Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sist sette film

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Kon-Tiki (1950). Den Oscar-vinnende dokumentaren om Thor Heyerdahls stillehavsseilas på balsaflåten Kon-Tiki. For en gjeng! Føler seg joggu passe tafatt sjøl når en ser hva andre har drevet(!) det til.

Terningkast 6, ikke noe å lure på.


User avatar

Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

Samurai Cop
Hysterisk dårlig, men hysterisk morsom også...

Drive
Bra, Bra, Bra!!

The Guard
Grei film... Litt forutsigbar, men likefullt underholdende.

"The Product Is Sold, The Memory Fades"

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Svidd Neger for sikkert tiende gang. f**n så sjukt bra. Hver eneste scene er tilnærma perfeksjon.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Udunpute wrote:

Svidd Neger for sikkert tiende gang. f**n så sjukt bra. Hver eneste scene er tilnærma perfeksjon.

Lenge siden jeg har sett den nå. Genial film! Har en kompis som minner så jævli om peder :-D

OT: Grand Torino. Jævli kul film!


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Kong Curling. "Bra til å være norsk." Mye småmorsomt, men litt kjedelig også. Eneste som var j****g bra var han Harald i terapigruppa, haha. Og så var Jon Øigarden herlig slesk.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Orange County (2002)

Tja, helt ok film, men ikke så mye mer. Langt i fra beste med Jack Black, og Chevy Chase hadde en alt for kort scene. Greit å ha sett, men ingen klassiker.

Romeo + Juliet (1996)

Første gang jeg ser denne på snart 15 år. Syns den var ok da, og syns egentlig det samme nå. Morsom vri å bruke originalt språk i moderne setting, men storyen er jo uansett forferdelig dårlig. Shakespeare har skrevet mye bra, for all del, men stormende overdramatisk fjortisforelskelse holder ikke. Slutten er jo hysterisk, enten det er meninga eller ikke (jeg tror R+J er ment som en komedie). Syltynn story, overpretensiøst språk, og strengt tatt 1500-tallets versjon av Twilight og lignende.

Image

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Da var The Dark Knight Rises sett på kino i San Fransisco! Det første som slår meg er at den er mye røffere enn forgjengerne, noe som absolutt er slik det skal være. Den er lang, men underholdene stort sett hele tiden. Tom Hardy er j****g beintøff, og Bale er deilig som alltid! Orker ikke å spoile så mye, men det er en del twist n turns og trilogien storyen får mer dybde. Mye bedre enn nr.2, kos dere ;)

Stemte av 8/10!


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

The Midnight Meat Train. Grei nok skrekkfilm.

Taxidermia. Ungarnsk film om smugrunking i gamle dager og sportsspising. Veldig spesiell og underholdende. Fikk litt Santa Sangre-vibber av den.

The Ruins. Survival-thriller som foregår på en pyramide i jungelen i Mexico.


User avatar

Aslak
Belieber
Belieber
Posts: 65
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aslak »

Sleeping Beauty (2011)

Likte den, mye pga den hælvsi "hypnotiserende" stemninga, den gikk rett hjem på en bakfyll-dag.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Sex Drive (2008)

Hadde ganske lave forventninger til denne, men blei positivt overraska. Morsom humor, og spesielt James Marsden, Seth Green, Michael Cudlitz og David Koechner ga filmen ekstra løft. Denne ser jeg lett igjen.

Lethal Weapon 2 (1989)

Tidløs klassiker, og like bra som eneren. Mel Gibson er bare helt suveren i disse filmene!

Image

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Maktens menn (The ides of march)

Ganske bra politisk drama laget av og med George Clooney. Ryan Gosling er også med her. Lite å sette fingen på, men kunne tenkt meg en noe lengre film, den føltest litt "kjapt i svingene" og en smule uferdig. Et klart terningkast 4.

The thrill of a kill

Hehe, latterlig dårlig norsk skrekkfilm. Liker godt at det kommer horror fra Norge og tanken er nok god, men gjennomføringen er så totalt lavmål og patetisk dårlig at det er vanskelig å la seg underholde. Budsjettet har nok ikke vært all verdens her blant annet med tanke på skuespillerene som deltar..hehe. Eneste virkelige underholdninga er drapsmannen som i det minste har noen fete gloser på samvittigheten. Lo høyt av "fittebikkje" preiket hans. Litt mer seriøs innstilling og litt mer penger bak dette kunne det ikke blitt så aller verst. Og filmen får et ekstra poeng for det fete promocoveret til filmen. Terningkast 2.

http://www.imdb.com/media/rm1589815808/tt2044888

DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Affen wrote:

Romeo + Juliet (1996)

Første gang jeg ser denne på snart 15 år. Syns den var ok da, og syns egentlig det samme nå. Morsom vri å bruke originalt språk i moderne setting, men storyen er jo uansett forferdelig dårlig. Shakespeare har skrevet mye bra, for all del, men stormende overdramatisk fjortisforelskelse holder ikke. Slutten er jo hysterisk, enten det er meninga eller ikke (jeg tror R+J er ment som en komedie). Syltynn story, overpretensiøst språk, og strengt tatt 1500-tallets versjon av Twilight og lignende.

Jeg har revet meg i håret og gnidd meg i tinningene i snart en dag for å forsøke å svare noe konstruktivt på dette. Skal si fra når frustrasjonen har lagt seg.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Batman - The Dark Knight.

Heath Ledger er bra. Skuffande Harvey/Two-Face. For lang film. Betre enn filmen før. Morgan Freeman er verdas mest keisame skodespelar. Rachel var fæl. Christian Bale var ok. Batmanbilen var klein. Bra regi.

Terningkast tre.

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Enig i alt bortsett fra ang. Morgan Freeman. Føler han har en solid aura. 4er her.


User avatar

slakt
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by slakt »

Contraband er vel ingen film som finner opp kruttet på nytt, men ble underholdt av denne! Var spennende opp til flere ganger faktisk. Kul filmmusikk også "Boom boom"..

"A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

slakt wrote:

Contraband er vel ingen film som finner opp kruttet på nytt, men ble underholdt av denne! Var spennende opp til flere ganger faktisk. Kul filmmusikk også "Boom boom"..

Hvilken av de? Om det er Lucio Fulci sin Contraband er du kul.


User avatar

slakt
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by slakt »

haha jeg er nok langt fra så kul, fordi jeg tenkte selvsagt på den nye med mr.wahlberg.

"A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Runar wrote:
slakt wrote:

Contraband er vel ingen film som finner opp kruttet på nytt, men ble underholdt av denne! Var spennende opp til flere ganger faktisk. Kul filmmusikk også "Boom boom"..

Hvilken av de? Om det er Lucio Fulci sin Contraband er du kul.

Tenkte akkurat det samme....

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

The Frighteners (1996)

12-13 år siden sist jeg så denne, men syns fortsatt den er bra. Føyer seg fint inn blant filmer som Ghostbusters og Beetlejuice, med enda mørkere humor. Kul film.

American Beauty (1999)

Lenge siden jeg så denne og, ikke siden den var ny, faktisk. Jeg digger Kevin Spacey når han sier opp jobben! Bra film dette og.

Image

User avatar

meifumado
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by meifumado »

The Hitcher (86)

Stor underholdning. Tautrekkingen med dama var fortsatt drøy, Rutger Hauer haha!


Locked Previous topicNext topic