Blind Guardians beste
-
- Beliebe
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tales FTW.
Ellers er det jo kult å se at alle skivene har fått stemmer. Ikke alltid det skjer i slike poller; alle bandets forskjellige "faser" har sine tilhengere.
Ellers er det jo kult å se at alle skivene har fått stemmer. Ikke alltid det skjer i slike poller; alle bandets forskjellige "faser" har sine tilhengere.
Hege wrote:Har bare A Twist in the Myth som jeg kjøpte på billigsalg for et par år sia.. haha. Ikke hørt på den, dog.
Du vil garantert like de 2 første best. Småthrasha 80-talls metal med en god dose Metallica-inspirasjon. Sjekk f.eks disse her, Hege:
Majesty, fra debuten Battalions of Fear (1988):
Banish From Sanctuary, fra Follow The Blind (1989):
Tar med denne fra 3.-skiva, som er min favoritt. Dette er og mi favorittlåt med bandet. Kan godt hende du kan like den og, da det fortsatt er litt thrasha...
The Last Candle, fra Tales From The Twilight World (1990):
(Fantastisk refreng da!)
Affen wrote:Majesty, fra debuten Battalions of Fear (1988):
Den første her er tøff som bare det, her snaker vi fett refreng. Elsker bassen og hvor fremtredende den er i lydbildet. Og synd de ikke lager gitarsoloer som dette lenger.
Men Imaginations er fortsatt den suverent beste skiva til blind Guardian!
Lich_King wrote:Affen wrote:Majesty, fra debuten Battalions of Fear (1988):
Den første her er tøff som bare det, her snaker vi fett refreng. Elsker bassen og hvor fremtredende den er i lydbildet. Og synd de ikke lager gitarsoloer som dette lenger.
Enig i alt! For min del døde Blind Guardian sakte men sikkert etter Imaginations...
Affen wrote:Lich_King wrote:Affen wrote:Majesty, fra debuten Battalions of Fear (1988):
Enig i alt! For min del døde Blind Guardian sakte men sikkert etter Imaginations...
Da er vi helt på nett Affen. Nightfall har et fåtall gode låter, men blir totalt ødelagt og uineressant av all dritten plata er fyllt opp med mellom låtene. Etter den skiva så ble interessen for bandet borte. Spilte vel igjennom A Twist en eller to ganger, men magien til bandet ar helt borte for min del.
Førsteskiva høres ut som den eventuelt kan være noe for meg!
Fikk litt Motorbreath-assosiasjoner av den aller første du linka til der, hehe. Av verset vel og merke.
Har egentlig hatt følelsen av at Blind Guardian har vært tyggis-power metal, så ble positivt overraska av disse klippene fra førsteskiva.
Fikk litt Motorbreath-assosiasjoner av den aller første du linka til der, hehe. Av verset vel og merke.
Har egentlig hatt følelsen av at Blind Guardian har vært tyggis-power metal, så ble positivt overraska av disse klippene fra førsteskiva.
Lich_King wrote:Da er vi helt på nett Affen. Nightfall har et fåtall gode låter, men blir totalt ødelagt og uineressant av all dritten plata er fyllt opp med mellom låtene. Etter den skiva så ble interessen for bandet borte. Spilte vel igjennom A Twist en eller to ganger, men magien til bandet ar helt borte for min del.
Så sant, så sant. Nightfall inneholder 3-4 gode låter, A Night at the Opera er et stort oppkok med overprodusert p**s og total mangel på gode låter, og A Twist er kjedelig og dvask.
Hege wrote:Førsteskiva høres ut som den eventuelt kan være noe for meg!
Joda, ser absolutt Motorbreath-sammenligninga. Tror nok du kan like hele skiva. Begynn ihvertfall med debuten, jeg er 110% sikker på at det er den BG-skiva som vil funke best for deg. Den og Follow the Blind. Etter de to blei det som nevnt mer power metal...
Hege wrote:Har satt førsteskiva på innkjøpslista allerede! På vinnyLL. Typisk vinyl-skive.
Hehe, sikkert. Innser forresten at jeg begynner å irritere meg mer og mer over uttrykket "vinyl". Vet ikke hvorfor, men det låter så hipt. Før i tida kalte man det LP, eller rett og slett plate. Vinyl er et moderne ord som er dukka opp etter at LP blei hipt igjen etter 90-tallet...
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hege wrote:Har egentlig hatt følelsen av at Blind Guardian har vært tyggis-power metal, så ble positivt overraska av disse klippene fra førsteskiva.
Håhå, Blind Guardian er nok langt ifra tyggis-power. Skal du ha skikkelig power metal, må du skaffe Somewhere Far Beyond. Det blir bare ikke bedre enn det.
Journey Through The Dark:
Somewhere Far Beyond: