Derimot ville jeg kanskje heller forsøkt å brygge en god engelsk cider e.l, det er lettere.
Øl-tråden
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Takk for info, BG.
Kanskje jeg skal forsøke den der en gang, men den maltingsprosessen så ut som noe jeg kan feile brutalt på. Forslaget om cider var klokt. Forsøkte med et ferdig "cidersett" fra Europris en gang, men det var middelmådig, så kanskje en mandig cider får bli neste syssel.
DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!
-
- Belieber
- Mood:
I dag høsta jeg noe brake, tenkte å sette en tiliter med noe greier - men jeg er ikke helt sikker på hva. Tror det er uaktuelt å sette i sving alt bryet med å lage en all grain på kjøkkenet mitt når det bare er ti liter. Da blir det nok ekstrakt. Tenkte for en gangs skyld å ikke hive en million sukkeradjunkter oppi slik jeg pleier.
-
- Rocker
- Favourite genre: It's complicated
- Mood:
- Been thanked: 1 time
Johnny Bravo wrote:Takk for info, BG.
Kanskje jeg skal forsøke den der en gang, men den maltingsprosessen så ut som noe jeg kan feile brutalt på. Forslaget om cider var klokt. Forsøkte med et ferdig "cidersett" fra Europris en gang, men det var middelmådig, så kanskje en mandig cider får bli neste syssel.
http://morebeer.com/products/sorghum-ex ... ounds.html
2 slike vil vel kunne gi rundt 15 liter med ålreit styrke.
-
- Poser
- Mood:
Hvilken type øl passer til taco? Ser for meg at en porter funker fint?
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
-
- Rocker
- Favourite genre: Hard Rock
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Elsker en god saison men de kan være litt variable. Det skyldes vel helst at de virkelig gode hever standarden så til de grader.
DarthVidar wrote:Hvilken type øl passer til taco? Ser for meg at en porter funker fint?
Saison er ikke dumt, gjerne noe lett med god syre, eventuelt en frisk pale ale for å hente fram mere punch fra chilien og samtidig ha noe fresht ved siden av. Nøgne sin har forsåvidt frisk syre som burde matche bra, et tilgjengelig alternativ.
Edit: havna faktisk på mex-restaurant igår, "autentisk", hvor de kun hadde meksikansk øl. Fikk en relativt frisk mørk lager, som gikk ganske godt med maten. Tenker Aass Bayer kunne vært et bra tilgjengelig alternativ, i så måte. Eller et godt bokkøl, om du vil ha mere pønsj.