Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Burzum 1991-2014

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Burzum 1991-2014

Burzum (1991, tolv spor, demo)
0
No votes
Burzum (1992)
7
10%
Aske (1993, tre spor, MCD)
1
1%
Det som engang var (1993)
6
9%
Hvis lyset tar oss (1994)
22
32%
Filosofem (1996)
17
25%
Dauði Baldrs (1997)
1
1%
Et hvitt lys over skogen (1998, ett spor, sampler-bidrag)
0
No votes
Hliðskjálf (1999)
0
No votes
Belus (2010)
8
12%
Fallen (2011)
4
6%
From the Depths of Darkness (2011, reinspillinger)
2
3%
Umskiptar (2012)
0
No votes
Uutgitte spor og reinnspillinger fra ForeBears og øvrige propagandafilmer (2013-14, ørten spor, YouTube)
0
No votes
Back to the Shadows (2013, ett spor, digital singel)
0
No votes
Sôl austan, Mâni vestan (2013)
0
No votes
The Ways of Yore (2014)
1
1%
 
Total votes: 69
User avatar

Gorger
Belieber
Belieber
Posts: 128
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Re: Burzum 1991-2014

Post by Gorger »

M-77 wrote:

Hele platen:

"Burzum uses music to promote European culture".
Det er tydelig at jeg ikke har særlig peilig på europeisk kultur. Står glatt over denne, gitt.

Image
La den som har forstand regne dyrets tall ut, for det er ett menneskes tall, og tallet er 3.1415926535897932384626...

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Merkelig taktikk Vikernes kjører i retten. Påstår at det er andre som har skrevet tingene han er tiltalt for og at han blir forfulgt.

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Varg- ... 44FNC-5-_V

Vikernes skal i et blogginnlegg ha oppfordret lesere av bloggen til å lese «Mein Kampf» av Hitler.

«Det er en god bok», skal Vikernes ha skrevet, sier dommeren. Vikernes sier han aldri har ment «Mein Kampf» er en bra bok.

  • Jeg finner ikke dette sitatet på min blogg. Bloggposten har vært publisert men det har aldri stått noe om «Mein Kampf» der. Dette er fabrikkerte bevis, sier Vikernes.

Fra Burzum.org
http://www.burzum.org/eng/library/2012_ ... morg.shtml

Aleksi (Helsinki, Finland): What have you been reading lately? Can you recommend some good books you think everyone should read?

Everyone should read "The Protocols of the Elders of Zion", "Mein Kampf" and all the books not written by Jews about their own culture they can get their hands on. Lately I have been reading "Villmarksboka" ("The Wilderness Book") by a Sami with the name Lars Monsen.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

M-77 wrote:

Merkelig taktikk Vikernes kjører i retten. Påstår at det er andre som har skrevet tingene han er tiltalt for og at han blir forfulgt.

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Varg- ... 44FNC-5-_V

Vikernes skal i et blogginnlegg ha oppfordret lesere av bloggen til å lese «Mein Kampf» av Hitler.

«Det er en god bok», skal Vikernes ha skrevet, sier dommeren. Vikernes sier han aldri har ment «Mein Kampf» er en bra bok.

  • Jeg finner ikke dette sitatet på min blogg. Bloggposten har vært publisert men det har aldri stått noe om «Mein Kampf» der. Dette er fabrikkerte bevis, sier Vikernes.

Fra Burzum.org
http://www.burzum.org/eng/library/2012_ ... morg.shtml

Aleksi (Helsinki, Finland): What have you been reading lately? Can you recommend some good books you think everyone should read?

Everyone should read "The Protocols of the Elders of Zion", "Mein Kampf" and all the books not written by Jews about their own culture they can get their hands on. Lately I have been reading "Villmarksboka" ("The Wilderness Book") by a Sami with the name Lars Monsen.

Fethet... :happy-smileygiantred:

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Hva er det han er i retten for? Et blogginnlegg?

慨世憂国

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Jepp! For å fremme rasehat og sånne greier.

Blir han dømt for dette så er det mange i kommentarfeltet til Dagbladet som ligger dårlig an.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Mangler det ikke en 3-sangers instrumental-demo (før første plata) i alternativene ?

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

M-77 wrote:

Jepp! For å fremme rasehat og sånne greier.

Blir han dømt for dette så er det mange i kommentarfeltet til Dagbladet som ligger dårlig an.

Aha, skjønner.

Det blir nok ikke så morsomt lengre å være rasist på dagbladet og internett generelt når politiet kommer på døra og arresterer deg, haha. Noen år på cella hadde bare vært bra for dem. Jeg støtter dette fullt ut.

慨世憂国

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Anders S wrote:
M-77 wrote:

Jepp! For å fremme rasehat og sånne greier.

Blir han dømt for dette så er det mange i kommentarfeltet til Dagbladet som ligger dårlig an.

Aha, skjønner.

Det blir nok ikke så morsomt lengre å være rasist på dagbladet og internett generelt når politiet kommer på døra og arresterer deg, haha. Noen år på cella hadde bare vært bra for dem. Jeg støtter dette fullt ut.

Doffen gir applaus fra graven :applause:

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Veadtuck wrote:

Mangler det ikke en 3-sangers instrumental-demo (før første plata) i alternativene ?

Nei, den er inkludert på tolv-spors demoen. Tok heller ikke med to-spors promoen, da den er inkludert på debuten.

Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Topic author
Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

M-77 wrote:

Merkelig taktikk Vikernes kjører i retten. Påstår at det er andre som har skrevet tingene han er tiltalt for og at han blir forfulgt.

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Varg- ... 44FNC-5-_V

Vikernes skal i et blogginnlegg ha oppfordret lesere av bloggen til å lese «Mein Kampf» av Hitler.

«Det er en god bok», skal Vikernes ha skrevet, sier dommeren. Vikernes sier han aldri har ment «Mein Kampf» er en bra bok.

  • Jeg finner ikke dette sitatet på min blogg. Bloggposten har vært publisert men det har aldri stått noe om «Mein Kampf» der. Dette er fabrikkerte bevis, sier Vikernes.

Fra Burzum.org
http://www.burzum.org/eng/library/2012_ ... morg.shtml

Aleksi (Helsinki, Finland): What have you been reading lately? Can you recommend some good books you think everyone should read?

Everyone should read "The Protocols of the Elders of Zion", "Mein Kampf" and all the books not written by Jews about their own culture they can get their hands on. Lately I have been reading "Villmarksboka" ("The Wilderness Book") by a Sami with the name Lars Monsen.

Flira godt av den der, jeg også. Men nå skal det sies at det spesifikt er TP han er tiltalt for å ha ytret seg ufint på, ikke http://www.burzum.org eller i intervjusammenheng.

Taktikken hans virker som vanlig... spesiell.

Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

CocaineChrist
Poser
Poser
Posts: 223
Joined: 24 May 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by CocaineChrist »

Litt av et opplegg. Først skyter de seg inn tidlig på morrakvisten og arresterer han og kona for å ha planlagt en TERRORAKSJON. Og når det viser seg at det ikke var noe som helst grunnlag for det, så prøver de å få han dømt for rasistiske ytringer. Tullball hele greia. Liker ikke nyere Burzum, men la da mannen få hate litt.



heden
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 01 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by heden »

Erre ikke deilig å ha noen hate
Erre ikke deillig å blogge om rase
Erre ikke deilig å ha noen hate

Jeg tror det sikkert kommer en til metal Burzum igjen. Er der penga ligger såeh.

På randen av perleporten med Carsten Byhring og tomflasker.


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Messias »

Nettopp sjakka ut Burzum 8O Er som regel litt treig med de kjente banda. Uansett, hørte igjennom Filosofem, og den var ganske digg, spesielt Jesu død, helt genialt. Dog kunne jeg foretrukket en annen vokal og at siste halvdel, ambient delen kunne vært tatt bort. Men over til første delen av plata, hvor kan jeg finne lignende album av Burzum eller andre band som ligner?


Æsel
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 01 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Æsel »

Var også treg og gebynte med "Filosofem" og hadde dengang (og til dels ennå) samme oppfatning som deg av plata, men lærte meg å sette pris på både ambient og vokal. Synes du burde sjekke ut "Det som engang var" sporenstreks, der er det mye genialt.

Edit: og ingen 20-minutters ambientlåter. Bare et par interludium på noen minutter hver, hvis jeg ikke husker feil.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Messias wrote:Nettopp sjakka ut Burzum 8O Er som regel litt treig med de kjente banda. Uansett, hørte igjennom Filosofem, og den var ganske digg, spesielt Jesu død, helt genialt. Dog kunne jeg foretrukket en annen vokal og at siste halvdel, ambient delen kunne vært tatt bort. Men over til første delen av plata, hvor kan jeg finne lignende album av Burzum eller andre band som ligner?

Belus låter snillere, men særlig en låt som Keliohesten innehar en viss Filosofem-feeling. Filosofem skiller seg ut i forhold til de andre skivene, men du kan trygt gå til innkjøp av Burzum, Det som en gang var, Hvis lyset tar oss og Fallen.

Deg finnes en haug med Burzum kopier.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Messias »

Jeg fikk et gavekort på platekompaniet og vurderer å kjøpe Filosofem, men ble usikker da coveret suger og hvordan fungerer byelobog?

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Messias »

Morkenstubbe wrote:Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
du misforstår, gå på platekompaniet.no å se selv. Det originale er vakkert


Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Messias wrote:
Morkenstubbe wrote:Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
du misforstår, gå på platekompaniet.no å se selv. Det originale er vakkert
Hvis du vurderer å kjøpe den pga musikken så anbefales den,hvis det er pga coveret så veit jeg da f**n jeg.Pleier alltid å kjøpe skiver pga musikken jeg.


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Messias »

Speedfreak wrote:
Messias wrote:
Morkenstubbe wrote:Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
du misforstår, gå på platekompaniet.no å se selv. Det originale er vakkert
Hvis du vurderer å kjøpe den pga musikken så anbefales den,hvis det er pga coveret så veit jeg da f**n jeg.Pleier alltid å kjøpe skiver pga musikken jeg.

s***n til misforståelser da! Er Kristian en gud her inne hvor man må veie sine ord med omhue for å unngå korsfestelse? Jeg hadde et spørsmål relatert til PLATEKOMPANIET: 1) hvordan er utgivelsen via Byelobog? Og coveret på platekompaniet er annerledes enn originalen, med andre ord på tryne. Hadde jeg ikke likt filosofem hadde jeg vel for f**n ikke giddet å stilt spørsmålet. Jeg antok at noen skjønte hva jeg hintet frampå til, så beklager dette. Link: http://www.platekompaniet.no/Musikk.asp ... d=BYE005CD

Locked Previous topicNext topic