Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sist sette film

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

DarthVidar wrote:

Planet Terror er vel andre del, og både Machete og Hobo with a shotgun har blitt filmatiserte senere.

Hobo with a shotgun har ikke noe med Grindhouse-greia til Tarantino/Rodriguez å gjøre.

OT: Daybreakers. Det underliggende konseptet er virkelig fett, men filmen var bare skuffende kjip. Dette kunne vært så mye MER.

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

babymetal wrote:

OT: Daybreakers. Det underliggende konseptet er virkelig fett, men filmen var bare skuffende kjip. Dette kunne vært så mye MER.

Enig. Ble ekstremt skuffet. Filmen og premisset lovet så mye, men så og si ingenting ble gjennomført. Svak historie som hverken Hawke eller Dafoe klarer å berge opp på 3er'n.

Image

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

babymetal wrote:
DarthVidar wrote:

Planet Terror er vel andre del, og både Machete og Hobo with a shotgun har blitt filmatiserte senere.

Hobo with a shotgun har ikke noe med Grindhouse-greia til Tarantino/Rodriguez å gjøre.

Spørs hvordan man ser på det, det er en filmatisering av en trailer som ble med i Grindhouse etter å ha vunnet en konkurranse som QT\RR selv sto for.

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Mood:

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Ai, det var jeg ikke klar over.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Jeg skrev jo det bare for noen poster siden jo. :D

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Mood:

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Synes ikke du skrev særlig mer enn at Hobo With a Shotgun var en trailer som kom på samme tid, men JEG TAR SOM SEG HØR OG BØR SELVKRITIKK OG TREKKER MEG STILLE OG ROLIG TILBAKE

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Survival Of The Dead
Ingen ny klassiker som Dawn Of The Dead men absolutt en underholdende film. Dette konseptet begynner å bli vel drøvtygd men gamle Romeo pleier å vite hva han gjør. Artig film, 4.5/6

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Existenz Knall film av Mr. Cronenberg. Veldig absurd film med mye kjøtt. Handler om et meget spesielt virtuelt spill. På niva med Naked Lunch vil jeg si. 5/6

The men who stare at goats Litt tannløs Hollywood-komedie. Ikke direkte dårlig, men ble aldri engasjert. 3/6

A reporter, trying to lose himself in the romance of war after his marriage fails, gets more than he bargains for when he meets a special forces agent who reveals the existence of a secret, psychic military unit whose goal is to end war as we know it. The founder of the unit has gone missing and the trail leads to another psychic soldier who has distorted the mission to serve his own ends

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

hateyou wrote:

Existenz Knall film av Mr. Cronenberg. Veldig absurd film med mye kjøtt. Handler om et meget spesielt virtuelt spill. På niva med Naked Lunch vil jeg si. 5/6

Hørte en del lovord om denne og hadde forventninger. Ble skuffet. Platt humor og en forutsigbar historie.

Har ikke sett Naked Lunch, men om sammenligningen din stemmer så er det jo ingen hast.

Image

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

gnombob wrote:
hateyou wrote:

Hørte en del lovord om denne og hadde forventninger. Ble skuffet. Platt humor og en forutsigbar historie.

Har ikke sett Naked Lunch, men om sammenligningen din stemmer så er det jo ingen hast.

De kan ikke sammenlignes. To helt forskjellige filmer.

Krig
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Krig »

Synes det er mer nærliggende å sammenligne eXistenZ med Videodrome enn Naked Lunch. eXistenZ er jo næmerst en total rehash av de samme temaene som ble mye bedre utforsket i Videodrome, og har dessuten ikke naken Debbie Harry.

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Runar wrote:
gnombob wrote:
hateyou wrote:

Sammeligna ikke filmene, bare syns de er like gode. Sjekk ut Naked Lunch før du avskiver den, Gnombob.
Tror ikke jeg har sett Videodrome, skal sjekke den snarest.

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Halvsov meg gjennom existenze, holdt overhodet ikke hva den lovet

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

hateyou wrote:
Runar wrote:
gnombob wrote:
hateyou wrote:

Sammeligna ikke filmene, bare syns de er like gode. Sjekk ut Naked Lunch før du avskiver den, Gnombob.
Tror ikke jeg har sett Videodrome, skal sjekke den snarest.

Nei, jeg følte ikke at du gjorde det. Bare svarte Gnombob.

Jeg er enig med deg i at eXistenZ er knall. Og den heter eXistenZ ja. Videodrome er også knall. Så sjekk den ut ut.

Naked Lunch er også veldig bra, men den blir nærmest litt vel absurd for min del. Men siden alt av Cronenberg er bra så er ikke denne heller noen unntak.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Cronenberg er så utrolig hit and miss. Scanners, The Brood, Videodrome, Crash og A Dangerous Method er urkjipe.

A History of Violence, Naked Lunch, eXistenZ og Eastern Promises er helt konge.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

The Chaser (2008) - Korean - 7/10. Mye kult, men forferdelig mye logisk brist, som gjør at den irriterer en god del også.

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

Udunpute wrote:

Cronenberg er så utrolig hit and miss. Scanners, The Brood, Videodrome, Crash og A Dangerous Method er urkjipe.

A History of Violence, Naked Lunch, eXistenZ og Eastern Promises er helt konge.

Ser jeg har mistolket litt posten til Hateyou oppi her.

Har bare sett tre av Cronenbergs filmer; eXistenZ, Eastern Promises og Videodrome.

Videodrome var en del bedre enn eXistenZ, men det er noen år siden jeg så den. Eastern Promises var meget bra, men en helt annen type film, så litt vanskelig å sammenligne.

Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

The Green Mile (1999)

Fantastisk god film. Ikke sett den siden den var ny, men den var minst like bra nå. Hanks og Duncan har riktignok hovedrollene, men jeg syns David Morse og Michael Jeter (RIP) er nesten like viktige her. Fantastiske skuespillere og god historie.

Ghosts of Mars (2001)

Denne har jeg utsatt i det lengste å se, da jeg bare har hørt dritt om den. Men, når jeg nå har kjøpt den på Blu-ray, må den ihvertfall sees før jeg dumper den. Og den var faktisk langt i fra så dårlig som frykta. Intet mesterverk eller framtidig klassiker, men kult opplegg med relativt original story og god spenning. Og Natasha Henstridge er bare nydelig... Helt kurant underholdning!

Image

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Auschwitz - 1/6

Uwe Boll skal ha for meningen med å lage denne filmen, som vel egentlig er mer dokumentar enn film. Han vil med denne forsøke å vise hvordan Auschwitz virkelig var, og viser innimellom intervjuer med tyske ungdommer noen snutter av jøder på tog, gassing, og nazier som drikker, og det hele fremstår som ekstremt stusselig, som om det er en studentfilm man sitter og ser på. Det mest hårreisende med filmen er dog tysk ungdoms viten om jødeutryddelsene, krigen og alt omkring. De kan f**n ikke en skit? Er det slik fatt med ungdom ellers og? Makan. Dessuten er tyskere stygge. Virkelig stygge. Man kan si mangt og meget om Uwe Boll, men noen stor regissør er han ikke.

http://www.imdb.com/title/tt1722426/

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Locked Previous topicNext topic