Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To år etter at tråden ble laget er det på tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%

Total votes: 46

--Varda--
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by --Varda-- »

skaumannen wrote:
Runar wrote:
skaumannen wrote:
AndersMarken wrote:Ho-ho, Priest goes Joey DeMaio...eller var det omvendt.
Hysterisk bra "intervju". Makan til flopper:

http://www.geocities.com/vadim_the_sent ... rview.html
Tror ikke dette er et ekte intervju.. sikkert bare en nerd som har sittet nedi kjellern å mekka sammen noen greier etter han har lest et par intervjuer med Priest, åsså har han tydeligvis bestemt seg for å fremstille Priest i et dårlig lys...
Nederst på siden er det biledbevis på at han har møtt de:

Ja jeg vet, men tror alikavel at mesteparten av det intervjuet er oppdiktet, eller "pyntet på"

Har møtt dem jeg også, men har ikke "intervjuet" dem av den grunn...

Høres usansynlig ut at Priest-gutta har finkjemmet denne hjemmesida på den måten det hevdes i "samtalen".

Og merkelig at de har reunited med Rob hvis de mener han ikke kan synge lenger...

I den dvd'en som følger med Angel of retribution fremstår i hvert fall hver og en av gutta som ydmyke og genuint og rørernde lykkelige for å være "sammen" igjen.

Denne Vadim hadde jo ingen opptaker og fikk bare skrevet ned en og annen setning av "samtalen", så jeg skriver mye av dette på dårlig hukommelse og en real farging av virkeligheten.

skaumannen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by skaumannen »

--Varda-- wrote:
skaumannen wrote:
Runar wrote:
skaumannen wrote:
AndersMarken wrote:Ho-ho, Priest goes Joey DeMaio...eller var det omvendt.
Hysterisk bra "intervju". Makan til flopper:

http://www.geocities.com/vadim_the_sent ... rview.html
Tror ikke dette er et ekte intervju.. sikkert bare en nerd som har sittet nedi kjellern å mekka sammen noen greier etter han har lest et par intervjuer med Priest, åsså har han tydeligvis bestemt seg for å fremstille Priest i et dårlig lys...
Nederst på siden er det biledbevis på at han har møtt de:

Ja jeg vet, men tror alikavel at mesteparten av det intervjuet er oppdiktet, eller "pyntet på"

Har møtt dem jeg også, men har ikke "intervjuet" dem av den grunn...

Høres usansynlig ut at Priest-gutta har finkjemmet denne hjemmesida på den måten det hevdes i "samtalen".

Og merkelig at de har reunited med Rob hvis de mener han ikke kan synge lenger...

I den dvd'en som følger med Angel of retribution fremstår i hvert fall hver og en av gutta som ydmyke og genuint og rørernde lykkelige for å være "sammen" igjen.

Denne Vadim hadde jo ingen opptaker og fikk bare skrevet ned en og annen setning av "samtalen", så jeg skriver mye av dette på dårlig hukommelse og en real farging av virkeligheten.

DEFROR MENER JEG AT HAN ER FALSK!!! DØØØØ!!! hahaha

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

AndersMarken wrote:
Thefaithlesspriest wrote:
Affen wrote:
AndersMarken wrote:Er vel rett og slett Downing og spesielt Tipton som ikke tåler negativ kritikk. Tenker vi sier det sånn.

Nettopp. Men Priest-fansen prøver selvfølgeli sitt beste for å "renvaske" sine helter og finne på unnskyldninger. At fyren skal ha dikta det opp for "hevn" er jo skikkelig amerikansk "konspirasjonsteori"-tankegang... :lol:

Dine Manowar- og truemetal-tirader sier mye om hvem som er den største fanatikeren her...kan du gå god for at framstillinga er 100% korrekt?

Det kan man vel aldri med et intervju, men betviler ikke at det er noenlunde korrekt.
Har også tidligere fått inntrykk av at Tipton er en klovn. Husker jeg reagerte spesielt på ett intervju jeg leste, men husker ikke når eller hvor det sto på trykk.

Husker Dahle intervjuet Tipton i Scream for ikke så lenge siden, og jeg merket meg at Tipton likte dårlig "negativ" kritikk fra Dahle, pluss at han pøste
på med klisjeer om at det var skjebnebestemt at Halfrod skulle komme tilbake, etc.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Who gives a s**t? Gutta lager god musikk igjen! Jeg personlig driter i om Tipton&co har en dårlig dag etter ca 140 millioner intervjuer og blir irriterte over en eller annen nerd som har kritisert dem. De var på bærtur, fant formen igjen og resten skal sopes pent under teppet hvor det skal få ligge til huset brenner ned. Konseptplate eller ei, Priest er et av de absolutt viktigste bandene i Metal-genren; jeg synes vi skylder dem å lytte til det de kommer med uten all verdens tåpelige forhåndsoppfatninger.
Når "Nostradamus" kommer skal TheFaithlessPriest og jeg ha ØL! 8)

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Det blir vel champagne igjen... :D
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

"Hellrider"!

Fy f**n så bra! "Nostradamus" kan ikke bli annet konge!

Trur eg...

Hilsen Thefaithlesspriest, Uncle Öyster og (en motvillig) Affen...

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Yess, det er ikke nødt til å bli noe annet en knall! Virker som Halford er i knallform om dagen au; hørte et klipp på en ny sololåt fra mannen og han sang j****g fett!
Talast på den kommende Priest turneen!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Fy f**n som AOR har tapt seg! Vi hørte på den igår, og det slo meg nok en gang at jeg er pisslei av hele skiva, noe jeg har vært i over et år allerede. Ikke akkurat et tegn på holdbarhet. Nei, Priest kan pensjonere seg...
Image

DonNasty
Infant
Infant
Mood:

Post by DonNasty »

Jeg er glad i Angel of Retrebution jeg :thankyou:
Det er en god cd og de gjorde også en meget bra konsert i Oslo Spektrum, de er pr i dag etter min mening det største metal bandet.

Jeg har et stort bilde i stua, og det er Angel Of Retribution 8)

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Gleder meg til ny skive! AOR er j***a bra!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Klart AOR er bra...til og med de rolige låtene viser hvilket enormt låtskrivertalent Tipton/Halford/Downing har...

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

MARDUK wrote:Gleder meg til ny skive! AOR er j***a bra!

Hør, hør!
Eläkööt supikoirat!

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imp y Celyn »

Eg har trua på ny plate. AoR var den sprekaste på ei stund frå Priest-leiren! Konseptplate kan bli veldig bra, evt falle i gjennom, men eg håpar på det første.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Kan vel ikke si at jeg har trua på den kommende skiva. Halford er milevis unna gammel kvalitet og det samme er Tipton/Downing når det gjelder låtsnekring.
Uansett, AOR er helt grei den,men ei skive som gikk fort i glemmeboka...i motsetning til Jan Mølby og Steve McMahon.

Snickarjävel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snickarjävel »

Har trua på ny Priest-plate. Spørsmålet er vel om eg har råd til å kjøpe den :roll:

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=67360

JUDAS PRIEST Frontman Says 'Nostradamus' May Turn Into Double Album - Feb. 19, 2007

JUDAS PRIEST is currently recording a concept album about the 16th Century French prophet Nostradamus. In a recent interview with Rockdetector's Garry Sharpe-Young, Rob Halford admitted the band's often perceived secrecy was sometimes intentional. "Look, I love the Internet as a tool for knowledge gathering and for its amazing marketing possibilities but sometimes you have to step back a bit and present something in a better way," he said. "Just because the Internet allows you to give everything instantly does not always make that the right choice. I believe that if you go along to see a concert by your favorite band, as a fan, you hunger for that anticipation — what are they going to play? What's the stage look like? All those things. It's the same with a new record for us. We've whetted the appetites by revealing the Nostradamus concept. That's a big deal for us, actually. I could give you song titles and intimate details of the story and each track but we don't want to ruin it for fans. Just remember the last time you bought a record that you had been wanting to get your hands on for months and that magical moment when you hear the first note. We'd like to bring some of that excitement back. Metal in particular thrives on that kind of fan-driven word of mouth. It worked very well for us with 'Screaming for Vengeance' and very much so with 'Painkiller'. Fans were talking to each down the pub and saying, 'You really need to hear this!' We had it back in the very early days too when we were playing every pub and club that would have us. It was word of mouth that generated that huge support from all over the country that the London media suddenly saw manifest itself at the Reading festival in 1975."

Rockdetector.com: OK, without giving too much away then, what clues can you tease us with for "Nostradamus"?

Haford: "Not a lot, except that it's absolutely massive in its scope. I mean, it really is a very big concept, even possibly a double album. We're all totally into the whole idea and researching the man's life has opened up so many possibilities. Right now Glenn [Tipton] and Ken [K.K. Downing] have all the music written but we have to construct all of that into a meaningful story. It's hugely ambitious but I know the fans will be blown away."

Rockdetector.com: With your enthusiasm to build the excitement for this record, it seems you embrace both old style promotional tactics and you are obviously very keyed into the present game with your website and this new round of HALFORD solo releases.

Halford: "You have to be. I'm only looking at what works. Of course you have to have a great product in the first place, which is why the HALFORD albums and this new crop of releases has had so much effort gone into them. I didn't just want to rehash the existing albums so there is a lot of attention to detail. I actually think the possibilities for music distribution in the future are going to be wonderful but of course the whole industry is in a very painful transitional stage right now. Music consumption is going up very fast, but CD sales are going down. More people are coming out to shows too, so the world wants music. The question for the labels is how they deliver it. Won't won't change is that JUDAS PRIEST will be out there delivering the goods on stage"

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Få opplysninger å tolke her, men det lover kanskje bra at musikken er ferdigskrevet, betyr vel at de har kontroll og er fornøyde...

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

AndersMarken wrote:Kan vel ikke si at jeg har trua på den kommende skiva. Halford er milevis unna gammel kvalitet og det samme er Tipton/Downing når det gjelder låtsnekring.
Uansett, AOR er helt grei den,men ei skive som gikk fort i glemmeboka...i motsetning til Jan Mølby og Steve McMahon.

Tja, har da litt forventniger, men jeg er enig i at AOR ikke var mer enn sånn der.

np Painkiller med ei iskald i lanken :beer:

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

Ah, gleder meg! :D Kult av Judas Priest å gå for et så gedigent prosjekt som det der (det er den sanne metal-ånden, som når Manowar lager konseptalbum om Odin og de norrøne guder), og et dobbeltalbum er ikke meg i mot. Og når jeg i tillegg var særdeles fornøyd med AOR, så lover det godt for Nostradamus-plata. :D

Håper bare det ikke varer alt for lenge til plata kommer ut. Begynner å bli utålmodig nå.
Eläkööt supikoirat!

Patele
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Patele »

Affen wrote:Fy f**n som AOR har tapt seg! Vi hørte på den igår, og det slo meg nok en gang at jeg er pisslei av hele skiva, noe jeg har vært i over et år allerede. Ikke akkurat et tegn på holdbarhet. Nei, Priest kan pensjonere seg...

8O :madman:

Locked Previous topicNext topic