Judas Priest - [Nostradamus]
Har hørt gjennom Nostradamus én gang nå, og må si at dette jammen er tungt fordøyelig. Må nok ha en del gjennomhøringer for å gjøre meg opp en mening, men hører allerede nå at det er en del perler innimellom.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
kattpiss wrote:Vil ikke si det er så veldig mye som er "typisk" Priest, de har forandret seg fra hvert eneste album.. Kan ikke akkurat begynne å sammenligne nyere album med British Steel etc.
Joda, men dette albumet skiller seg merkverdig ut! Du har ikke hørt lignende fra priest noen gang tror jeg..
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.
-
- Belieber
- Mood:
Nils Barvåg wrote:skaumannen wrote:http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/10/537717.html
Jaja, da har dagbladet anmeldt Nostradamus. Hadde vel ikke forventet meg noe mer av en tabloidavis...
Har hørt plata noen ganger nå, og det er liten tvil om at Judas Priest holder mye høyere standard enn Priest-anmeldelsene til Torgrim Øyre, om noen var usikre på det.
Hvor "Nostradamus" havner til slutt får vi se på, men personlig er førsteinntrykket at her er det mye spennende og annerledes Priest-musikk...
Så absolutt enig
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
-
- Beliebe
- Mood:
Hmmm... Ble den sluppet i dag? Betyr det at CDON først i dag kan sende den? Slik at det tar ENDA lengre tid før jeg kan høre den?!? >< Wææææ dumme releasedatofrister og post!
Uncle_Oyster wrote:Hmmm... Ble den sluppet i dag? Betyr det at CDON først i dag kan sende den? Slik at det tar ENDA lengre tid før jeg kan høre den?!? >< Wææææ dumme releasedatofrister og post!
Platekompaniet har den i dag. Cdon har oppført 18. juni som utgivelsesdato, så da kan det tyde på de sender ut i dag...hvis du er heldig. Cdon er noe f******a ræl, og drøyer rett som det er med utsendelser.
Uncle_Oyster wrote:Hmmm... Ble den sluppet i dag? Betyr det at CDON først i dag kan sende den? Slik at det tar ENDA lengre tid før jeg kan høre den?!? >< Wææææ dumme releasedatofrister og post!
Sånn går det når butikker som Frre Record, cdon m.fl ikke respekterer sperrefristen. Poenget med en sperrefrist er at alle skal kunne tilby produktet samtidig. Når cdon før sente ut skivene opptil flere dager før releasedato, blei de fratatt retten til å forhåndsbestille av mange sellskaper. Det betyr at de ikke får produktene før releasedato. Samme med Free Record Shop, de dreit i alt som heter sperrefrist, med det at mange sellskaper nekta å sende dem skivene før de allerede var ute i andre butikker. Håper cdon lærer av dette. Du finner den sikkert på Musikkverket (tidl. Bennis) om du vil ha den idag

-
- Belieber
- Mood:
Kjøpte albumet i dag, og hører gjennom den for første gang. Er i skrivende stund på "Sands of Time". Har ikke gjort noe storslagent inntrykk, men d går seg vel til med noen flere gjennomhøringer. Synes det var kult å høre litt "klassisk" Priest under solopartiet på "Prophecy"
-
- Belieber
- Mood:
Har nettopp hørt ferdig albumet, og er mer fornøyd enn da jeg var ca halvvegs i disk 1. Spesielt er tittellåta fantastisk. Full pinne i beste Painkiller-stil, med et skikkelig Halford-skrik!
Marken wrote:Platekompaniet har den i dag.
... men Helsinki har den IKKE!

Eläkööt supikoirat!
Det er mulig onsdag av en eller annen grunn er utgivelsesdagen i Finland. Jeg har også sett svenske annonser der det står at den kommer 18. juni.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
Kjøpte også deluxe utgaven idag. Har i tillegg juksa litt på nettet på forhånd , så skiva har fått en del runder her i heimen de siste dagene. Jeg må bare ta av meg hatten , jeg synes Priest har kommet med ei veldig god skive denne gangen. Faktisk mener jeg den kan vokse seg til en klassiker på sikt. Jeg opptager nye ting for hver gang jeg hører skiva , og jeg synes låtene stort sett er veldig gode. Jeg liker også det litt svulstige utrykket på skiva godt. For min del tror jeg Nostradamus kommer til å stå seg meget godt i Priest katalogen i fremtiden.
Spilt skiva to runder nå. Overrasket er jeg ihvertfall. Om det er en positiv eller negativ overraskelse er jeg sannelig ikke sikker på enda.
Veldig behagelig og fin skive, men muligens for pent og pyntelig.
Åpningslåta, Prophecy, virker å være den svakeste låta. I andre enden av skalaen har vi den suverene Persecution. Får litt The Eye-vibber av den.
Trommelyden er forøvrig smått irriterende og platt.
Veldig behagelig og fin skive, men muligens for pent og pyntelig.
Åpningslåta, Prophecy, virker å være den svakeste låta. I andre enden av skalaen har vi den suverene Persecution. Får litt The Eye-vibber av den.
Trommelyden er forøvrig smått irriterende og platt.
Må si meg helt enig i det du skriver her! Skiva er rett og slett genial!!Freeze wrote:Kjøpte også deluxe utgaven idag. Har i tillegg juksa litt på nettet på forhånd , så skiva har fått en del runder her i heimen de siste dagene. Jeg må bare ta av meg hatten , jeg synes Priest har kommet med ei veldig god skive denne gangen. Faktisk mener jeg den kan vokse seg til en klassiker på sikt. Jeg opptager nye ting for hver gang jeg hører skiva , og jeg synes låtene stort sett er veldig gode. Jeg liker også det litt svulstige utrykket på skiva godt. For min del tror jeg Nostradamus kommer til å stå seg meget godt i Priest katalogen i fremtiden.