Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

DARKTHRONE DARK THRONE SCHMARKTHRONE

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Schmarkthrone!

DARKTHRONE TNBM!
85
89%
Dark Throne
10
11%
 
Total votes: 95
User avatar

Bob
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bob »

Dirant wrote:
Byrial wrote:
MARDUK wrote:Fenriz

Dirant wrote:Fenris

Hva er riktig?

Ble vel sagt, men jeg skriver det med "s" fordi det er det han faktisk heter.

KJENNER DU HAM PERSONLIG DA?!?!?!????
JØRGEN! YOU'RE RUNNING THE WRONG DIRECTION!!
Hege wrote:Nye utgivelser pleier å være kjipt.

User avatar

Sleipnir
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sleipnir »

olavr wrote:
Vanya wrote:
MARDUK wrote:Jeg skriver alltid Darkthrone. Men hvorfor? :-k :crazy: [/b]

Hva om Moon Fog da? :D

skrives moonfog i et ord. ikke noe å diskutere.

For deg er det sikkert ingen diskutering, fordi du er norsk, og ikke har engelsk som morsmål. Men om dere må absolutt bruke det engelske språket, så kan dere følge reglene i språket.

A throne is not able to be a darkthrone, but a throne can however be a dark throne. Moonfog or even moon fog makes absoloutely no sense in the English language. Have you ever seen fog on the moon? The moon is a dry piece of rock, without the capacity for the development of fog. Let us take "Frostwinds", "Wintermoon" and "Holocaustwinds", as mentioned by Dirant. A wind can be frosty, a frosty wind, but a frostwind is not something that exists. A moon in the winter time is a winter moon, not a wintermoon. Holocaustwinds? Holocaust winds? What has the wind to do with any sort of holocaust? Demonaz is clearly posessed of a great imagination.

Norwegian Black Metal is rife with bad English. Perhaps mostly innocent mistakes and misunderstandings, but still, if you can't master the language, then stick to your mother tongue if you are going to release records and the like. Spreading material out into the world which incorporates poor English, is a double-edged blade, and prevents such 'artists' from the ability to be taken seriously.

In my opinion, Norwegian Black Metal is best in Norwegian.

Kampen mot Gud og Hvite Krist er i gang!!!

User avatar

Byrial
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Byrial »

teit
TECHNITIÄNS ÖF SPÅCE
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD

User avatar

SatanaClaus
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 08 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SatanaClaus »

Vanya wrote:
MARDUK wrote:Jeg skriver alltid Darkthrone. Men hvorfor? :-k :crazy: [/b]

Hva om Moon Fog da? :D

Står MoonFROG på mitt eks. av første Neptune T.-skiva.
Bra plan. :)

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Tidenes beste oversettingsleif/trykkleif er det Wallachia som har. Låta "Knus den hellige Ånd" ble til "Knus den hellige And". :lol:
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Sleipnir wrote:
olavr wrote:
Vanya wrote:
MARDUK wrote:Jeg skriver alltid Darkthrone. Men hvorfor? :-k :crazy: [/b]

Hva om Moon Fog da? :D

skrives moonfog i et ord. ikke noe å diskutere.

For deg er det sikkert ingen diskutering, fordi du er norsk, og ikke har engelsk som morsmål. Men om dere må absolutt bruke det engelske språket, så kan dere følge reglene i språket.

A throne is not able to be a darkthrone, but a throne can however be a dark throne. Moonfog or even moon fog makes absoloutely no sense in the English language. Have you ever seen fog on the moon? The moon is a dry piece of rock, without the capacity for the development of fog. Let us take "Frostwinds", "Wintermoon" and "Holocaustwinds", as mentioned by Dirant. A wind can be frosty, a frosty wind, but a frostwind is not something that exists. A moon in the winter time is a winter moon, not a wintermoon. Holocaustwinds? Holocaust winds? What has the wind to do with any sort of holocaust? Demonaz is clearly posessed of a great imagination.

Norwegian Black Metal is rife with bad English. Perhaps mostly innocent mistakes and misunderstandings, but still, if you can't master the language, then stick to your mother tongue if you are going to release records and the like. Spreading material out into the world which incorporates poor English, is a double-edged blade, and prevents such 'artists' from the ability to be taken seriously.

In my opinion, Norwegian Black Metal is best in Norwegian.

Kampen mot Gud og Hvite Krist er i gang!!!

haha, altså jeg tenkte ikke på om det var riktig engelsk, men hvordan palteselskapet skriver navnet sitt.

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Sleipnir wrote:
olavr wrote:
Vanya wrote:
MARDUK wrote:Jeg skriver alltid Darkthrone. Men hvorfor? :-k :crazy: [/b]

Hva om Moon Fog da? :D

skrives moonfog i et ord. ikke noe å diskutere.

For deg er det sikkert ingen diskutering, fordi du er norsk, og ikke har engelsk som morsmål. Men om dere må absolutt bruke det engelske språket, så kan dere følge reglene i språket.

A throne is not able to be a darkthrone, but a throne can however be a dark throne. Moonfog or even moon fog makes absoloutely no sense in the English language. Have you ever seen fog on the moon? The moon is a dry piece of rock, without the capacity for the development of fog. Let us take "Frostwinds", "Wintermoon" and "Holocaustwinds", as mentioned by Dirant. A wind can be frosty, a frosty wind, but a frostwind is not something that exists. A moon in the winter time is a winter moon, not a wintermoon. Holocaustwinds? Holocaust winds? What has the wind to do with any sort of holocaust? Demonaz is clearly posessed of a great imagination.

Norwegian Black Metal is rife with bad English. Perhaps mostly innocent mistakes and misunderstandings, but still, if you can't master the language, then stick to your mother tongue if you are going to release records and the like. Spreading material out into the world which incorporates poor English, is a double-edged blade, and prevents such 'artists' from the ability to be taken seriously.

In my opinion, Norwegian Black Metal is best in Norwegian.

Kampen mot Gud og Hvite Krist er i gang!!!

Det viktigste er selvsagt at disse ordene (F.eks. Moonfog og Darkthrone) er egennavn. Da spiller ikke grammatiske regler noen rolle. Et navn er et navn.
Immortal er et kapittel for seg selv. Har liksom ikke tiltro til at de hadde gjort det så mye bedre på norsk.


Sleipnir wrote:Kampen mot Gud og Hvite Krist er i gang!!!
Word cutting!!1
Image

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

MARDUK wrote:
DevilDoll wrote:PØLSE?

Joda, ikke dumt forslag. Men jeg klarer likevel ikke forstå dette helt.

I coverne til de første demoene står det vel Dark Throne i to ord...?

Er nok pølse ja...men stemte darkthrone da det er mest likt pølse!

User avatar

Sleipnir
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sleipnir »

Kill.f**k.Die. wrote:Det viktigste er selvsagt at disse ordene (F.eks. Moonfog og Darkthrone) er egennavn. Da spiller ikke grammatiske regler noen rolle. Et navn er et navn.
Immortal er et kapittel for seg selv. Har liksom ikke tiltro til at de hadde gjort det så mye bedre på norsk.

Joda, de unnslipper for denne gangen. Men vedrørende bedriftsnavn, så er det vanlig i engelsktalende land å bruke orddeling.

Kill.f**k.Die. wrote:Word cutting!!1

Hehe....ops. Der røk troverdigheten min.

User avatar

plystrup
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by plystrup »

fukkwitt wrote:
MARDUK wrote:
fukkwitt wrote:Nei, i ett.

Fordi? :shocked:

Fordi det står det.

Og folk påstår at jeg lager nerde-tråder? :)

SatanaClaus wrote:På "Soulside Journey" står det DARK THRONE.

Bare på de gamle versjonene. Dessuten så står både coverkunsteren og gotaristens navn feil, så hva Peaceville mente på i 91 skal man ikke ta så alvorlig.

Aha...bortsett fra at den eldre utgaven av nevnte plate endte i en gjests klamme hender...sammen med HIM....believe it or not.. :lol:
Image

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

For en spennende debatt!

Forøvrig vil jeg påpeke et par andre engelske gruppenavn som er feilstava: Def Leppard, Led Zeppelin og Megadeth. Det korrekte skal jo være Deaf Leopard, Lead Zeppelin og Megadeath! For noen teitinger! Disse bandene må ha blitt starta av noen norske blackmetallere som ikke kunne godt nok engelsk.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Gladøks wrote:For en spennende debatt!

Forøvrig vil jeg påpeke et par andre engelske gruppenavn som er feilstava: Def Leppard, Led Zeppelin og Megadeth. Det korrekte skal jo være Deaf Leopard, Lead Zeppelin og Megadeath! For noen teitinger! Disse bandene må ha blitt starta av noen norske blackmetallere som ikke kunne godt nok engelsk.

Blir det ikke Mega Death?
Image

User avatar

nocturnoculto666
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by nocturnoculto666 »

Darkthrone heter darkthrone og Fenriz kalles Fenriz... Og sånn er det bare... Sier du Dark Throne kanskje?


:twisted: DARKTHRONE og IMMORTAL :twisted:

User avatar

necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

nocturnoculto666 wrote:Darkthrone heter darkthrone og Fenriz kalles Fenriz... Og sånn er det bare... Sier du Dark Throne kanskje?


:twisted: DARKTHRONE og IMMORTAL :twisted:

...

Nei, jeg skal la være....
Image

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Herre. Du MÅ være en parodi?
Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Glad Øks wrote:For en spennende debatt!

Forøvrig vil jeg påpeke et par andre engelske gruppenavn som er feilstava: Def Leppard, Led Zeppelin og Megadeth. Det korrekte skal jo være Deaf Leopard, Lead Zeppelin og Megadeath! For noen teitinger! Disse bandene må ha blitt starta av noen norske blackmetallere som ikke kunne godt nok engelsk.
Hehe, bra eksempler. Funker den bra med andre lingvister?
Image

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Kill.f**k.Die. wrote:
Glad Øks wrote:For en spennende debatt!

Forøvrig vil jeg påpeke et par andre engelske gruppenavn som er feilstava: Def Leppard, Led Zeppelin og Megadeth. Det korrekte skal jo være Deaf Leopard, Lead Zeppelin og Megadeath! For noen teitinger! Disse bandene må ha blitt starta av noen norske blackmetallere som ikke kunne godt nok engelsk.
Hehe, bra eksempler. Funker den bra med andre lingvister?

Kun hvis de er beinharde, headbangende, metal-to-da-bone lingvister, som undertegnede.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

DuraCell wrote:
Dirant wrote:
Byrial wrote:
MARDUK wrote:Fenriz

Dirant wrote:Fenris

Hva er riktig?

Ble vel sagt, men jeg skriver det med "s" fordi det er det han faktisk heter.

KJENNER DU HAM PERSONLIG DA?!?!?!????


Nei, men det hender jeg leser intervjuer og der står det mye interessant. Han ville stave det med "z" men fikk ikke lov av navnlovsjødenazirådet.

Dette er egentlig litt flaut å kunne.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Vidar wrote:Tidenes beste oversettingsleif/trykkleif er det Wallachia som har. Låta "Knus den hellige Ånd" ble til "Knus den hellige And". :lol:

syns da det er gøy når utlendinger nevner "Anden som gjorde opprør" av Mortiis

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

olavr wrote:
Vidar wrote:Tidenes beste oversettingsleif/trykkleif er det Wallachia som har. Låta "Knus den hellige Ånd" ble til "Knus den hellige And". :lol:

syns da det er gøy når utlendinger nevner "Anden som gjorde opprør" av Mortiis

For ikke å glemme "Leve vikinganden" av Einherjer.
Eläkööt supikoirat!

Locked Previous topicNext topic