Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste hardrock/metal-band fra de britiske øyer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket band synes DU er best?

Black Sabbath
44
26%
Deep Purple
9
5%
Def Leppard
7
4%
Iron Maiden
53
31%
Judas Priest
18
11%
Led Zeppelin
15
9%
Motörhead
15
9%
Thin Lizzy
4
2%
UFO
2
1%
Uriah Heep
4
2%
 
Total votes: 171
User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

yjmetal wrote:Jeg kom ikke inn i Zeppelin før 85-86; litt sen der...:) Men da smalt det også ganske hardt....Baby I'm gonna leave you var første låt jeg hørte, og den er fortsatt høyt oppe....

Jeg var enda senere på avtrekkeren (1988), og det smalt etterhvert hardt for meg også, selv om jeg måtte gi "Presence", mitt første album med dem, ganske mange gjennomhøringer før den satt! Kjøpte resten av katalogen etter tur i løpet av det året, og Zeppelin har vært mitt absolutte favorittband siden.
Ta tårnet, Ebralidze!


propagandhi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 17 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by propagandhi »

det burde i grunn vært en "annet band"-mulighet.

Hm, jeg tror valget mitt må falle på skotske Exploited som har begynt med punkmetal på sine gamle dager.

User avatar

smeghead
Belieber
Belieber
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by smeghead »

Zeppelin, sjø.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

torjo wrote:
yjmetal wrote:Jeg kom ikke inn i Zeppelin før 85-86; litt sen der...:) Men da smalt det også ganske hardt....Baby I'm gonna leave you var første låt jeg hørte, og den er fortsatt høyt oppe....

Jeg var enda senere på avtrekkeren (1988), og det smalt etterhvert hardt for meg også, selv om jeg måtte gi "Presence", mitt første album med dem, ganske mange gjennomhøringer før den satt! Kjøpte resten av katalogen etter tur i løpet av det året, og Zeppelin har vært mitt absolutte favorittband siden.

Litt imponerende at du falt så grundig for et band så lenge etter glansperioden deres. Tror det er litt atypisk at ens favorittband ikke var aktive da musikken ble innlært... :?:
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Thefaithlesspriest wrote:
torjo wrote:
yjmetal wrote:Jeg kom ikke inn i Zeppelin før 85-86; litt sen der...:) Men da smalt det også ganske hardt....Baby I'm gonna leave you var første låt jeg hørte, og den er fortsatt høyt oppe....

Jeg var enda senere på avtrekkeren (1988), og det smalt etterhvert hardt for meg også, selv om jeg måtte gi "Presence", mitt første album med dem, ganske mange gjennomhøringer før den satt! Kjøpte resten av katalogen etter tur i løpet av det året, og Zeppelin har vært mitt absolutte favorittband siden.

Litt imponerende at du falt så grundig for et band så lenge etter glansperioden deres. Tror det er litt atypisk at ens favorittband ikke var aktive da musikken ble innlært... :?:

Du har et poeng, men det har Yngve også. Noen band er rett og slett tidløse. Jeg har alltid latt meg influere mer av hva et band har etterlatt seg på plate enn hvilke som er aktive og hva som er "i tiden".

Jeg har fått høre fra eldre brødre og svogeren min at jeg er født 10-15 år for sent.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Det er mange glimrende band jeg sjekker ut lenge etterpå, men de greier ikke å oppnå samme status som de jeg digget med hud og hår noen regnfulle vestlandsår på midten av åttitallet...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

torjo wrote:
yjmetal wrote:Jeg kom ikke inn i Zeppelin før 85-86; litt sen der...:) Men da smalt det også ganske hardt....Baby I'm gonna leave you var første låt jeg hørte, og den er fortsatt høyt oppe....

Jeg var enda senere på avtrekkeren (1988), og det smalt etterhvert hardt for meg også, selv om jeg måtte gi "Presence", mitt første album med dem, ganske mange gjennomhøringer før den satt! Kjøpte resten av katalogen etter tur i løpet av det året, og Zeppelin har vært mitt absolutte favorittband siden.

Bleiebarn... :lol:

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

torjo wrote:Jeg har fått høre fra eldre brødre og svogeren min at jeg er født 10-15 år for sent.

Dette hørtes veeeeeldig kjent ut! :D

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

En stund siden denne har vært fremme.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

haarek
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by haarek »

Motorhead

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

Ouff...Småvanskelig, men jeg bestemte meg egentlig ganske fort.

Led Zeppelin her.

Med Black Sabbath, UFO, Thin Lizzy, Deep Purple, Motörhead og Iron Maiden på andreplass :lol:

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Du er en kar med peiling du, Happy Camper!
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

De fleste mener det motsatte...Kan ikke fatte det... :P

I like måte Torjo - Så absolutt.

User avatar

BigHansa
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BigHansa »

Helt umulig for meg å velge mellom Zeppelin/Sabbath/Priest/Maiden, alle bandene er så konge på forskjellige måter. Alle disse er band jeg har hatt tunge perioder i å digge. Men må jeg ta et valg så tar jeg Judas Priest siden de har litt av ijaffal Zeppelin og Maiden i seg. Mener Island of Damnation er den beste sangen Led Zeppelin aldri skreiv og har du hørt The Ripper i Maidendrakt så høres det helt naturlig ut. Og Rob har jo sunget med Black Sabbath, ser man det. Judas Priest får stemmen min (men ombestemmer meg nok når jeg snurrer How the west was won i DVD'en, d***n den er genial)
http://www.ex-inferis.tk
Ex Inferis på Urørt

1. Luftgitarist i Screamboardets offisielle St. Anger-fanklubb.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Jepp, hvilket band av de i pollen synes DU er best?
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Ah, her dras en gammel poll frem.
For meg er det Black Sabbath. Hårfint foran Lemmy og gutta. Et par hår bak de igjen kommer Maiden og Priest. Og forsåvidt også Zeppelin. Og der har jeg nevnt halvparten av alternativene. Nei, dette var ikke lett...

User avatar

Captain_Clegg
B
B
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Captain_Clegg »

Mye bra band å velge i her, men bestemte meg raskt for Deep Purple.

"In Rock"-skiva deres er, sett bort i fra en haug med Kiss-utgivelser, den skiva som har betydd mest for meg opp gjennom årene. Den er nok min absolutte favorittskive, så på grunnlag av dette fikk de min stemme.

User avatar

Cesarine
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 12 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Cesarine »

Dette var ikke lett. Stemte Black Sabbath, men Led Zeppelin og Motörhead er like bak.

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

Aaaahhh - Streken

Konge!

Locked Previous topicNext topic