Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden eller Judas Priest?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Priest eller Maiden?

Judas Priest
37
35%
Iron Maiden
68
65%
 
Total votes: 105
User avatar

SatanaClaus
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 08 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SatanaClaus »

Navigator wrote:
Judas wrote:
Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...

Ram It Down og Turbo er dårlegare enn Painkiller

Ram it Down er undervurdert. klassisk Metal skive, ingen tvil! Turbo er også noe undervurdert, god plate det også!
Når jeg tenker meg om har Priest en mer jevnere katalog en Maiden, siden Maiden trynet skikkelig med No Prayer...
De har kommet seg opp på de to siste skivene, dog. Priest's Angel of Retrebution var jo også knall!
Huff, to jevne band dette. Men jeg holder ennå på at Maiden vinner med et par hårstrå.

Syns ikke Maiden tryna før X-Factor. No Prayer For The Dying er, minus 3 mildt sagt rævva låter, en gnistrende bra skive.
Hør på "Assassin", "Mother Russia", "Public Enema No. 1", "Run Silent...Run Deep"...

Gruser det meste på Seventh Son disse gitt!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

SatanaClaus wrote:Hør på "Assassin"...

Selvsagt rom for uenighet, men jeg synes denne er begredelig. En av Maidens svakeste låter noensinne. Liker ikke Dickinsons vokal på den.

Alt i alt er "No Prayer" ei plate midt på treet. Den begynner bra med "Tailgunner" og "Holy Smoke", men taper seg en del før den avsluttes med den gode "Mother Russia".
Ta tårnet, Ebralidze!


daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

Navigator wrote:Iron Maiden, men Judas Priest er jammen meg ikke langt bak! Begge to er på min "favoritt band - topp fem" liste.
Iron Maiden har 3. plassen, Judas Priest har 4. plassen! Begge har gitt ut en sekserskive hver; Maiden's Piece of Mind, og Priest's Painkiller.
Gjett hvilken to band som ligger over Maiden og Priest!
Vettafaen, jeg!

User avatar

SatanaClaus
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 08 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SatanaClaus »

torjo wrote:
SatanaClaus wrote:Hør på "Assassin"...

Selvsagt rom for uenighet, men jeg synes denne er begredelig. En av Maidens svakeste låter noensinne. Liker ikke Dickinsons vokal på den.

Alt i alt er "No Prayer" ei plate midt på treet. Den begynner bra med "Tailgunner" og "Holy Smoke", men taper seg en del før den avsluttes med den gode "Mother Russia".

"Holy Smoke" ?

:-k

User avatar

Grimkvlt
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimkvlt »

Maiden. Har bare hørt et par sanger av Priest.
Langt hår og headbanging er homo.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

SatanaClaus wrote:
Navigator wrote:
Judas wrote:
Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...

Ram It Down og Turbo er dårlegare enn Painkiller

Ram it Down er undervurdert. klassisk Metal skive, ingen tvil! Turbo er også noe undervurdert, god plate det også!
Når jeg tenker meg om har Priest en mer jevnere katalog en Maiden, siden Maiden trynet skikkelig med No Prayer...
De har kommet seg opp på de to siste skivene, dog. Priest's Angel of Retrebution var jo også knall!
Huff, to jevne band dette. Men jeg holder ennå på at Maiden vinner med et par hårstrå.

Syns ikke Maiden tryna før X-Factor. No Prayer For The Dying er, minus 3 mildt sagt rævva låter, en gnistrende bra skive.
Hør på "Assassin", "Mother Russia", "Public Enema No. 1", "Run Silent...Run Deep"...

Gruser det meste på Seventh Son disse gitt!

Uff, nei. "No Prayer for the Dying" er en utrolig kjedelig plate! Eneste låta som virkelig kunne vært noe bra der, er Mother Russia, som har potensiale i seg til å kunne ha vært en episk låt av godt, gammeldags Maiden-merke... men det potensialet har de da ødelagt ved å lage låta ekstra kort. Fysj og føy!

En skulle tro at et ei gang så gedigent band som Maiden ikke skulle klare å gjøre det kjedeligere enn på NPFTD, men så kom resten av 90-talls-utgivelsene da...
Eläkööt supikoirat!

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

Gladøks wrote:
SatanaClaus wrote:
Navigator wrote:
Judas wrote:
Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...

Ram It Down og Turbo er dårlegare enn Painkiller

Ram it Down er undervurdert. klassisk Metal skive, ingen tvil! Turbo er også noe undervurdert, god plate det også!
Når jeg tenker meg om har Priest en mer jevnere katalog en Maiden, siden Maiden trynet skikkelig med No Prayer...
De har kommet seg opp på de to siste skivene, dog. Priest's Angel of Retrebution var jo også knall!
Huff, to jevne band dette. Men jeg holder ennå på at Maiden vinner med et par hårstrå.

Syns ikke Maiden tryna før X-Factor. No Prayer For The Dying er, minus 3 mildt sagt rævva låter, en gnistrende bra skive.
Hør på "Assassin", "Mother Russia", "Public Enema No. 1", "Run Silent...Run Deep"...

Gruser det meste på Seventh Son disse gitt!

Uff, nei. "No Prayer for the Dying" er en utrolig kjedelig plate! Eneste låta som virkelig kunne vært noe bra der, er Mother Russia, som har potensiale i seg til å kunne ha vært en episk låt av godt, gammeldags Maiden-merke... men det potensialet har de da ødelagt ved å lage låta ekstra kort. Fysj og føy!

En skulle tro at et ei gang så gedigent band som Maiden ikke skulle klare å gjøre det kjedeligere enn på NPFTD, men så kom resten av 90-talls-utgivelsene da...



Har du hørt på den noe særlig i det hele tatt?? Aaaalle de første årene jeg begynte å digge Maiden, trodde jeg at No Prayer var Maidens svakeste album... Men en gang satte jeg det på og hørte ordentlig bra etter, og det er faktisk helt genialt bra!! Et av favoritt Maiden-albumene mine, ergo et av favoritt albumene mine alltime! No Prayer er et genialt album, godt sammensatt, godt konsept, det tar bare litt tid (hvertfall for meg) og må høres på ordentlig før du begynner å like det.

Sanger som Run Silent Run Deep, Hooks In You og Tailgunner er legendariske!

User avatar

lakatapp
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 29 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by lakatapp »

Setter nok mest pris på Judas Priest, men det er close race mellom de to

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

SatanaClaus wrote:
torjo wrote:
SatanaClaus wrote:Hør på "Assassin"...

Selvsagt rom for uenighet, men jeg synes denne er begredelig. En av Maidens svakeste låter noensinne. Liker ikke Dickinsons vokal på den.

Alt i alt er "No Prayer" ei plate midt på treet. Den begynner bra med "Tailgunner" og "Holy Smoke", men taper seg en del før den avsluttes med den gode "Mother Russia".

"Holy Smoke" ?

:-k

Ehm, ja??
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Holy Smoke er vel den låta som fikk meg til å innse hvor kjipt maiden etter 1983 egentlig var. Fy f**n så sykt rævva låt, hahahah!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Ja, du kan spøke du!
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Navigator
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Navigator »

SatanaClaus wrote:
Navigator wrote:
Judas wrote:
Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...

Ram It Down og Turbo er dårlegare enn Painkiller

Ram it Down er undervurdert. klassisk Metal skive, ingen tvil! Turbo er også noe undervurdert, god plate det også!
Når jeg tenker meg om har Priest en mer jevnere katalog en Maiden, siden Maiden trynet skikkelig med No Prayer...
De har kommet seg opp på de to siste skivene, dog. Priest's Angel of Retrebution var jo også knall!
Huff, to jevne band dette. Men jeg holder ennå på at Maiden vinner med et par hårstrå.

Syns ikke Maiden tryna før X-Factor. No Prayer For The Dying er, minus 3 mildt sagt rævva låter, en gnistrende bra skive.
Hør på "Assassin", "Mother Russia", "Public Enema No. 1", "Run Silent...Run Deep"...

Gruser det meste på Seventh Son disse gitt!

No Prayer for the Dying svekkes sterkt av altfor kjedelige melodier, mange riff på plate som heller er av laber kvalitet og.
Eneste låt som holder Iron Maiden ala 80 tall nivå er Mother Russia, som er en gnitrende bra låt.
Vil også påpeke at jeg synes de kom seg godt opp med Fear of the Dark, og de to Blaze skivene synes jeg som sagt er undervurderte verk.
Maiden's to siste er det beste de har gjort siden Seventh Son of A Seventh Son.
Hooks in You er forresten tidenes værste Maiden låt!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

doedesmyr- wrote:
Gladøks wrote:Uff, nei. "No Prayer for the Dying" er en utrolig kjedelig plate! Eneste låta som virkelig kunne vært noe bra der, er Mother Russia, som har potensiale i seg til å kunne ha vært en episk låt av godt, gammeldags Maiden-merke... men det potensialet har de da ødelagt ved å lage låta ekstra kort. Fysj og føy!

En skulle tro at et ei gang så gedigent band som Maiden ikke skulle klare å gjøre det kjedeligere enn på NPFTD, men så kom resten av 90-talls-utgivelsene da...

Har du hørt på den noe særlig i det hele tatt??

Nei, jeg pleier bare å se på covrene til plater jeg uttaler meg om. Å høre på dem blir for mye jobb.

Aaaalle de første årene jeg begynte å digge Maiden, trodde jeg at No Prayer var Maidens svakeste album... Men en gang satte jeg det på og hørte ordentlig bra etter, og det er faktisk helt genialt bra!! Et av favoritt Maiden-albumene mine, ergo et av favoritt albumene mine alltime! No Prayer er et genialt album, godt sammensatt, godt konsept, det tar bare litt tid (hvertfall for meg) og må høres på ordentlig før du begynner å like det.

Hør nå her: Jeg hørte plata for første gang når den kom ut i 1990. Bruttern hadde den på kassett, og jeg lånte den av ham. Men det var kjedelige greier, og det var bare Mother Russia som gjorde noe inntrykk.

Så gikk det mange år, og omsider her i august i fjor så fant jeg ut at f**n heller, nå som jeg hadde skaffa meg selv så mange andre Maiden-plater opp gjennom årene, så fikk jeg kjøpe meg "No Prayer..." også, og gi den en ny sjanse. Jeg har tross alt opplevd det veldig ofte, at ei plate som jeg i min ungdom syntes sugde noe alldeles, viste seg å være glimrende når jeg tok den for meg i voksen alder. Ikke så med "No Prayer...". Det var like f******a kjedelig som det var på begynnelsen av 90-tallet. Jeg ga den allikevel en solid prøveperiode, hvor den fikk spille på anlegget mitt - men til ingen nytte. Så, jo, jeg tror jeg har gitt den nok sjanser til å fastslå at "No Prayer..." for meg framstår som ei skuffende plate i Maiden-katalogen.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

No Prayer for the Dying er konge. Litt mer rett-frem i det musikalske og litt mer tilbake til røttene. Litt mer dyster i tekstene. Fin skive, men en liten skuffelse i forhold til Seventh Son of a Sevent Son, men da skal da også bare mangle. Man klarer ikke å toppe det perfekte.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Runar wrote:No Prayer for the Dying er konge. Litt mer rett-frem i det musikalske og litt mer tilbake til røttene. Litt mer dyster i tekstene. Fin skive, men en liten skuffelse i forhold til Seventh Son of a Sevent Son, men da skal da også bare mangle. Man klarer ikke å toppe det perfekte.

Bah, fanatiske uttalelser! Det som er trist med Maiden er hvor utrolig tafatte de var gjennom hele 90-tallet. Og kontrasten blir desto mer skjærende tatt i betraktning hvor genialt bra de var på 80-tallet! Heldigvis har de tatt seg opp igjen i det nye årtusen, skjønt de er fortsatt ikke på gamle dagers nivå*.

*Studiomessig, vel å merke. Live herjer de fortsatt - minus han der dancing queen-gitaristen, da.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Navigator
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Navigator »

daimonion wrote:
Navigator wrote:Iron Maiden, men Judas Priest er jammen meg ikke langt bak! Begge to er på min "favoritt band - topp fem" liste.
Iron Maiden har 3. plassen, Judas Priest har 4. plassen! Begge har gitt ut en sekserskive hver; Maiden's Piece of Mind, og Priest's Painkiller.
Gjett hvilken to band som ligger over Maiden og Priest!
Vettafaen, jeg!

Kom igjen, jeg vet du kan finne det ut!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

Navigator wrote:
daimonion wrote:
Navigator wrote:Iron Maiden, men Judas Priest er jammen meg ikke langt bak! Begge to er på min "favoritt band - topp fem" liste.
Iron Maiden har 3. plassen, Judas Priest har 4. plassen! Begge har gitt ut en sekserskive hver; Maiden's Piece of Mind, og Priest's Painkiller.
Gjett hvilken to band som ligger over Maiden og Priest!
Vettafaen, jeg!

Kom igjen, jeg vet du kan finne det ut!

Slipknot og Korn.

User avatar

Goregasm
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 27 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Goregasm »

Maiden.
Image

User avatar

Navigator
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Navigator »

doedesmyr- wrote:
Navigator wrote:
daimonion wrote:
Navigator wrote:Iron Maiden, men Judas Priest er jammen meg ikke langt bak! Begge to er på min "favoritt band - topp fem" liste.
Iron Maiden har 3. plassen, Judas Priest har 4. plassen! Begge har gitt ut en sekserskive hver; Maiden's Piece of Mind, og Priest's Painkiller.
Gjett hvilken to band som ligger over Maiden og Priest!
Vettafaen, jeg!

Kom igjen, jeg vet du kan finne det ut!

Slipknot og Korn.

Hva f**n?! Hvordan visste du det?! 8O

Gjett en gang til, du...
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Gladøks wrote:
Runar wrote:No Prayer for the Dying er konge. Litt mer rett-frem i det musikalske og litt mer tilbake til røttene. Litt mer dyster i tekstene. Fin skive, men en liten skuffelse i forhold til Seventh Son of a Sevent Son, men da skal da også bare mangle. Man klarer ikke å toppe det perfekte.

Bah, fanatiske uttalelser! Det som er trist med Maiden er hvor utrolig tafatte de var gjennom hele 90-tallet. Og kontrasten blir desto mer skjærende tatt i betraktning hvor genialt bra de var på 80-tallet! Heldigvis har de tatt seg opp igjen i det nye årtusen, skjønt de er fortsatt ikke på gamle dagers nivå*.

*Studiomessig, vel å merke. Live herjer de fortsatt - minus han der dancing queen-gitaristen, da.
Det ble selvsagt en stor kontrast i forhold til 80-tallet. Det skulle da også bare mangle. Det største problemet var selvsagt at Bruce Dickinson ble lei av hardkjøret til Iron Maiden. Han tenkte å slutte etter Somewhere in Time, men da Steve Harris la frem sine geniale ideer angående Seventh Son of a Seventh Son ble Bruce gira igjen. Deretter fikk han seg en pause på et år til å lage en soloskive.
Men selv om kontrastene er der, betyr det ikke at det ble dårlig. Spesielt ikke sammenlignet med andre band. Fremdeles mange herlige låter på No Prayer for the Dying. Blir forøvrig bedre jo flere lytt man gir den.

Locked Previous topicNext topic