Friluftslivtråden 3. 0
Var på Trollveggen i forrige uke. Skulle egentlig på Store Trolltind, men gikk feil og havna på Trollryggen i stedet, som ikke har like bra utsikt. Men men. Veggen står sikkert der neste år også. Er ihvertfall en ganske spesiell følelse å legge seg på kanten og stirre 1400 meter rett ned i Romsdalen. Noen bilder:

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Herlig!
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".

-
- Rocker
- Mood:
Jotunheimen 11-13.08.16.
(Null)Oversikt over området vi var og deler av turen som skulle blitt gått:

Herremann på vei til deathcamp, utsikt mot valdresflya:

Herremann på vei over til deathcamp:

Siste hvileplass, i bakgrunnen ser vi deler av Rasle-tinden:

Matmekk, utsikt mot tåkehavet, baki der ligger Tjønnholstinden:

Toppbilde (f**n for en sur vind. Man ser ikke at det snør..men det gjør det):

Bra sikt, ned stupet:

På vei hjem fant jeg glede som holdt seg fast i det værbitte landskapet (som jeg tråkket i stykker i sinne, før jeg forlot toppen):

Naaawww:

Kan dere se han?
Kan dere se han?
Se den kristne kjøter'n!

Deng ham opp!
Ut på tur, alltid sur.. særlig i det været:

Tåke & regn:

JT har flere bilder fra dette ugudelige flotte landskapet..
Bonus video snutt som jeg plutselig fant:
[media]http://vid160.photobucket.com/albums/t1 ... grkyi6.mp4[/media]
(Null)Oversikt over området vi var og deler av turen som skulle blitt gått:

Herremann på vei til deathcamp, utsikt mot valdresflya:

Herremann på vei over til deathcamp:

Siste hvileplass, i bakgrunnen ser vi deler av Rasle-tinden:

Matmekk, utsikt mot tåkehavet, baki der ligger Tjønnholstinden:

Toppbilde (f**n for en sur vind. Man ser ikke at det snør..men det gjør det):

Bra sikt, ned stupet:

På vei hjem fant jeg glede som holdt seg fast i det værbitte landskapet (som jeg tråkket i stykker i sinne, før jeg forlot toppen):

Naaawww:

Kan dere se han?
Kan dere se han?
Se den kristne kjøter'n!

Deng ham opp!
Ut på tur, alltid sur.. særlig i det været:

Tåke & regn:

JT har flere bilder fra dette ugudelige flotte landskapet..
Bonus video snutt som jeg plutselig fant:
[media]http://vid160.photobucket.com/albums/t1 ... grkyi6.mp4[/media]
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".

Har vært på Presten ved Aurland (1370 moh). En relativt enkel tur på 5-6 km med omtrent 600 høydemeter. Veldig mye utsikt for innsatsen. På det øverste bildet ser vi dagens turmål fra koselige Aurlandsvangen. Det er den høyeste toppen rett frem.

Sånn ellers så blir det Knutshøe så fort det er spådd knallvær på Valdresflya.

Sånn ellers så blir det Knutshøe så fort det er spådd knallvær på Valdresflya.
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
Det er godt å høre, og da regner jeg med at dere tåler noen bilder fra Jotunheimen etter hvert. Var nemlig på Vesle Galdhøpiggen i går. Dette er Galdhøpiggens hundre meter lavere lillebror, og den kan nås fra Juvasshytta uten å krysse bre. Turen inneholder riktignok et ganske luftig klyveparti, men det er helt uproblematisk når det er sol og svak vind. Fikk også med meg Galdhøe (2283 moh) og Kjellhøe (2223 moh), så da ble det tre 2k-topper. En ganske brukbar tur på omtrent 15 km og 800 høydemeter, men digg å kunne gå i shorts i høyfjellet såpass sent i september. I begynnelsen av august var det -8 og snøstorm oppi der.
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
Åkei, her er bildene fra Jotunheimen. Begynner å bli en del bilder som må lastes på denne sida her, så jeg bare slenger ut selve albumet:
Spådd knallvær heromkring til helga, så da er det fare for at det blir tur ut igjen. Snuser litt på Elgåhogna, som er høyeste fjell i Engerdal. Samler litt på kommunetopper og da spesielt i hjemfylket Hedmark.
Spådd knallvær heromkring til helga, så da er det fare for at det blir tur ut igjen. Snuser litt på Elgåhogna, som er høyeste fjell i Engerdal. Samler litt på kommunetopper og da spesielt i hjemfylket Hedmark.
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Rocker
- Mood:
Fikk ikke lyst til å vandre i fjellheimen igjen etter å sett de bildene derGorgar wrote:Åkei, her er bildene fra Jotunheimen. Begynner å bli en del bilder som må lastes på denne sida her, så jeg bare slenger ut selve albumet:

-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
Da vart det Knutshøe i går. Klarvær, men litt kjølig fra morran. Var nede i -8 på det kaldeste. Brukbar utsikt nedover Leirungsdalen hvor Leirungsåa skaper et delta inn mot Øvre Leirungen. Flere bilder etter hvert.

Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
I dag ble det 15 km rundtur på Hedmarksvidda i strålende høstvær. Gråværsgrensa gikk faktisk rett nord for Hamar. Stokken er høyeste punkt i Hamar kommune, mens fjellet til venstre i bakgrunnen er høyest i Åmot. Sistnevnte hadde jeg ikke vært på før.

Samme sted i januar 2013:

Samme sted i januar 2013:

Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
Sesongens første skitur på Løtenfjellet i går. Fint føre så lenge man holder seg oppe på vidda og på de løypene som følger grusveier, men nede i skogen var det flekker med bar myr og bekker som rant tvers gjennom løypa osv. Helgens kraftige vind hadde skapt et fint mønster i snøen.

Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Poser
- Mood:
-
- Rocker
- Mood:
Herre, for et nyyydelig skue!!

Årets første av forhåpentligvis mange skiturer i går. Fikk årskort til bommen på Gåsbu i julegave, så da slipper jeg å betale i dyre dommer for parkering og da blir motivasjonen litt høyere.
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Rocker
- Mood:
- Been thanked: 1 time
Stakk til Sotåsen i Østmarka i 18-tiden i går kveld. dro ut tre timer etter meg.
Kun vonde ting ønskes dere!
Moon in the Swastika

Unholy pagan fire

Kan du se ham?!

Same kan det være

Same er det

Lysten på drap som alltid

Romantisk

Sett inn fyr i liksminke i 1993

Sparks fly everywhere in sight

Glovarmt

Morgenstemning