig hadde fått litt tempo så kan dette bli bra! Coveret er ok, men det mangler liksom noe, spesielt med take på hvor mye fet coverart Maiden har bak seg. Likevel gleder det at Eddie ser ut som Eddie igjen. Jeg har trua, men jeg er redd lyden blir under par dennw gang også.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedproblemet med forrige skive var den horrible rekkefølgen på låtene. Å legge samtlige lange låter helt til slutt var en veldig merkelig beslutning, som gjør at en blir både litt lei og litt mett når en spiller gjennom hele greia. Introen til tittelsporet burde vært fjerna, samt at Mother of Mercy ikke var bra.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Står det noen steder at det der er det ferdige coveret? Uansett, kuleste ideen siden BNW. Låtkrediteringen ser spennende ut. Det er jo en hel Reign in blood med bare Dickinson-materiale
Lite Gers og mye Smith er også lovende. Største spørsmålstegnet er om den er skikkelig gjennomarbeidet og produsert. Er jo alvorlig mye fett på de siste skivene, selv om de er preget av lite redigering og finpuss.

Praise the lord and pass the ammunition
-
- Belieber
- Mood:
Tja, Gers har snekra mange av dei beste låtane på denne sida av millenniumet. Til dømes Ghost of the Navigator, The Legacy, The Talisman og Dance of Death.Mosher wrote:Står det noen steder at det der er det ferdige coveret? Uansett, kuleste ideen siden BNW. Låtkrediteringen ser spennende ut. Det er jo en hel Reign in blood med bare Dickinson-materialeLite Gers og mye Smith er også lovende. Største spørsmålstegnet er om den er skikkelig gjennomarbeidet og produsert. Er jo alvorlig mye fett på de siste skivene, selv om de er preget av lite redigering og finpuss.
Signatur
De karene her holder på fortsatt, ja? Har ikke trua på noe nytt mesterverk, men det blir sikkert ålreit. 93 minutter kan bli tøft, men jeg er skikkelig spent på eposet til Bruce. Kjett kåvver.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
Fett at gamlelogoen er tilbake, men for meg er det først og fremst fonten på tittelen som trekke tankene mot en demo eller bootleg eller eventuelt The X factor. Selve motivet er fett nok. Kanskje coveret hadde sett bedre ut uten logo og tittel?
Bestilt! $20.46 inkludert porto! Hvordan er det egentlig mulig for en trippel-LP?Knokkel wrote:$14 for 3LP pre-order på Amazon. Er vel ganske rimelig pris? http://www.amazon.com/The-Book-Of-Souls ... _15_text_y
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.