Wacken 2012

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

carburetor
Poser
Poser

Post by carburetor »

Circle II Circle – Special Show + Guest Chris Caffery

More time for his family- that®s what ex-Savatage singer Zak Stevens actually wanted. Seems like it haven®t worked very well. Just one year after Zak®s leaving, he started his solo project Circle II Circle, in the beginning with the aid of his one-time Savatage bandmates Jon Olivia and Chris Caffery. In 2003 Circle II Circle released their debut “Watching in Silence and released 4 other great records in the last few years. At last the record “Consequence of Power” in 2012.
Circle II Circle will perform a special show at the W:O:A. Together with Chris Caffery they will play the whole Savatage album “Wake of Magellan” live!!!

Ghaul
Spermatozoon

Post by Ghaul »

Eg vurderte Wacken dette Äret. Har hatt lyst til Ä delta i fleire Är no, men... NÄr ein ikkje kjenner nokon som skal nedover, sÄ er det lett til at det blir "neste Är dÄ, kanskje...".

Icequeen
Belieber
Belieber

Post by Icequeen »

Kamelot e bekreft at de skal med Wacken 2012:

Kamelot confirmed for Wacken 2012!

“We are very excited about returning to Wacken for 2012, this is one of the best festivals in the world and we will be planning our biggest stage presentation ever. Get ready for some FIRE!!” – states Kamelot’s founder and guitarist Thomas Youngblood.

Tror nok dere som skal med Wacken fikk sjanse (kanskje??) til Ä lytte noen nye lÄter, siden de skal slipper nye album i September (debut album med nye vokalist) :)

DOH
Poser
Poser

Post by DOH »

Kjellvete wrote:
Linus wrote:

Sykt.
Rart at de selger ut sÄ lang tid i forveien med en sÄppass uinteressant line-up.

Wacken har kommet dit at den blir usolgt nettopp fordi den blir utsolgt og da er det plutselig 20.000 hipstere som ogsÄ skal

NÄ har ikke jeg vÊrt pÄ Wacken siden 2007, men jeg har vanskelig for Ä tro at det har dukket opp 20000 hipstere pÄ fire Är. Det var, for Ä si det mildt, ikke en hipster Ä se alle de Ärene jeg har vÊrt der. Kun dedikerte metal-folk sÄ langt Þyet kunne se, og det finnes vel ikke noe mindre hipt enn metal, og spesielt en utendÞrs metal-festival, sÄ jeg ser ikke helt hva en hipster skulle rote seg inn der for uansett.

Mulig du har en annen definisjon av hipster enn resten av oss.

Stian
Rocker
Rocker

Post by Stian »

Wacken er vel "metalfolk flest". Rock In og Bodymap-kunder. Midt i mellom overkill (no pun intended) geeks pÄ Keep it True og den mer trendy hipster-fansen som jeg har inntrykk av at er pÄ Roadburn.

DOH
Poser
Poser

Post by DOH »

Hipstere observert pÄ Wacken:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Stian
Rocker
Rocker

Post by Stian »

Haha, nummer to der snakka vi med pÄ Hammer of Doom. Blodfan av Manilla Road. Dritings da vi ankom midt pÄ dagen.

Joakim
Belieber
Belieber

Post by Joakim »

Fikk ikke noe sÊrlig lyst ti Ä dra pÄ festival nÄ..
han nest nederst ser jeg pÄ alt av festivaler.

"I loved you in Bloodsport"

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated

Post by BlueGrot »

DOH wrote:
Kjellvete wrote:
Linus wrote:

Sykt.
Rart at de selger ut sÄ lang tid i forveien med en sÄppass uinteressant line-up.

Wacken har kommet dit at den blir usolgt nettopp fordi den blir utsolgt og da er det plutselig 20.000 hipstere som ogsÄ skal

NÄ har ikke jeg vÊrt pÄ Wacken siden 2007, men jeg har vanskelig for Ä tro at det har dukket opp 20000 hipstere pÄ fire Är. Det var, for Ä si det mildt, ikke en hipster Ä se alle de Ärene jeg har vÊrt der. Kun dedikerte metal-folk sÄ langt Þyet kunne se, og det finnes vel ikke noe mindre hipt enn metal, og spesielt en utendÞrs metal-festival, sÄ jeg ser ikke helt hva en hipster skulle rote seg inn der for uansett.

Det har vel heller med at det er temmelig Älreit stemning pÄ Wacken. Var der i 2006 og ble rent overrasket over hvor jovialt alt var.

mortie
Belie
Belie

Post by mortie »

BlueGrot wrote:
DOH wrote:
Kjellvete wrote:
Linus wrote:

Sykt.

Det har vel heller med at det er temmelig Älreit stemning pÄ Wacken. Var der i 2006 og ble rent overrasket over hvor jovialt alt var.

Enig. 70 000 joviale mennesker
Virker heller som om det har blitt hipt og ikke like wacken :?

Runar
Rocker
Rocker

Post by Runar »

Grunnet til at billettene blir revet bort sÄ fort fÞr engang line-upen blir lagt ut er jo fordi folk er redde for at det skal bli utsolgt. Skal man pÄ Wacken mÄ man kjÞpe billetter tidlig ellers sitter man fort med skjegget i postkassen nÄr det nÊrmer seg.

Icequeen
Belieber
Belieber

Post by Icequeen »

Runar wrote:

Grunnet til at billettene blir revet bort sÄ fort fÞr engang line-upen blir lagt ut er jo fordi folk er redde for at det skal bli utsolgt. Skal man pÄ Wacken mÄ man kjÞpe billetter tidlig ellers sitter man fort med skjegget i postkassen nÄr det nÊrmer seg.

Of course, Verdens stĂžrste metal festival, hvem vil ikke vĂŠre med iallfall?

Icequeen
Belieber
Belieber

Post by Icequeen »

The Bosshoss (bandet som spiller heavy metal + country rock), Saxon, Santctuary, Schandmaul, Testament, Leningrad Cowboys, Delain, ChthoniC, Overkill Ă„ Dead By April e den neste bandene som bli booket til Ă„rets Wacken!

http://www.wacken.com/en/woa2012/main-b ... ing-20120/

Kjellvete
Rocker
Rocker

Post by Kjellvete »

Begynner Ä bli en veldig fristende lineup nÄ.. :-k

Knugende knyttnever av negativ energi

TheUnborn
Rocker
Rocker

Post by TheUnborn »

carburetor wrote:

Aura Noir. :-D

Bra booking.

symphonium
Poser
Poser

Post by symphonium »

Hele Symphonium sendingen 10.& 11.juni handler om Ă„rets Wacken festival. 2 timer med alle de bra bandene :-) (Mener vi).

Heavy Metal Radio
http://www.symphonium.no
SĂžndager:
kl.16 - 18 & 23- 01
Musikken starter klokken 13.00
Mandager kl. 19.00

FM:104,4 Øvre Eiker og Ringerike ++
Webplayer:http://www.kanal3norge.net/Player.htm

DOH
Poser
Poser

Post by DOH »

Beste line-upen de har hatt pÄ noen Är nÄ.

carburetor
Poser
Poser

Post by carburetor »

Thrash delen er meget bra. GÄr rykter om Heathen ogsÄ.

Locked Previous topicNext topic