Pffft! Jeg spilte fiolin fra jeg var seks til jeg var litt oppi åra. Og jeg lærte meg det dritfort. Men det er h*****e å lære seg etter man har spilt gitar en stund, og er vant med frets og litt større avstander, og anna stemming.Dirant wrote:Leiðólfr wrote:Hovedsakelig vokal, både skrik og reint, men speller gitar, bass, og litt trommer i tillegg. Lurer på å lære meg å spelle fele også.
Det har jeg innmari lyst til. Men hører det er dritvanskelig.
Hva spiller du?
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0

I'm going for pints.
Asarot wrote:Pffft! Jeg spilte fiolin fra jeg var seks til jeg var litt oppi åra. Og jeg lærte meg det dritfort. Men det er h*****e å lære seg etter man har spilt gitar en stund, og er vant med frets og litt større avstander, og anna stemming.Dirant wrote:Leiðólfr wrote:Hovedsakelig vokal, både skrik og reint, men speller gitar, bass, og litt trommer i tillegg. Lurer på å lære meg å spelle fele også.
jeg har også traktert fela en gang i tida. ti år tilsammen for å være nøyaktig. og det er ikke det værste man kan begi seg ut på. det som skiller de gode og dårlige er som regel evne til å spille rent (altså intonering, siden den er "fretless") og evne til å spille med god innlevelse. da gjerne en hel del vibrato, dynamikk og lignende.
en av fordelene med fiolin er jo at det er rimelig enkelt å lære seg å spille etter noter. i alle fall i forhold til diverse blåseinstrumenter og slikt.
Vifter med interesseflagget her.
-
- Poser
- Mood:
Vokal, og begynner å komme meg på gitar (holdt på i noen måneder nå). Er vel helt kurant på synth også.
-
- Be
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Myring wrote:Asarot wrote:Pffft! Jeg spilte fiolin fra jeg var seks til jeg var litt oppi åra. Og jeg lærte meg det dritfort. Men det er h*****e å lære seg etter man har spilt gitar en stund, og er vant med frets og litt større avstander, og anna stemming.Dirant wrote:Leiðólfr wrote:Hovedsakelig vokal, både skrik og reint, men speller gitar, bass, og litt trommer i tillegg. Lurer på å lære meg å spelle fele også.
jeg har også traktert fela en gang i tida. ti år tilsammen for å være nøyaktig. og det er ikke det værste man kan begi seg ut på. det som skiller de gode og dårlige er som regel evne til å spille rent (altså intonering, siden den er "fretless") og evne til å spille med god innlevelse. da gjerne en hel del vibrato, dynamikk og lignende.
en av fordelene med fiolin er jo at det er rimelig enkelt å lære seg å spille etter noter. i alle fall i forhold til diverse blåseinstrumenter og slikt.
Siden dere sier det ikke er så vanskelig som folk skal ha det til, var det kanskje ikke så dumt å kjøpe fele til fruen i julegave likevel

Skulle ha tatt med en til meg sjøl også gitt.
Trommer (mainly), men plunker litt på det meste egentlig!
Gitar, bass, synth og en haug med VST-instr. bl.a.....
Gitar, bass, synth og en haug med VST-instr. bl.a.....
Leiðólfr wrote:1000 spenn, kjøpte Stagg fiolin fra Sagmyr Agentur via QXL.
Det var jo overkommelig egentlig. Kanskje jeg skal investere i en sånn etterhvert.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death
What I am, what I want, I'm only after death
I hovedsak rytme/leadgitar og black/deathvokal. Spiller også det som trengs på demoer, bass, synth og trommeprogrammering.
Caligulinda wrote:Luftgitar og nintendo
Samme her.
I tillegg spiller jeg "vanlig" gitar, mest elektrisk, men også litt akustisk.
Noe fretless bass blir det jo tid til.
Har spilt litt orgel, men siden jeg ikke har et selv, så får jeg liksom ikke helt taket på det, hehe.
Kunne i grunn tenkt meg å spille de fleste intrumenter, men tid, penger, og svakt gehør setter nok en stopper for den slags.
Føillbuing, en av de 3 på screamboardet.
Smått er godt!
Smått er godt!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Lead/rythm gitar
Bass
trommer
piano/synth/orgel (samma det
)
og triangel er vel ikke noe problem det heller
Bass
trommer
piano/synth/orgel (samma det

og triangel er vel ikke noe problem det heller
-
- Beli
- Mood:
Jeg spiller synth. Er vel egentlig mest et pianomenneske, og sliter for tiden kraftig med å finne ut av Tritonen min. Men ska det værra, så ska det værra!
-
- Embryo
- Mood:
Triton er en fin maskin, selv om den ikke nødvendigvis låter så innmari bra lenger. Masse kule muligheter, dog.Helle wrote:Jeg spiller synth. Er vel egentlig mest et pianomenneske, og sliter for tiden kraftig med å finne ut av Tritonen min. Men ska det værra, så ska det værra!
Spiller selv alt av tangenter, piano, keyboards, synther, orgel, mellotron etc... til og med tramporgel.