Tror jeg fant det med søk på Praise Of Learning husker jeg rett. Er den rar el representativ?master_k wrote:Klippet mitt, eller Henry Cow generelt? Man trenger ikke å være stoner for å høre på HC.Rector wrote:Lasta ned og hørte noen biter. Er nå dette virkelig noe særlig? Altså, for folk som kun bruker alkohol?
Henry Cow
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tror ikke den er så lur å begynne med. Husker at jeg likte den ikke i det hele tatt da jeg hørte den for første gang, men elsker den i dag.Rector wrote:Tror jeg fant det med søk på Praise Of Learning husker jeg rett. Er den rar el representativ?master_k wrote:Klippet mitt, eller Henry Cow generelt? Man trenger ikke å være stoner for å høre på HC.Rector wrote:Lasta ned og hørte noen biter. Er nå dette virkelig noe særlig? Altså, for folk som kun bruker alkohol?
Unrest er fin å begynne med. Halve plata inneholder riktignok en ganske spesi studioimprovisasjon/støydel, men de fire første låtene er god som gull. Jeg digger hele plata da, men det var side 1 på LPen som ga det beste første inntrykket.
Western Culture består bare av komponerte låter. Liker du Univers Zero, så er den plata noe for deg.
Men ikke begynn med In Praise.
master_k wrote:Tror ikke den er så lur å begynne med. Husker at jeg likte den ikke i det hele tatt da jeg hørte den for første gang, men elsker den i dag.
Unrest er fin å begynne med. Halve plata inneholder riktignok en ganske spesi studioimprovisasjon/støydel, men de fire første låtene er god som gull. Jeg digger hele plata da, men det var side 1 på LPen som ga det beste første inntrykket.
Western Culture består bare av komponerte låter. Liker du Univers Zero, så er den plata noe for deg.
Men ikke begynn med In Praise.
OK, prøver med de der 2 da. Fant noe eller alt av aktuelt materiale her på raskt søk. Univers Zero, det ligger i en lyttemappe som jeg ikke har kommet til enda... Så der vet jeg ikke. Liker best litt space prog, dim-riff og sånt. Blir jo litt i jazzrock og da. Men foretrekker helt komponerte saker mest, ja.
-
- Beliebe
- Mood:
-
- Spermatozoon
- Mood:
Ingen sjapper som har skiver av dette prosjektet inne.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
-
Topic author - Belieber
- Mood:
fukkwitt wrote:Tenkte mest på steder å få hørt noe av det før ting kjøpes...
http://www.myspace.com/henrycow
http://www.myspace.com/henrycows
Her er da noe, men det som ligger ute er langt i fra representabelt for alt de har gjort. Hver plate er ganske så forskjellig fra hverandre.
-
- Belieber
- Mood:
HC er veldig varierende i kvaliteten.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Beliebe
- Mood:
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Vassago wrote:Western Culture er voldsomt trivelig. Har ikkje høyrd andre album, enda.
Trivelig at du liker Western Culture! Mørk og fin plate. In Praise of Learning har litt av den samme stemningen. Kanskje på tide å sjekke ut den? Vokalen til Dagmar Krause krever litt tilvenning. Styr unna remixen fra 1991 hvis du kommer over plata.
-
- Rocker
- Mood:
Oppdatere denne litt eller? Fantastisk band. Vurderer kontinuerlig om jeg skal investere i de flotte boksene som har kommet de siste årene på Recommended Records. Masse konsertopptak pluss selvfølgelig alle studioalbumene remastret.
Dette er obligatoriske opptak for alle musikkfans:
Dagmar Krause var jo litt søt, da...
Hører på Art Bears i dette øyeblikk, et slags sideprosjekt, med stort sett de samme medlemmene som i Henry Cow. Jeg tror de endret bandnavn pga. noen uoverenstemmelser med Virgin, men jeg er ikke 100% sikker... Kvalitet dette også!
Noen som har vært borti denne utgivelsen?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Nightingale
Fant den på en blogg i stad, skal absolutt sjekkes ut!
Klem
-
- Poser
- Mood:
Jeg har kun hørt Leg End og Western Culture, men begge er fantastiske plater. Jeg faller virkelig for råskapen og kompleksiteten.
Det er i høyeste grad prog, selv om de ikke låt som Genesis eller Yes. Litt for lenge siden jeg hørte på Henry Cow sist, tror jeg skal ta frem cdene i morgen. Knallbra band.
Loud as it can be