Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Hvilken bok leser du?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken bok leser du?

Post by Øl »

Alastair Reynolds "Revelation Space", igjen. Fascinerande univers.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Plukket opp Do Androids dream of Electric Sheep. Tenkte Ă„ gi den en runde.

User avatar

CocaineChrist
Poser
Poser
Posts: 223
Joined: 24 May 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by CocaineChrist »

Johnny Tombthrasher wrote:Det er mottatt.
Hva er din dom over 'Nietzsche's coming god'?
Den er dobbelt sÄ lang som den trenger Ä vÊre, Ihvertfall om man allerede er kjent med Nietzsche og hans tankegods. I hovedsak sÄ er det vel en grei innfÞring i Niezsches ideer om overmennesket og will to power, men med fokus pÄ det hun kaller hans spirituelle ateisme. Hun argumenterer for at Niezsches nihilisme kun var et steg pÄ veien "towards a new mode of divinity", eller "the rebirth of the divine", og ikke et mÄl i seg selv. Hun trenger ikke en hel bok pÄ Ä understreke det poenget, men for all del verdt Ä lese.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Takk!
Min signatur er elendig.

User avatar

Ulvir
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ulvir »

Har omsider fÄtt ut finger'n og begynt pÄ The Feast of the Goat som har stÞvet ned pÄ hylla i over et Är nÄ.
( ͥ° ͜ʖ ͥ°)

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Den senile landmÄleren.
Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

BesÞket av Stig SÊterbakken, ble ferdig i gÄr. d***n for en knyttneve. Skal utvilsomt lese mer SÊterbakken.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

SÊterbakken er strÄlende. Anbefaler Ä lese de senere bÞkene hans fÞrst, inkludert "Usynlige hender", "Ikke forlat meg" og "Gjennom natten". FÞrstnevnte er min favoritt.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

Driver og leser masse bÞker parallelt, med det resultatet at jeg ikke gidder lese ut noen av dem. Den siste boka jeg leste som jeg plÞyde gjennom var Agnes Ravatn-Fugletribunalet. Likte den veldig godt, sÊrlig sprÄket. Nynorsk gjÞr seg godt i skjÞnnlitteratur.

User avatar

Lachrymol
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lachrymol »

Pandora wrote:Driver og leser masse bÞker parallelt, med det resultatet at jeg ikke gidder lese ut noen av dem. Den siste boka jeg leste som jeg plÞyde gjennom var Agnes Ravatn-Fugletribunalet. Likte den veldig godt, sÊrlig sprÄket. Nynorsk gjÞr seg godt i skjÞnnlitteratur.
Vet ikke om du har problemer med prokrastinering, men hvis det er tilfellet kan jeg varmt anbefale 'Operasjon sjĂžlvdisiplin' av Ravatn. HĂžyst nyttig, og meget underholdende.
I thought I could organise freedom

How Scandinavian of me

User avatar

Lachrymol
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lachrymol »

Leser nu:

Why Students Don't Like School
The 100$ Startup
Dropping ashes on the Buddha
Zen in the Art of Writing
I thought I could organise freedom

How Scandinavian of me

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Holder pÄ med to bÞker nÄ, en i sola og en pÄ sofa:

Olle Johannson - En skivsamlers memoarer
Ken Follett - The needle

User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Haha, ler enda av MainlÀnder pÄ side 26.
Image


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Snart har du ledd en uke.
Min signatur er elendig.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Ida-Marie Rendtorff - Kloden under vann: Den dĂžde soldaten
Svein Slettan (red) - Ungdomslitteratur: ei innfĂžring
Ann Sylvi Larsen - Gode grĂžss: om skrekkfiksjon for og av barn


Turid
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 31 Jul 2014, 21:57
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Turid »

Image

XTRM av Jan Kallevik.
SÊrdeles voldelig om nazibanking i Oslo pÄ 90-tallet.
Deilig gateaction og masse god mimring.

http://www.torggatablad.no/?p=1789

Snuteterror er og et stikkord, lÄta her er passende soundtrack

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=GWmPHTsQlKo[/BBvideo]
a series of movements that match the speed and rhythm of cake

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Turid wrote:Image

XTRM av Jan Kallevik.
SÊrdeles voldelig om nazibanking i Oslo pÄ 90-tallet.
Deilig gateaction og masse god mimring.

http://www.torggatablad.no/?p=1789

Snuteterror er og et stikkord, lÄta her er passende soundtrack

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=GWmPHTsQlKo[/BBvideo]
Hvem har ikke vĂŠrt nazi.suck my donkey...'' SeriĂžst nazist suck my blade woman
Purity comes when death is all.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Der var the Needle ferdig lest - spennende og bra som alle de andre Ken Follett bÞkene jeg har lest. NÄ er A Dangerous Fortune av samme man nettopp lastet ned pÄ Kindle.

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

Ikke en bok, for det var ingen som ville utgi den, sÄ Eugene McCarthy, genetikeren som mener at menneskearten er resultatet av hybridisering mellom gris og sjimpanser, lagde nettsider isteden: http://www.macroevolution.net

Argumentet er at bisarre hybrider avles fram hele tiden, og at mennesker besitter en rekke anatomiske trekk til felles med bÄde gris og sjimpanser. McCarthy ser for seg at kanskje en gris voldtok en sjimpanse, kanskje sjimpansen ville det, hva vet vi, og at sjimpansen fÞdte hybrider som vokste opp blant og med sjimpansene. Denne typen panseksualitet pÄ tvers av artene skjedde kanskje regelmessig, og slik ble stadig mer DNA fra grisene spredt blant sjimpansene, hvor bÄde nytt tillskudd utenfra og videre avling blant oppvokste hybrider etterhvert dannet en ny type rase bestÄende av intelligente hÄrlÞse primatgriser. Helt fjernt selvfÞlgelig, men tenk pÄ det ikoniske NEBBDYRET, som har DNA fra pattedyr, men ogsÄ DNA fra en eller annen eggleggende reptilfugl.

Image

For Ä vise at hybrider er mulige, bruker McCarthy tid pÄ hybridiseringer ala katt + kanin og ogsÄ menneske + sjimpanse. Bildet viser en angivelig hybrid mellom en seksten Är gammel jente og en antatt sjimpanse:
Many people think a cross between a human and a great ape might be feasible. But few are aware that there is at least one well-documented case of hybridization between a human being and an ape already on record. It happened in France on the 6th of January 1897.

That morning at 7 a.m., a 16-year-old girl in the public maternity hospital in Vichy, produced an infant of indefinite sex that died a few moments after birth. Its spinal canal lay open as far down as the lumbar vertebrae and no brain was present. The latter condition gave the strange birth its name, “l'anencĂ©phale de Vichy.”

Together with Louis Bounoure, a professor of biology at the University of Strasbourg, Dr. Amie Therre, the head physician of the hospital, wrote an account this birth, L'Anencéphale à Type simiesque de la Maternité de l'HÎpital Civil de Vichy. But in view of potential legal and professional repercussions, he waited to publish until he was an old man. His booklet first appeared in 1943. There he states that

The secret of the monster’s origin is in the presumed coupling of a strong and healthy sixteen-year-old girl of French nationality, with a young African anthropoid.

When questioned by the midwife and by ourselves alone and at length, she would say nothing about any sexual relations she may have had with this ape. She did, however, admit having lived in familiar association with him.

Also discreet inquiries in the vicinity of the place where the father—an individual who travelled from town to town—had parked his wagon confirmed that the father, daughter and ape all lived together in the wagon and that no other person consorted with them.Many people think a cross between a human and a great ape might be feasible. But few are aware that there is at least one well-documented case of hybridization between a human being and an ape already on record. It happened in France on the 6th of January 1897.

That morning at 7 a.m., a 16-year-old girl in the public maternity hospital in Vichy, produced an infant of indefinite sex that died a few moments after birth. Its spinal canal lay open as far down as the lumbar vertebrae and no brain was present. The latter condition gave the strange birth its name, “l'anencĂ©phale de Vichy.”

Together with Louis Bounoure, a professor of biology at the University of Strasbourg, Dr. Amie Therre, the head physician of the hospital, wrote an account this birth, L'Anencéphale à Type simiesque de la Maternité de l'HÎpital Civil de Vichy. But in view of potential legal and professional repercussions, he waited to publish until he was an old man. His booklet first appeared in 1943. There he states that

The secret of the monster’s origin is in the presumed coupling of a strong and healthy sixteen-year-old girl of French nationality, with a young African anthropoid.

When questioned by the midwife and by ourselves alone and at length, she would say nothing about any sexual relations she may have had with this ape. She did, however, admit having lived in familiar association with him.

Also discreet inquiries in the vicinity of the place where the father—an individual who travelled from town to town—had parked his wagon confirmed that the father, daughter and ape all lived together in the wagon and that no other person consorted with them.
Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Har du satt ham i kontakt med Vikernes?
Min signatur er elendig.

Locked Previous topicNext topic