Fikk nok av mørk materie og kvantefysikk, så nå leser jeg 'edge of eternity' av Ken Follett. Bok tre i trilogien der, altså.
Hvilken bok leser du?
Re: Hvilken bok leser du?
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Poser
- Mood:
Kjøpte Om det tragiske av Zapffe i går. Har så vidt begynt å lese i den, blir nok til at jeg leser i denne fra tid til annen parallelt med noe annet. Det lille jeg har lest hittil virker svært lovende.
Welhaven wrote:Fikk nok av mørk materie og kvantefysikk, så nå leser jeg 'edge of eternity' av Ken Follett. Bok tre i trilogien der, altså.
Hvis du vil ha mer i den gata les biografien om Robert Oppenheimer av Ray Monk. Krigshistorie, vitenskapshistorie, kvantefysikk og personlig bio i ei glimrende bok.
No Logo av Naomi Klein. Leste den som 18-åring og ble dritforbanna. Ved andre gjennomlesing 12 år seinere blir jeg like rasende.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Belieber
- Mood:
The Management of Savagery av Abu Bakr Naji
Machiavellisk-jihadistisk strategi & taktikk for opprettelsen av et nytt Kalifat. Obligatorisk lesning i disse ISIS/ISIL/IS-tider.
Management of Savagery discusses the need to create and manage nationalist and religious resentment and violence in order to create long-term propaganda opportunities for jihadist groups. Notably, Naji discusses the value of provoking military responses from superpowers in order to recruit and train guerilla fighters and to create martyrs. Naji suggests that a long-lasting strategy of attrition will reveal fundamental weaknesses in the ability of superpowers to defeat committed jihadists.
Management of Savagery argues that carrying out a campaign of constant violent attacks in Muslim states will eventually exhaust their ability and will to enforce their authority, and that as the writ of the state withers away, chaos—or savagery—will ensue. Jihadists can take advantage of this savagery to win popular support, or at least acquiescence, by implementing security, providing social services, and imposing Sharia. As these territories increase, they can become the nucleus of a new caliphate.
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
Har nylig lest:
Nicolai Lilin - sniper
George Orwell - homage to catalonia
Leser:
David McKittrick - Making Sense of the Troubles: A History of the Northern Ireland Conflict
skal lese:
William Dalrymple - From the Holy Mountain: A Journey in the Shadow of Byzantium
anskaffelse av kindle har gjort underverker med leselysten min!
Choke! choke! choke! the devil we evoke!
-
- Belieber
- Mood:
brodie wrote:Welhaven wrote:Fikk nok av mørk materie og kvantefysikk, så nå leser jeg 'edge of eternity' av Ken Follett. Bok tre i trilogien der, altså.
Hvis du vil ha mer i den gata les biografien om Robert Oppenheimer av Ray Monk. Krigshistorie, vitenskapshistorie, kvantefysikk og personlig bio i ei glimrende bok.
Takk for tips Skal sjekkes ut. j****g fett med den kalde krigen, forresten.
Edit: da var boka levert på Kindel'n.
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
-
- Rocker
- Mood:
- Been thanked: 1 time
Tarjei Vesaas' Is-slottet. j****g fengende, synes jeg. Flotte beskrivelser av natur og menneske.
Henrik L. Langeland - Fortelleteknikk
og
Per Petterson - Ut og Stjæle Hester
Den første er et lite innblikk i hvorfor man skriver romaner som man gjør (i hvert fall de folk leser), og med nesten alle eksempler hentet fra den andre. Veldig interessant og lærerikt.
Johnny Tombthrasher wrote:Tarjei Vesaas' Is-slottet. j****g fengende, synes jeg. Flotte beskrivelser av natur og menneske.
Inderlig bra bok. Tarjei Vesaas har i det hele tatt så mye bra...