Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger.

Post by Kjellvete »

Marken wrote:
Gorgar wrote:

Hører på den nye Persuader-skiva nå og dette låter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomført og verdt ventetida.

Enig. Må nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi Kürsch, men hakket råere.

Et band som har sneket seg under radaren her. Ble nysgjerrig da jeg så sammenligninger med Hansi og sjekket litt på jewtube. Nå blir det shoppingbonanza :-D

Knugende knyttnever av negativ energi

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Kjellvete wrote:
Marken wrote:
Gorgar wrote:

Hører på den nye Persuader-skiva nå og dette låter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomført og verdt ventetida.

Enig. Må nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi Kürsch, men hakket råere.

Et band som har sneket seg under radaren her. Ble nysgjerrig da jeg så sammenligninger med Hansi og sjekket litt på jewtube. Nå blir det shoppingbonanza :-D

Bare å handle. Alle fire platene holder bra nivå, med sisteskiva som foreløpig høydepunkt.

Invictus: Cobra "To Hell" hadde release i går.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Nye Freedom Call er foreløpig årets skive. De burde kutta ut Dance off the devil og endra låtrekkefølgen, men etter fem runder er det helt strålende.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Lett den beste siden Eternity, men 14 låter blir i meste laget, for jeg merker jeg blir ganske lei mot slutten. Skal de spille slik musikk i en time må de kutte ned antallet låter og få inn mer variasjon.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Jeg glemte forresten at de også burde kutta bort Rythm of Light. Men da står en igjen med 12 låter som faktisk holder mål, og det var langt mer enn forventa gitt.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Marken wrote:
Kjellvete wrote:
Marken wrote:
Gorgar wrote:

Bare å handle. Alle fire platene holder bra nivå, med sisteskiva som foreløpig høydepunkt.

Den seneste + When Eden Burns er bestilt 8)

Knugende knyttnever av negativ energi

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

When Eden Burns er den svakeste. Synes den er ganske tam i forhold til de andre skivene, og det er bare tre låter som holder nivået til de fleste låtene på The Fiction Maze. Tror nok Marken liker den skiva mye bedre enn meg.

Diamonds And Røst

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Invictus wrote:

Hvor har du bestilt Cobra fra, Marken?

Bestilt den fra plateselskapet nå. Send en melding til disse folka, så ordner det seg:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Devil's Heaven fra Malmö er årets nyoppdagelse for min del. Kommer anmeldelse i neste Scream. Suverent album! Rutinerte, dyktige musikere hele gjengen.
http://devils-heaven.se/start/the-band/
http://m.youtube.com/watch?v=NdLhVpLWNE ... e=youtu.be

Image

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

Noen skiver som slippes i en ikke altfor fjern framtid:

Image

Den gamle logoen er igjen på plass, og man leser at bandet har gått mer tilbake til røttene denne gang. Nesten så man blir optimistisk...

Første singel:

Andre singel:

Vil ikke si at dette er tilbake til røttene. Haterne vil nok fortsette å hate etter denne skiva også. The Wolves Die Young er litt kul, mens Cloud Factory får til og med jeg sukkersjokk av.

Jaja..Har uansett bestilt skiva, får håpe der er noen bedre spor en disse der

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Gode fengende melodier, men det låter litt tamt. Litt mer trøkk hadde gjort seg.

Diamonds And Røst

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

The Wolves Die Young er ikke ille. Mer usikker på Cloud Factory. Sonata kommer sikkert ikke til å gå heelt tilbake til røttene, men ei skive i stil med Reckoning Night tas imot med åpne armer.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

The Wolves Die Young er ikke ille. Mer usikker på Cloud Factory. Sonata kommer sikkert ikke til å gå heelt tilbake til røttene, men ei skive i stil med Reckoning Night tas imot med åpne armer.

Enig. Reckoning Night er muligens den beste skiva deres.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Marken wrote:

Har spilt den nye Metal Inquisitor-plata fire runder. Brukbart, men det er langt opp til Doomsday For the Heretic. De fleste låtene ruller forbi uten at jeg tenker så mye over dem, akkurat som det var med Unconditional Absolution. Litt for anonymt dessverre. De tre første + Servant Of State faller best i smak foreløpig.

Tydelig at jeg bør sjekke ut mer av disse gutta. Nyskiva, som er mitt første innkjøp med bandet har fått to runder og dette er da knalle saker!
Er Doomsday For The Heretic som folk flest ser på som den beste?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

stramvaier wrote:
Marken wrote:

Har spilt den nye Metal Inquisitor-plata fire runder. Brukbart, men det er langt opp til Doomsday For the Heretic. De fleste låtene ruller forbi uten at jeg tenker så mye over dem, akkurat som det var med Unconditional Absolution. Litt for anonymt dessverre. De tre første + Servant Of State faller best i smak foreløpig.

Tydelig at jeg bør sjekke ut mer av disse gutta. Nyskiva, som er mitt første innkjøp med bandet har fått to runder og dette er da knalle saker!
Er Doomsday For The Heretic som folk flest ser på som den beste?

Doomsday For the Heretic er klart best. Deretter følger debuten, og de to siste på delt tredjeplass. Sånn cirka.

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Gorgar wrote:

Når det gjelder Primal Fear så mista jeg litt interessen etter de småslappe New Religion og 16.6, og har ikke engang hørt den forrige. Skal ihvertfall sjekke ut den nye.

Apropos miste interessen så er det et annet tysk band som gir ut ny skive 24. februar. Vi snakker om gladgutta sjøl og favorittbandet til Lance. Nok en gang får vi 14 låter og en hel time, noe som selvsagt er altfor mye når det gjelder denne typen musikk.

Image

Har spilt denne konstant i fem dager nå, og det finnes jo ingen tvil om at dette rett og slett er en maktdemonstrasjon innen melodiøs glad-metal. Ikke et eneste dårlig spor, selv om kanskje Rythm Of Light, ikke er helt der oppe. Favoritter er Knights Of Taragon, Come On Home, Journey Into Wonderland og Beyond Eternity.
Nærmere musikalsk orgasme er det ikke mulig å komme. Totalt verdensherredømme for verdens absolutt beste band.

Image

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

Har du hørt denne Lance? Har denne endelig på vei i posten nå.

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Enig i Dance Of The Devil Udun.
Men det er jo ingen tvil om at de faktisk har gått tilbake til røttene på denne skiva.

Image

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Invictus wrote:

Image

Har du hørt denne Lance? Har denne endelig på vei i posten nå.

Ja den er veldig bra, selv om låtene er litt i lengste laget. Men skikkelig Rhapsody-metal er jo aldri å forakte.

Image

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Lance wrote:

Har spilt denne konstant i fem dager nå, og det finnes jo ingen tvil om at dette rett og slett er en maktdemonstrasjon innen melodiøs glad-metal. Ikke et eneste dårlig spor, selv om kanskje Rythm Of Light, ikke er helt der oppe. Favoritter er Knights Of Taragon, Come On Home, Journey Into Wonderland og Beyond Eternity.
Nærmere musikalsk orgasme er det ikke mulig å komme. Totalt verdensherredømme for verdens absolutt beste band.

Der kom innlegget jeg venta på. Regna med at denne ville falle i smak :-D

Skiva er absolutt bra, men om jeg skal kritisere én ting til så er det at tempoet ligger litt for høyt. Kjappe gladlåter er bra det, men noen av mine favorittlåter med bandet er treigere låtene som Pharaoh, Flame In The Night og Tears Of Babylon, så jeg skulle gjerne hatt noen flere slike på skiva.

Diamonds And Røst

Locked Previous topicNext topic