Anbefalingstråden [MUSIKK]
Buttmunch wrote:Buttmunch wrote:Tarantella var knall. Må sjekkes nærmere ut. I mellomtiden slenger jeg på Southern Culture On The Skids
http://www.myspace.com/southerncultureontheskids
Bare sjekk Rose Garden coveren ha ha!
I anledning innkjøp av dobbel live plate, velger jeg å anbefale Southern... for andre gang. Hjelper på at det er lørdag også
Fantastisk band!
La meg få si at Buttmunch treffer så j****g blink med SCOTS! Har vært fan siden 1995, og har alle skivene pluss en vinyl-trippel-EP. Southern Culture on the Skids er nok blant mine 10 favoritter av all amerikansk musikk (og der er Fantomas, Bungle og FNM). De har en helt fantastisk humor og groove!
Plater som anbefales høyest er:
1995 - Dirt Track Date
1997 - Plastic Seat Sweat
2000 - Liquored Up and Lacquered Down
edit: Sjekk bl.a. de sinnsykt fete bildene her:
http://www.scots.com/photos/default.htm
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Masse ny, norsk fri-jazz (vel, ikke heeelt fritt...), mer ekstremt enn metal noen gang kommer til å bli!
The Thing - Garage
Scorch Trio - s/t
Scorch Trio - Brolt
The Thing - Action Jazz
Shagma - Shagma Music
the Thing with Ken vandermark - Immediate Sound
Ellers er det bare å nevne i fleng:
Miles Davis - the Cellar Door sessions
Miles Davis - Tribute to Jack Johnson
Keith Jarrett - Nude Ants (med våre norske helter Jon Christensen og Jan Garbarek)
Back Door - Back door (ekstremt tøft, sax, el-bass og trommer, skikkelig 70s.)
bill Frisell - West/East (hvordan spille jazz-gitar og få det til å låte country!)
Masse her man bør sjekke ut. Hvis lydklipp ønskes, sjekk ut: www.musikkonline.no og finn mange norske skatter!
The Thing - Garage
Scorch Trio - s/t
Scorch Trio - Brolt
The Thing - Action Jazz
Shagma - Shagma Music
the Thing with Ken vandermark - Immediate Sound
Ellers er det bare å nevne i fleng:
Miles Davis - the Cellar Door sessions
Miles Davis - Tribute to Jack Johnson
Keith Jarrett - Nude Ants (med våre norske helter Jon Christensen og Jan Garbarek)
Back Door - Back door (ekstremt tøft, sax, el-bass og trommer, skikkelig 70s.)
bill Frisell - West/East (hvordan spille jazz-gitar og få det til å låte country!)
Masse her man bør sjekke ut. Hvis lydklipp ønskes, sjekk ut: www.musikkonline.no og finn mange norske skatter!
fantomas wrote:Buttmunch wrote:Buttmunch wrote:Tarantella var knall. Må sjekkes nærmere ut. I mellomtiden slenger jeg på Southern Culture On The Skids
http://www.myspace.com/southerncultureontheskids
Bare sjekk Rose Garden coveren ha ha!
I anledning innkjøp av dobbel live plate, velger jeg å anbefale Southern... for andre gang. Hjelper på at det er lørdag også
Fantastisk band!
La meg få si at Buttmunch treffer så j****g blink med SCOTS! Har vært fan siden 1995, og har alle skivene pluss en vinyl-trippel-EP. Southern Culture on the Skids er nok blant mine 10 favoritter av all amerikansk musikk (og der er Fantomas, Bungle og FNM). De har en helt fantastisk humor og groove!
Plater som anbefales høyest er:
1995 - Dirt Track Date
1997 - Plastic Seat Sweat
2000 - Liquored Up and Lacquered Down
edit: Sjekk bl.a. de sinnsykt fete bildene her:
http://www.scots.com/photos/default.htm
Dirt Track Date er vel min favoritt. Gromlåt etter gromlåt!
Higen på å se de live
dauinghorn wrote:Masse ny, norsk fri-jazz (vel, ikke heeelt fritt...), mer ekstremt enn metal noen gang kommer til å bli!
Hørt denne?
Perfekt samspill mellom bandmedlemmene. Min favoritt hvis vi snakker om norsk jazz. Anbefales på det sterkeste!
-
- Rocker
- Mood:
master_k wrote:dauinghorn wrote:Masse ny, norsk fri-jazz (vel, ikke heeelt fritt...), mer ekstremt enn metal noen gang kommer til å bli!
Hørt denne?
Perfekt samspill mellom bandmedlemmene. Min favoritt hvis vi snakker om norsk jazz. Anbefales på det sterkeste!
Selvfølgelig Hadde egentlig tenkt å liste den opp, men hadde kanskje blitt for mye jazz for den gjennomsnittlige screamer!
Kom akkurat fra en Bobo Stensson konsert forresten! For en utrolig bra pianist! Bør sjekkes ut!
-
- Rocker
- Mood:
master_k wrote:Av erfaring er jeg ikke noe særlig begeistret for ECM-artister, men jeg får vel gi han en sjanse.
Det var kanskje det som var så bra, forventa meg ECM, fikk noe helt annet! Men han spilte mye forskjellig materiale...
Driver du fortsatt med musikk eller?
Buttmunch wrote: Dirt Track Date er vel min favoritt. Gromlåt etter gromlåt!
Higen på å se de live
De spilte jo faktisk i Bergen og Oslo i 2005, men av alle tidspunkt i livet mitt var jeg i Afrika da. DAMN! Men så faktisk nettopp at de skal turnere Spania i april.. Ta ei uke fri, dra til Spania og ha Fried Chicken and Gasoline all night long..
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.
i 2005 hadde jeg aldri hørt om bandet, men håper de kommer tilbakz
in other news...
Rosetta West - X Descendant
Hva skal man kalle dette da? Bluesy grung eller grungy blues? Uansett j****g bra plate! Noe av det råeste sounden jeg har hørt på en stund. Groovie som f**n.. ergo svært alkoholvennlig
http://chrisgoesrocks.blogspot.com/2008 ... e-and.html
Kan lastes ned her. Do it!
in other news...
Rosetta West - X Descendant
Hva skal man kalle dette da? Bluesy grung eller grungy blues? Uansett j****g bra plate! Noe av det råeste sounden jeg har hørt på en stund. Groovie som f**n.. ergo svært alkoholvennlig
"X Descendant" is a 9-song witch's brew of distilled booze, swamp sweat, Mississippi mud, bayou Blues, and barroom Psychedelia. I'll just call it "blooze", and let Rosetta West speak for themselves in all of their gritty, voodoo-laced splendor. Influences seem to range from John Lee Hooker and Creedence Clearwater Revival to early ZZ Top and even The Black Keys. The sound is stark, rural, and abundantly mannish, yet with a purgatorial, somewhat melancholy feel to it. X Descendant should be played as midnight fades into the shadows and the full moon rises low. Bring your own jug, and beware the hound dogs howlin' in the distance.
http://chrisgoesrocks.blogspot.com/2008 ... e-and.html
Kan lastes ned her. Do it!
-
- Rocker
- Mood:
Wow! Sjekk ut det her!! Ekstremt obskur Funk/Rock/Psych fra Benin og Togo, datert 1970-tallet! Usannsynlig fett, kjøpt dobbelvinyl allerede!! Kan lastes ned fra http://lysergia.blogspot.com/
Bare å skrolle litt ned så finner du den!
"V.A. - African Scream Contest - Raw & Psychedelic Afro Sounds From Benin & Togo 70s"
Det er også verdt å nevne at ved kjøp av cd/vinyl følger det med et 44-siders hefte med masse bilder og historier. Aaah! Gleder meg noe sykt!
Bare å skrolle litt ned så finner du den!
"V.A. - African Scream Contest - Raw & Psychedelic Afro Sounds From Benin & Togo 70s"
Det er også verdt å nevne at ved kjøp av cd/vinyl følger det med et 44-siders hefte med masse bilder og historier. Aaah! Gleder meg noe sykt!
oooh høres spennende ut.. laste ned
fet blog forresten.. bokmerke
Apropop psychshit så sitter eg og hører på Comets On Fire. Dra til h*****e så fet "Avatar" platen er. Tror jeg har anbefalt den ved en tidligere anledning, men den kan ikke anbefales nok.
http://www.myspace.com/cometsonfirerockinblues
Syreråkk!
Check it!
fet blog forresten.. bokmerke
Apropop psychshit så sitter eg og hører på Comets On Fire. Dra til h*****e så fet "Avatar" platen er. Tror jeg har anbefalt den ved en tidligere anledning, men den kan ikke anbefales nok.
http://www.myspace.com/cometsonfirerockinblues
Syreråkk!
Check it!
dauinghorn wrote:master_k wrote:Av erfaring er jeg ikke noe særlig begeistret for ECM-artister, men jeg får vel gi han en sjanse.
Det var kanskje det som var så bra, forventa meg ECM, fikk noe helt annet! Men han spilte mye forskjellig materiale...
Driver du fortsatt med musikk eller?
Tøft! Jeg driver fortsatt med musikk, ja. Spiller i death metalband med Dirant og gurglemæ fra forumet, også skal jeg ha eksamen i jazzklaver på onsdag med folk i fra klassen. Litt nervøs ang. sistnevnte event...
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Tangerine Dream - The Seven Letters From Tibet
Liker du soundtracket i f.eks. Blade Runner vil nok dette albumet falle godt i smak. Nydelige passasjer med drømmende futuristisk ambient blandet med noe østlige folke-elementer. Meditativt og feiende flott.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Tangerine Dream - The Seven Letters From Tibet
Liker du soundtracket i f.eks. Blade Runner vil nok dette albumet falle godt i smak. Nydelige passasjer med drømmende futuristisk ambient blandet med noe østlige folke-elementer. Meditativt og feiende flott.