Judas Priest - [Nostradamus]
Jeg søkte på internett, og på et forum fant jeg følgende utsagn:
The new Kiss is s**t - my opinion. I think it's sad the sheep will listen to any old crap music they are told to but there you go.
f**n, nå er det bare å gi opp KISS også.
The new Kiss is s**t - my opinion. I think it's sad the sheep will listen to any old crap music they are told to but there you go.
f**n, nå er det bare å gi opp KISS også.

Eläkööt supikoirat!
Jaja, jeg får i alle fall mer og mer sansen for den låten de åpnet med. Skiven skal handles, men jeg har litt blandet følelser for hele greie. Krysser fingrene og håper på det beste....
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Gladøks wrote:Du klarte altså det kunststykket å finne noen folk på et webforum som ikke liker nyere Priest? f**n, nå må jeg bare gi opp hele bandet. Dette er jo tydeligvis bare ræva.
Ville bare poengtere at andre plasser finnes det kritiske mennesker og. Her sluker alle rått alt som kommer fra Halford & co, og når jeg våger å være kritisk får jeg slengt dritt om at jeg bare er ute etter å provosere.

Du er en sann visjonær Affen, makan til mot har jeg knapt vært vitne til.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Affen, jeg kan garantere deg at du ikke trenger kaste bort tiden på "Nostradamus", for med den innstillinga du har kommer du ikke til å like den. Dette er noe jeg stadig vekk ser på forumer – det gjelder dermed langt bare deg – at folk som på forhånd har bestemt seg for at ei plate ikke er bra, alltid ender opp med å mislike de aktuelle platene. Det samme gjelder også for folk som på forhånd legger ut om hvor bra ei plate kommer til å bli, da disse menneskene stort sett alltid vil like skivene det gjelder.
Dette har muligens noe med stolthet å gjøre – da det for mange nok er vanskelig å gå tilbake på påstander de har slått i bordet over kanskje flere måneder – samtidig som folk også setter seg ned for å høre på plata med en forutinntatt holdning som farger opplevelsen av plata.
Det eneste fornuftige er å sette seg ned med ei ny plate, uten å ha danna seg en oppfatning på forhånd. Derfor er det også en fordel ikke å høre på snutter eller enkeltlåter i forkant av en plateutgivelse, da disse utdraga kan gi et galt inntrykk, som igjen gjør at man kan danne seg en forhåndsoppfatning som påvirker lytteropplevelsen. I ”Nostradamus” tilfelle er det så feil som over hodet mulig å danne seg en mening på grunnlag av enkeltlåter, da dette er ei plate som i aller høyeste grad må høres i sin helhet.
Jeg har selv opplevd å bli kalt både det ene og det andre som blant annet går på min intelligens (på et forum jeg for lengst har trukket meg ut av) fordi jeg ikke har vært villig til å gjøre meg opp en mening om ei plate før jeg har hørt den, men at det er jeg – som setter meg ned med et åpent sinn – som vinner i lengden er jeg like fullt sikker på. Det eneste man oppnår med å bestemme seg for at det ene eller det andre suger, før man har hørt det, er å gå glipp av mye musikk man kunne komme til å sette pris på om man hadde et mer åpent sinn.
Dette har muligens noe med stolthet å gjøre – da det for mange nok er vanskelig å gå tilbake på påstander de har slått i bordet over kanskje flere måneder – samtidig som folk også setter seg ned for å høre på plata med en forutinntatt holdning som farger opplevelsen av plata.
Det eneste fornuftige er å sette seg ned med ei ny plate, uten å ha danna seg en oppfatning på forhånd. Derfor er det også en fordel ikke å høre på snutter eller enkeltlåter i forkant av en plateutgivelse, da disse utdraga kan gi et galt inntrykk, som igjen gjør at man kan danne seg en forhåndsoppfatning som påvirker lytteropplevelsen. I ”Nostradamus” tilfelle er det så feil som over hodet mulig å danne seg en mening på grunnlag av enkeltlåter, da dette er ei plate som i aller høyeste grad må høres i sin helhet.
Jeg har selv opplevd å bli kalt både det ene og det andre som blant annet går på min intelligens (på et forum jeg for lengst har trukket meg ut av) fordi jeg ikke har vært villig til å gjøre meg opp en mening om ei plate før jeg har hørt den, men at det er jeg – som setter meg ned med et åpent sinn – som vinner i lengden er jeg like fullt sikker på. Det eneste man oppnår med å bestemme seg for at det ene eller det andre suger, før man har hørt det, er å gå glipp av mye musikk man kunne komme til å sette pris på om man hadde et mer åpent sinn.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
steinman wrote:Affen, jeg kan garantere deg at du ikke trenger kaste bort tiden på "Nostradamus", for med den innstillinga du har kommer du ikke til å like den. Dette er noe jeg stadig vekk ser på forumer – det gjelder dermed langt bare deg – at folk som på forhånd har bestemt seg for at ei plate ikke er bra, alltid ender opp med å mislike de aktuelle platene. Det samme gjelder også for folk som på forhånd legger ut om hvor bra ei plate kommer til å bli, da disse menneskene stort sett alltid vil like skivene det gjelder.
Jeg har da gått tilbake på påstander flere ganger om jeg innser at jeg tok feil? Om Nostradamus skulle vise seg å fenge meg, skal jeg selvfølgelig inrømme der uten å nøle, men de låtene jeg hørte live, funka ikke i det hele tatt. Men er skiva bra, skal jeg gladelig inrømme det

Udunpute wrote:Du er en sann visjonær Affen, makan til mot har jeg knapt vært vitne til.
Spydig og nedsettende kommentar fra Udun. For et sjokk. Du er j****g hoven og arrogant, og det irriterer meg at du bare sitter der og spyr ut dritt uten å faktisk bidra i diskusjonen. Mulig folk oppfatter meg som arrogant o.l., men jeg skriver ihvertfall hva jeg mener istedet for å bare skyte inn spydige kommentarer til enkeltpersoner. Har du ikke noe å si om Priest og Rob Halford her kan du vel for f**n holde kjeft!?

MARDVK wrote:Haha, det er så artig å se svartmetallere bli provosert![]()
![]()
Forskjell på å la seg provosere av at folk ikke liker samme musikk som deg og å bli provosert over at enkelte bare er spydig og arrogant mot enkeltpersoner uten å engang gidde å engasjere seg i musikkdebatten.
Svartmetallere blir provosert om jeg eller andre er negativ til musikken deres - jeg blir provosert over at Udun bare oppfører seg som en drittsekk. Vanskelig å forstå, Marduk?

Stian wrote:Liten tvil om at dette blir den beste plata om temaet, selv om ikke konkurransen er all verden.
Teamet er fascinerende nok, men jeg syns Nikolo Kotzev's Nostradamus er perfekt, og et av vår tids største mesterverk, og Stratovarius - Visions er (i mine ører) en av 90-tallets beste skiver...

Hørt en del utdrag på en sånn promosak med 9 spor bare. Gleder meg til å gå løs på hele greia så får vi se. Tror dette blir moro je. Orklestreringen er selvsagt diskutabel da, men det regna jeg med uansett. Og det betyr egentlig ikke så mye i denne sammenhengen.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DarthVidar wrote:Regner uansett med at dette er ei skive som må høres både 10-15 ganger før man kan si noe som helst om den, i god konseptskive-ånd, slik som anmeldelsen i Scream bærer preg av.
Er det screammagazine som er ute nå, eller neste nr anmeldelsen står i?
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.
skaumannen wrote:DarthVidar wrote:Regner uansett med at dette er ei skive som må høres både 10-15 ganger før man kan si noe som helst om den, i god konseptskive-ånd, slik som anmeldelsen i Scream bærer preg av.
Det som ble sendt ut til abonnentene helga som var.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Marken wrote:skaumannen wrote:DarthVidar wrote:Regner uansett med at dette er ei skive som må høres både 10-15 ganger før man kan si noe som helst om den, i god konseptskive-ånd, slik som anmeldelsen i Scream bærer preg av.
Da kommer det i butikken til mandag?
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
skaumannen wrote:Marken wrote:skaumannen wrote:DarthVidar wrote:Regner uansett med at dette er ei skive som må høres både 10-15 ganger før man kan si noe som helst om den, i god konseptskive-ånd, slik som anmeldelsen i Scream bærer preg av.
Da kommer det i butikken til mandag?
Det vet jeg ikke. Tror Narvesen her på Gjøvik får inn nye blader på fredager, men vet ikke om det er samme praksis i resten av landet.