Beste norske plate fra 1997
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Fy Gladøks, hvordan kan du utelate tidenes beste norske band? Conceptions foreløpig siste mesterverk "Flow" er selvsagt den beste norske skiva fra 97. Av de du nevner havner vel Arcturus øverst på mi liste...
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
-
- Belieber
- Mood:
brodie wrote:Enten har cddb lurt meg eller så savner jeg både Solefald, Ved Buens Ende og Ulver der.
Stemte In the Woods.
Kom Nattens Madrigal i '97?
Da skal f**n meg den være med, ihvertfall!
aurgelme wrote:brodie wrote:Enten har cddb lurt meg eller så savner jeg både Solefald, Ved Buens Ende og Ulver der.
Stemte In the Woods.
Kom Nattens Madrigal i '97?
Da skal f**n meg den være med, ihvertfall!
ja, og den er knall.
-
- Belieber
- Mood:
Jeg husker ikke hva som står på plata, og på metal-archives står det 1996, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro...
none of the above.
And I hope that you die, and your death'll come soon
I will follow your casket, in the pale afternoon
And I'll watch while you're lowered, down to your deathbed
And I'll stand o'er your grave, 'til I'm sure that you're dead
I will follow your casket, in the pale afternoon
And I'll watch while you're lowered, down to your deathbed
And I'll stand o'er your grave, 'til I'm sure that you're dead
Emperor selvfølgelig! <3
På Metal-Archives står det at Nattens Madrigal kom i 96, men et raskt søk på google viser 97... :S
Uansett blir det en knepen seier til Emperor, men det er bare med et hårstrå, Nattens Madrigal er f**n meg genial!
På Metal-Archives står det at Nattens Madrigal kom i 96, men et raskt søk på google viser 97... :S
Uansett blir det en knepen seier til Emperor, men det er bare med et hårstrå, Nattens Madrigal er f**n meg genial!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Ulvers nordiske trilogi kom i følgende år:
Bergtatt - 1995
Kveldssanger - 1996
Nattens Madrigal - 1997
Og ja, Nattens Madrigal mangler i pollen, og det samme gjør Under the Sign of Hell, The Pagan Prosperity, The Linear Scaffold, Flow, Firefly, etc... Ikke klag til meg. Stem "annen utgivelse", og klag til Runar over at pollene ikke kan ta flere enn 10 alternativer.
Bergtatt - 1995
Kveldssanger - 1996
Nattens Madrigal - 1997
Og ja, Nattens Madrigal mangler i pollen, og det samme gjør Under the Sign of Hell, The Pagan Prosperity, The Linear Scaffold, Flow, Firefly, etc... Ikke klag til meg. Stem "annen utgivelse", og klag til Runar over at pollene ikke kan ta flere enn 10 alternativer.
Eläkööt supikoirat!
-
- Belieber
- Mood:
Gladøks wrote:Ulvers nordiske trilogi kom i følgende år:
Bergtatt - 1995
Kveldssanger - 1996
Nattens Madrigal - 1997
Ooh. Metal-Archives sier '94, '95 og '96, men jeg regner med de har gått etter innspillingsår, og ikke release, for så vidt jeg vet ble Bergtatt spilt inn i desember '94.
Frank wrote:Bra år. Trenger vel neppe å si hva jeg stemte for øvrigheten. Men det begynner på E og slutter på mperor
Ekjwgijgnwigbwibcfbwifmperor?
TECHNITIÄNS ÖF SPÅCE
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD
-
- Belieber
- Mood:
Yeah!Jack wrote:Ingen av alternativene, CONCEPTION - FLOW var utvilsomt årets skive 97, uansett sjanger og nasjonalitet.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
torjo wrote:Gladøks wrote:Min favoritt er Omnio-plata fra 1997, og musikken der kan vel beskrives som en slags progressiv, atmosfærisk form for doom metal.
Eller goth metal?
Anviseren viser tegnet for skivebom, og en vaffelselger nært standplass falt nettopp død om.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
norseman wrote:torjo wrote:Gladøks wrote:Min favoritt er Omnio-plata fra 1997, og musikken der kan vel beskrives som en slags progressiv, atmosfærisk form for doom metal.
Eller goth metal?
Anviseren viser tegnet for skivebom, og en vaffelselger nært standplass falt nettopp død om.
Hehe, jeg har ikke hørt "Omnio".
Kommentaren min må sees i lys av en diskusjon mellom Gladøks og meg i tråden om MDB, Anathema og Paradise Lost.
Ta tårnet, Ebralidze!