Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste Morgana Lefay-skive ?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Symphony of the Damned

Knowing Just As I
1
2%
The Secret Doctrine
7
12%
Sanctified
7
12%
Maleficium
13
23%
The Seventh Seal
1
2%
SOS
4
7%
Grand Materia
24
42%

Total votes: 57

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

HAD wrote:
AndersMarken wrote:
Navigator wrote:Har bare Grand Materia, men hvis noen av de forrige platene dems slår den er det bare å bøyde seg i støvet.
Fy flate så utrolig knall Grand Materia er! Det er garantert 2005's beste skive! Bedre enn nye Candlemass! (AgentOrange får ha med unnskyldt.)

Elsker deg, Navigator! Og ja, selvsagt er det årets beste skive.
ALLE de andre Morgana Lefay-skivene holder meget høy standard, men ingen av dem er riktig så bra som Grand Materia.
Mange av skivene kan bestilles for en meget billig penge (89,-) hos cdon.

Og da starter du selvfølgelig med Secret Doctrine som jeg fortsatt holder et knappehode foran Grand Materia.

Den har Kringen to av, så den kan sikkert Navigator få for en billig penge. Kan ikke si meg enig i at den er bedre enn Grand Materia (eller Maleficium), men ei knallskive er det uansett.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Fyttihelvete, er det rart Marken er forelsket ?

Image

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

AndersMarken wrote:
HAD wrote:
AndersMarken wrote:
Navigator wrote:Har bare Grand Materia, men hvis noen av de forrige platene dems slår den er det bare å bøyde seg i støvet.
Fy flate så utrolig knall Grand Materia er! Det er garantert 2005's beste skive! Bedre enn nye Candlemass! (AgentOrange får ha med unnskyldt.)

Elsker deg, Navigator! Og ja, selvsagt er det årets beste skive.
ALLE de andre Morgana Lefay-skivene holder meget høy standard, men ingen av dem er riktig så bra som Grand Materia.
Mange av skivene kan bestilles for en meget billig penge (89,-) hos cdon.

Og da starter du selvfølgelig med Secret Doctrine som jeg fortsatt holder et knappehode foran Grand Materia.

Den har Kringen to av, så den kan sikkert Navigator få for en billig penge. Kan ikke si meg enig i at den er bedre enn Grand Materia (eller Maleficium), men ei knallskive er det uansett.

Takk for tipset, Marken.
Sanctified er forresten med i neste bestilling fra CDON, og det blir nok ikke lenge til Maleficium er en del av platesamlingen min.
Har ingen forhåpninger av at de er bedre enn Grand Materia, men hvis de sistnevnte skive opp til brystet
blir jeg knallfornøyd! Fy bøtte så god Grand Materia er! For aldri nok!
np Grand Materia
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

f**n, har lenge ment at Meleficium var den beste skiva, men nå i sommer har jeg hørt så masse på alle ML skivene at jeg har problem med å si at en er bedre enn de andre. Alle er så sinnsykt j****g bra!! 8)

np Grand Materia
Image

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:f**n, har lenge ment at Meleficium var den beste skiva, men nå i sommer har jeg hørt så masse på alle ML skivene at jeg har problem med å si at en er bedre enn de andre. Alle er så sinnsykt j****g bra!! 8)

np Grand Materia

Det har du helt rett i! Gjennomført genialt band fra debuten til sisteskiva.
Tidenes suverent beste band (sorry Dark Tranquillity).

Agent Orange
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Agent Orange »

AndersMarken wrote:
Affen wrote:f**n, har lenge ment at Meleficium var den beste skiva, men nå i sommer har jeg hørt så masse på alle ML skivene at jeg har problem med å si at en er bedre enn de andre. Alle er så sinnsykt j****g bra!! 8)

np Grand Materia

Ikke noe å si sorry for. Morgana Lefay knuser Dark Tranquillity. DT er bare noe kjedelig gøteborg skvip.
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Agent Orange wrote:
AndersMarken wrote:

np Grand Materia

Ikke noe å si sorry for. Morgana Lefay knuser Dark Tranquillity. DT er bare noe kjedelig gøteborg skvip.

Ho-ho, Dark Tranquillity er eneste band som har utgitt tre 6'er-skiver. Derfor er jeg fortsatt litt i tvil om hvem som egentlig er best av ML og DT.
Samme kan det være. Tidenes desidert to beste band!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

AndersMarken wrote:
Agent Orange wrote:
AndersMarken wrote:

np Grand Materia

Ho-ho, Dark Tranquillity er eneste band som har utgitt tre 6'er-skiver. Derfor er jeg fortsatt litt i tvil om hvem som egentlig er best av ML og DT.
Samme kan det være. Tidenes desidert to beste band!

:lol:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Vel, for å krangle litt, må jeg si Morgana Lefay er noe av største skuffelsene så langt på lang tid. Etter all hypingen overalt er det på sin rette plass at forventningene er høye.

Hørte Morgana Lefay i sverige forrige uke, så en dvd med en musikkvideo av dem.

Skuffaa! Jeg hadde faktisk litt trua, iallefall på at det var hørbart.

Jeg fant ikke så mye som EN eneste positiv ting å si om den sangen jeg hørte! Skikkelig elendige greier!
Jeg og kompisen bare så på hverandre og sa "HVA f**n!? ER DET DETTE DE LIKER SÅ j***a GODT!?" 8O

Jeg er glad jeg prioriterte alkohol istedet for Morgana Lefay på sweden rock.

Takk for meg.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

ReignInMetal
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ReignInMetal »

MARDUK wrote:Vel, for å krangle litt, må jeg si Morgana Lefay er noe av største skuffelsene så langt på lang tid. Etter all hypingen overalt er det på sin rette plass at forventningene er høye.

Hørte Morgana Lefay i sverige forrige uke, så en dvd med en musikkvideo av dem.

Skuffaa! Jeg hadde faktisk litt trua, iallefall på at det var hørbart.

Jeg fant ikke så mye som EN eneste positiv ting å si om den sangen jeg hørte! Skikkelig elendige greier!
Jeg og kompisen bare så på hverandre og sa "HVA f**n!? ER DET DETTE DE LIKER SÅ j***a GODT!?" 8O

Jeg er glad jeg prioriterte alkohol istedet for Morgana Lefay på sweden rock.

Takk for meg.
så du legger grunnlaget pga en låt!? Hvilken låt var det?
Goes without saying!

Oneliner fra ReignInMetal:
Hvorfor kan ikke heavy metal være stuerent, når kjøkkenet er fullt av stainless steel!?

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

ReignInMetal wrote:så du legger grunnlaget pga en låt!? Hvilken låt var det?

Vel, ja, for jeg mener; Lager de en musikkvideo til en låt, bør det være en låt de mener det er kvalitet over. Det var det ikke idet hele tatt på den der. Om resten av materialet er i nogenlunde samme gate, er det f**n meg helt forferdelig.
Aner ikke hvilken låt, men den fulgte med sweden rock dvd´n som var med sweden rock bladet.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

Har enda ikke hørt en tone av Morgana Lefay, men jeg får hvertfall gjort det på fredag, og da i liveform på Rockefeller, om jeg ikke låner øret til noe bandet har laget før den tid kommer.
Image

SvartaTosten
B
B
Mood:

Post by SvartaTosten »

første Morgana
skiva eg har hørt var grand materia..
syntes det var ganske bra eg...hmm...

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

MARDUK wrote:
ReignInMetal wrote:så du legger grunnlaget pga en låt!? Hvilken låt var det?

Vel, ja, for jeg mener; Lager de en musikkvideo til en låt, bør det være en låt de mener det er kvalitet over. Det var det ikke idet hele tatt på den der. Om resten av materialet er i nogenlunde samme gate, er det f**n meg helt forferdelig.
Aner ikke hvilken låt, men den fulgte med sweden rock dvd´n som var med sweden rock bladet.

Da tenker jeg det er Hollow. En av tidenes beste låter. Forsovet ei ganske standard Morgana Lefay-låt, så da er det nok lite sannsynlig at du liker noe annet av bandet. Du gjorde i hvert fall et forsøk. Ikke dårlig bare det!

SvartaTosten
B
B
Mood:

Post by SvartaTosten »

den er knall å roam er knall+++

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

SvartaTosten wrote:den er knall å roam er knall+++

Det eneste som hindrer Grand Materia å være en sekserskiva av dimesjoner, er to låter: Edge of Mind og The Other Side
disse er "bare" nøytrale femmere.
Ellers er alt det andre seksermeteriale.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

Nå har jeg kun hørt "Grand Materia", men den er j***a bra. Skal handle inn flere skiver med dette bandet! Fett live også.
Image

Hanis85
Spermatozoon
Mood:

Post by Hanis85 »

hørt masse om Morgana Lefay men aldri hørt dem. skifta ikke de navn til bare Lefay da? i hvertfall har jeg lest om bandet i scream. hva slags type metall spiller de. også hørt masse om et band som heter Ivory Tower. hvordan er de? og hva slags metall?

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Hanis85 wrote:hørt masse om Morgana Lefay men aldri hørt dem. skifta ikke de navn til bare Lefay da? i hvertfall har jeg lest om bandet i scream. hva slags type metall spiller de. også hørt masse om et band som heter Ivory Tower. hvordan er de? og hva slags metall?

Jepps, Morgana Lefay skiftet navn til Lefay, men er nå tilbake med sitt oppriktige navn.
Vet ikke helt hva man skal kalle musikken, midt i mellom heavy og thrash metal kanskje ? Vokalen er litt i Jon Oliva-gata.

Ivory Tower ? Har/hadde ei skive av dem. Småskrøpelig og halvprogga.

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

AndersMarken wrote:
Hanis85 wrote:hørt masse om Morgana Lefay men aldri hørt dem. skifta ikke de navn til bare Lefay da? i hvertfall har jeg lest om bandet i scream. hva slags type metall spiller de. også hørt masse om et band som heter Ivory Tower. hvordan er de? og hva slags metall?

Jepps, Morgana Lefay skiftet navn til Lefay, men er nå tilbake med sitt oppriktige navn.
Vet ikke helt hva man skal kalle musikken, midt i mellom heavy og thrash metal kanskje ? Vokalen er litt i Jon Oliva-gata.

Ivory Tower ? Har/hadde ei skive av dem. Småskrøpelig og halvprogga.

"Grand Materia" er ihvertfall en knallskive!
Image

Locked Previous topicNext topic