Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvilket metalblad er det beste?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket blad synes du er best?

Scream Magazine
79
59%
Sweden Rock Magazine
18
13%
Monster
11
8%
Metal Hammer
6
4%
Close-up
2
1%
Kerrang
2
1%
Rock Hard
1
1%
Terrorizer
16
12%
 
Total votes: 135
User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Classic Rock rocker ja...mange av de beste skribentene fra alle de fete bladene som er der, men litt for mye pomprock av og til...Elo, BTO etc...fett med Oldfield av og til, men det blir i overkant synes jeg. Men de er så utrolig flinke til å skrive!
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Gladøks wrote:Jeg leser generelt lite metal-blader for tida. På 80-tallet var Kerrang! og Metal Hammer kongebalder (og ja, Trojo, jeg husker 80-tallet :wink: ), men de gikk begge til h*****e ca. rundt 93. I dag er de, som noen så treffende sa det her forleden, metal-verdenens svar på Se & Hør. Klarer meg fint uten dem. Jeg mener, bare se på hvordan Pandora Peroxide ser ut i de nye Kerrang!-bladene! I gamle dager var hun en snasen metal-babe, nå er hun ei j***a nu-metal-berte. (Og så har puppene hennes blitt tjue ganger mindre. Kjedelig!)

Scream Magazine var veldig bra i en lang periode, egentlig helt fra det starta, men spesielt på slutten av 90-tallet, og fram til de gikk over til månedlige utgivelser i 2002. Etter det syns jeg kvaliteten sank en del. I tillegg finner jeg ikke anmeldelsene i Scream like veiledende som før. I gamle dager kunne jeg kjøpe mye av det som både Nørsterud og Aaslie anbefalte, men jeg gikk lei etterhvert. Det blei litt for mange bomkjøp, selv om det var en del krem også. Og så savner jeg litt mer god humor i Scream, egentlig. Få tilbake Asgeir, så han kan skrive i fellesanmeldelsene igjen!

Så nå er det sjelden jeg kjøpr Scream, og de andre bladene har jeg ikke så mye kjennskap til. Men Close-Up ser ut til å være veldig bra. De ser bl.a. ut til å ha en del fyldige og dybde-gående artikler, noe jeg savner mer av i Scream.

Ellers kjøper jeg Aardschok når jeg er i Nederland. Bra blad, som minner meg litt om gammel MH og Kerrang!, men det er dog litt for mye hardcore i Aardschok.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

StigRR
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by StigRR »

Det finnes strengt tatt ikke noen grunn til å kjøpe et norsk musikk-blad... Classic rock (og til dels Metal hammer) dekker alle nødvendige behov og at Classic rock ikke er med i poll-en skjønner ikke jeg!!
Men skal vi ta Norske blad, så kjøper du Monster, som er norges versjon av Classic rock++ eller Scream, som er norges versjon av Metal hammer... Monster blir kritisert for å ha med mye stoff som ikke "passer inn" i bladet, men det er jo det som gjør det unikt. Du finner faktisk noe der som du ikke finner andre steder...


doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Av norske blader leser jeg kun Monster og Scream. Sistnevnte mest for å holde meg oppdatert på metalfronten.

Er det i hele tatt noen andre alternativer i bladform da? Mute er jo helt ufattelig dårlig-kommer ikke på noen andre jeg. Et bra magasin jeg savner, er rock furore som skrev om mye bra norsk( og utenlandsk) musikk. Metal shuffle var også fett, men nå har man jo monster hehe.

Classic Rock ruler :D

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Close Up hvis den hadde vært på norsk..fuckings slitsomt å be Joakim være oversetter til stadighet.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?


Beornaz
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 13 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Beornaz »

Monster er det bladet jeg leser mest nå for tiden. Synes Scream har tapt seg litt ved de siste årene, ettersom de fokuserer for mye på power metal. Og power metal liker jeg ikke.

User avatar

StigRR
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by StigRR »

Beornaz wrote:Monster er det bladet jeg leser mest nå for tiden. Synes Scream har tapt seg litt ved de siste årene, ettersom de fokuserer for mye på power metal. Og power metal liker jeg ikke.

Takker...

User avatar

Goregasm
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 27 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Goregasm »

Blir vel Scream.
Image

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

Scream Magazine selvsagt. Et leksikon for kvalitetsmusikk. Delvis etter min mening, takket være André Aaslie og hans anmeldelser. Jeg føler at vi tenker ganske likt når det kommer til musikk.
Ellers kommer jeg i god stemning når det leses også. Er mye morsomt og interessant å spore der.
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Twisted wrote:Scream Magazine selvsagt. Et leksikon for kvalitetsmusikk. Delvis etter min mening, takket være André Aaslie og hans anmeldelser. Jeg føler at vi tenker ganske likt når det kommer til musikk.
Ellers kommer jeg i god stemning når det leses også. Er mye morsomt og interessant å spore der.
får litt avsmak for den mannen når han klarer å rose enhver norsk middelmådig bm skive opp i skyene men slakter kvalitet fra utlandet.

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

Skikkelig kult å lese om metal i blader!

Eller ikke.
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

1. Scream
2. Terrorizer
3. Close-up
Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Sweden Rock. Eneste jeg gidder å kjøpe hver gang.
Image

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

torjo wrote:Om jeg skulle velge et blad ut fra nostalgiske grunner ville det være Metal Hammer i årene 1989-91. Gjennom flere nummere høsten 1990 og vinteren 1991 hadde de et utmerket metal-leksikon som bilag. Flere enn meg som har tatt vare på det?

Ja, kjekt å ha, selv om det er mye feil i det og en del synsing hos forfatteren(e) som jeg ikke er enig i...

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

leifk wrote:
torjo wrote:Om jeg skulle velge et blad ut fra nostalgiske grunner ville det være Metal Hammer i årene 1989-91. Gjennom flere nummere høsten 1990 og vinteren 1991 hadde de et utmerket metal-leksikon som bilag. Flere enn meg som har tatt vare på det?

Ja, kjekt å ha, selv om det er mye feil i det og en del synsing hos forfatteren(e) som jeg ikke er enig i...

Ja, jeg har også påvist en del feil, og selvsagt også avvikende meninger fra mine, og en ting man skal være oppmerksom på (om man er faktanerder som oss) er at de plateselskapene som er oppgitt i stor grad er basert på hvilket selskap som ga ut platene i Nederland.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Leser Scream og Terrorizer...stemte Scream..
Duvende bryster.

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

Har, etter en nydelig Emperor reportasje, godt øye til Terrorizer;)


Ellers så er Scream soleklar favoritt....

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Stemte Monster.
Leser Scream og Terrorizer i tillegg. Kjøpte Close Up og en periode, men det ble for dyrt i lengden så noe måtte kuttes ut..
Scream kjøper jeg på ren rutine. Har kjøpt det fast i snart 10 år, uten å ha somlet meg til abo.!?
Syns selv at Scream har tapt seg ganske mye de siste årene og anmeldelsene er ikke like informative og interessante som tidligere.
Har også inntrykk av at karaktersettingen er for snill. syns også det er mange gamle travere som går omatt og omatt og omatt..
Er mest interessert i de ekstreme variantene når det kommer til metall. Alt som ligner Helloween, Manowar, "kastratvokalband" og dets like er store gjesp for min del.

Da har jeg fått mye mer sansen for monster, da det passer min allsidige musikksmak bedre. Dessuten virker staben der i gården mer lidenskapelig når det kommer til musikken, intervjuene er dypere, mer reflekterte spm, anmeldelsene er virkelig subjektive. Syns det er skikkelig deilig når ei plate som fortjener slakt, virkelig BLIR slaktet!

Men, svikter ikke Scream, selv om bladene er mer flyktige i minnet og fortere fordøyd enn tidligere..

User avatar

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LadyDoubleDealer »

Sweden Rock Magazine er vel det jeg kjøpet oftest, resten kjøper jeg alt etteersom hva innholdet er.

Locked Previous topicNext topic