Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nevermore

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Nevermore album?

Nevermore
1
2%
The Politics Of Ecstacy
7
11%
Dreaming Neon Black
7
11%
Dead Heart in a Dead world
31
48%
Enemies Of Reality
3
5%
This Godless Endeavor
16
25%
 
Total votes: 65
User avatar

HogZ
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 24 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HogZ »

torjo wrote:Jeg kjøpte Dreaming Neon Black og This Godless Endeavor for noen uker siden, men avventer fortsatt med å avgi stemme. Finfine plater, forøvrig.

Må bare poengtere at både Warrel Dane og HogZ anser Dreaming Neon Black til å være det beste Nevermore har gjort.

User avatar

Jack
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jack »

Rangerer skivene slik -

1. Politics Of Ecstasy 5/6
2. Dead Heart In A Dead World 5/6
3. This Godless Endeavour 5/6
4. Dreaming Neon Black 4/6
5. Enemies Of Reality 3/6
6. Nevermore 3/6

User avatar

Jack
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jack »

Siden solo skiva til Warrel Dane ble nevnt her synes jeg dessverre ikke den var så bra som jeg hadde håpet på. Det låter forsåvidt litt Nevermore men uten det brutale og tekniske som gjør dem så bra

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

1.Dead Heart In A Dead World 6/6
2.Dreaming Neon Black 5+/6
3.Politics Of Ecstasy 5+/6
4.Nevermore 5/6
5.Enemies Of Reality 4+/6 (RE-MIXEN! - originalmixen holdt knapt til 2/6)
6.This Godless Endeavour 4/6

EP'en In Memory fortjener og 5/6...This Godless Endeavour har jeg aldri fått helt fot for.
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Dead Heart er en sterk femmer, In Memory er glimrende, resten er rundt en firer.


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

Stemmer Dead heart in a dead world som de fleste her. Men Nevermore har jaggu bra diskografi.


Topic author
Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

oddefa wrote:Stemmer Dead heart in a dead world som de fleste her. Men Nevermore har jaggu bra diskografi.

Enig i det, er blitt et av mine favorittband! 8)
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Punisher
B
B
Posts: 3
Joined: 16 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Punisher »

Må da være "Dead heart..."

f**n til skive!

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Siden Nevermore er den nye vinen, ser jeg sjølsagt fram til årets andre soloalbum den kanten...

NEVERMORE guitarist Jeff Loomis will release solo debut, "Zero Order Phase", on September 30 via Century Media Records

As a result of his invaluable contributions to NEVERMORE's trademark sound, Jeff Loomis has become one of modern metal's most recognizable guitarists and the source of many of the last decade's best riffs. Taking the classic techniques he learned from listening to legends like Jason Becker and Yngwie Malmsteen as a teen and applying his own ingenuity, he has managed to carve his own niche and create an instantly recognizable style. With the increased visibility, there has been a call by fans to record and release a solo album; an opportunity that has not presented itself with the busy schedule NEVERMORE has kept. Fortunately for those fans, the band has taken a well deserved break, leaving Loomis time to hit the studio himself to record ten blazing, instrumental metal tracks.

Robert Lang Studios played host to Loomis' first solo venture earlier this year with producer Neil Kernon and drummer Mark Arrington joining the fray. Arrington had been with NEVERMORE in 1993-94 to play on half of the songs that ended up on the band's self-titled debut, and Kernon recorded the first three NEVERMORE albums. So while there was a sense of familiarity, the reunion was refreshing and this spirit carried over into the songs themselves. Also contributing to the album are Ron Jarzombek (WATCHTOWER), who splits solos with Loomis on "Jato Unit", Pat O'Brien from CANNIBAL CORPSE on "Cashmere Shiv", and Kernon himself playing a fretless guitar solo on the same track.

"Zero Order Phase" track listing:

01. Shouting Fire At A Funeral
02. Opulent Maelstrom
03. Jato Unit
04. Azure Haze
05. Cashmere Shiv
06. Race Against Disaster
07. Sacristy
08. Devil Theory
09. Miles of Machines
10. Departures
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Atheos
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Atheos »

Jack wrote:Siden solo skiva til Warrel Dane ble nevnt her synes jeg dessverre ikke den var så bra som jeg hadde håpet på. Det låter forsåvidt litt Nevermore men uten det brutale og tekniske som gjør dem så bra
Minner mykje meir om Soilwork vil eg påstå... Er nok vokalen som dreg tankane mot Nevermore, naturleg nok.

Syns soloskiva hans er heilt fantastisk. Vert truleg blant mine top 5 favorittar dette året.

Nevermore si beste skive syns eg er "Enemies of reality". Knusfeite låtar, men uheldig produksjon.

User avatar

Peisy
Belieber
Belieber
Posts: 88
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Peisy »

Soloskiva til Warrel Dane er kanon! Nevermore er blandt topp 5 av tidenes beste metal band ever! Sånn er det!

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Atheos wrote:
Jack wrote:Siden solo skiva til Warrel Dane ble nevnt her synes jeg dessverre ikke den var så bra som jeg hadde håpet på. Det låter forsåvidt litt Nevermore men uten det brutale og tekniske som gjør dem så bra
Minner mykje meir om Soilwork vil eg påstå... Er nok vokalen som dreg tankane mot Nevermore, naturleg nok.

Syns soloskiva hans er heilt fantastisk. Vert truleg blant mine top 5 favorittar dette året.

Nevermore si beste skive syns eg er "Enemies of reality". Knusfeite låtar, men uheldig produksjon.

Kan jo få bytta originaldisken inn i en remiksa disk? Det gjorde jeg.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

BlueGrot wrote:
Atheos wrote:
Jack wrote:Siden solo skiva til Warrel Dane ble nevnt her synes jeg dessverre ikke den var så bra som jeg hadde håpet på. Det låter forsåvidt litt Nevermore men uten det brutale og tekniske som gjør dem så bra
Minner mykje meir om Soilwork vil eg påstå... Er nok vokalen som dreg tankane mot Nevermore, naturleg nok.

Syns soloskiva hans er heilt fantastisk. Vert truleg blant mine top 5 favorittar dette året.

Nevermore si beste skive syns eg er "Enemies of reality". Knusfeite låtar, men uheldig produksjon.

Kan jo få bytta originaldisken inn i en remiksa disk? Det gjorde jeg.

Evt kjøpe den remixa versjonen. Uansett er originalmixen til Kelly Grey helt håpløs...
Image

User avatar

Atheos
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Atheos »

BlueGrot wrote: Kan jo få bytta originaldisken inn i en remiksa disk? Det gjorde jeg.
Kan man det fortsatt? Skulle gjerne gjort det nemlig. Eller er det nokon i Bergen som kan brenne den til meg?

Eddik: @Affen: Gidder ikkje å eige 2 versjoner av samme plate....

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Peisy wrote:Soloskiva til Warrel Dane er kanon! Nevermore er blandt topp 5 av tidenes beste metal band ever! Sånn er det!

Jeg har ikke skrevet så mye om soloskiva til Dane her på forumet, men det er faktisk den plata jeg spiller mest for tida (bortsett fra "Nostradamus"). Jeg trodde plata ikke ville ha så god holdbarhet, men det viser seg å være tvert i mot. "Your Chosen Misery" og "Patterns" er favorittene nå.

Jeg har aldri giddet å sjekke ut Soilwork, men jeg må nok sjekke ut noen snutter framover. Innbiller meg likevel at Soilwork ikke kan ha så glimrende melodier og refrenger som Dane har på "Praises To The War Machine"...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Atheos
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Atheos »

Det er jo den tidlegare gitaristen i Soilwork, Peter Wichers, som har skrevet mesteparten av musikken. Og det er svært mange likhetstrekk spør du meg, spesielt på gitarmelodiane og overgangane.

Men der Soilwork har ei meir deathmetal/hardcore tilnærming, lenar Warrel Dane plata litt meir mot heavy metal. I tillegg er jo vokalen rimelig annleis.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Image

En låt fra soloplata til Loomis er på Myspace...

http://www.myspace.com/jeffloomis
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Bedre seint enn aldri! Igår fikk jeg endelig kicket til å sjekke ut This Godless Endeavor skikkelig, etter å ha hørt Dead Heart en runde. This Godless Endeavor har jeg aldri spilt gjennom i sin helhet før, men nå er jeg på 4. runden. Og joda, den er selvfølgelig knall den og! Dette viser bare nok en gang at det er bedre å spare skiver til man får LYST å høre på de enn å tvinge seg gjennom dem når man egentlig vil høre noe annet. Så joda, nå funker også denne!

np Nevermore - Sentient 6
Image

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Hørte meg ihjel på dette bandet. Nå er det lenge siden jeg har følt lysten. Får vel ta å tvinge på Politics en dag....
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Welhaven wrote:Hørte meg ihjel på dette bandet. Nå er det lenge siden jeg har følt lysten. Får vel ta å tvinge på Politics en dag....

Politics er knall den. Det er den Nevermore-skiva jeg har spilt mest det siste året...

OT: Soloen på This Godless Endeavor er f**n meg til å få ståkuk av! Beste soloen siden The River Dragon Has Come på Dead Heart! f**n meg liten tvil om at Jeff Loomis er en av de aller beste, om ikke den beste gitaristen idag!
Image

Locked Previous topicNext topic