Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Gammal WASP!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

WASPs tidligste plater

WASP
19
32%
The Last Command
34
57%
Inside the Electric Circus
4
7%
Live... In the Raw
3
5%
 
Total votes: 60
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Gladøks wrote:Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?

Helt enig med Gladøks her. Ganske teit uttalelse der, Saxx (men no offense). Og som sagt, Blackie har vært åpent kristen i mange år, ihvertfall siden 90-tallet, så jeg skjønner ikke at dette kommer som slikt et sjokk nå...
Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Gladøks wrote:Blackie har da vært kristen lenge? Jeg syns det er mange år siden jeg leste ham uttale seg om kristentroen sin i et intervju i Scream. Og siden jeg knapt har kjøpt Scream siden 2002, så er det nok det, ja.

Det bryr meg egentlig forferdelig lite i utgangspunktet, men litt kjipt om han skal begynne å sensurere seg sjøl pga dette (eller komme med noen andre Mustaine-takter, ti-hi!). Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?
Jeg syns det er litt lavpanna å si at "noen er lavpanna". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med en annen mening enn seg sjøl?

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Affen wrote:Blackie har vært åpent kristen i mange år, ihvertfall siden 90-tallet, så jeg skjønner ikke at dette kommer som slikt et sjokk nå...

Problemet er ikke hva fyren mener (bortsett fra at det kan være flaut noen ganger), problemet når han begynner å la det gå ut over det kunstneriske.

Det vil si, det er vel neppe Jesus som har skylda for Don't Cry (Just Suck). Og hvis han var religiøs på nittitallet ...

In 1999, Blackie Lawless wrote:Oh gotta go, cowboys and blow
High in the saddle again
Hell or high water, I'll do what I wanna
On my horse and I'm on my way
Do some toots, pull on my boots
Oh, I gonna ride away
High on the plains, high on the reigns
White lightning lines I'll be
Riding high, oh so high

Oh gotta yell, cowboys from hell
Oh I'm in a Devil's haze
I'm on the trail and I'm riding the rails
Oh I'm getting blown away
I do the juice, I'm Eastwood and the Duke
Oh I'm gonna ride the range
High on the plains, high on the reigns
White lightning lines I'll be
Riding high, oh so high

I'm gonna ride
Cocaine cowboys
I'll be riding high tonight
Cocaine cowboys never die

Ride
Ride 'em cowboys
High in the saddle every night
Cocaine cowboys gotta ride
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hele Helldorado-skiva er jo bare et eneste langt forsøk på å gjenskape Blind In Texas, og jeg kan ikke forestille meg for at han engang sto inne for en eneste av de tekstene den gangen heller. Skreiv bare på rutine "fordi det skulle være sånn". Men så er han vel ikke veldig stolt over den heller da, med rette...
Image

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Runar wrote:
Gladøks wrote:Blackie har da vært kristen lenge? Jeg syns det er mange år siden jeg leste ham uttale seg om kristentroen sin i et intervju i Scream. Og siden jeg knapt har kjøpt Scream siden 2002, så er det nok det, ja.

Det bryr meg egentlig forferdelig lite i utgangspunktet, men litt kjipt om han skal begynne å sensurere seg sjøl pga dette (eller komme med noen andre Mustaine-takter, ti-hi!). Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?
Jeg syns det er litt lavpanna å si at "noen er lavpanna". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med en annen mening enn seg sjøl?

Nei, ikke når motstanderens meninger går ut på å uttrykke forakt for mennesker med andre meninger enn ham sjøl. Kall meg en hykler, men da velger jeg å uttrykke litt forakt for hans meninger igjen (men da er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å gjøre det samme ovenfor meg igjen, hvor nå enn lavpanna det måtte være av deg. :-) ).
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Gladøks wrote:Blackie har da vært kristen lenge? Jeg syns det er mange år siden jeg leste ham uttale seg om kristentroen sin i et intervju i Scream. Og siden jeg knapt har kjøpt Scream siden 2002, så er det nok det, ja.

Det bryr meg egentlig forferdelig lite i utgangspunktet, men litt kjipt om han skal begynne å sensurere seg sjøl pga dette (eller komme med noen andre Mustaine-takter, ti-hi!). Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?

Nå er vel ikke saken så mye at han er blitt kristen(med hans bakgrunn er det egentlig å forvente), men mer at han har rotet seg inn i fundamentalist-land.
Image

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Kill.f**k.Die. wrote:
Gladøks wrote:Blackie har da vært kristen lenge? Jeg syns det er mange år siden jeg leste ham uttale seg om kristentroen sin i et intervju i Scream. Og siden jeg knapt har kjøpt Scream siden 2002, så er det nok det, ja.

Det bryr meg egentlig forferdelig lite i utgangspunktet, men litt kjipt om han skal begynne å sensurere seg sjøl pga dette (eller komme med noen andre Mustaine-takter, ti-hi!). Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?

Nå er vel ikke saken så mye at han er blitt kristen(med hans bakgrunn er det egentlig å forvente), men mer at han har rotet seg inn i fundamentalist-land.

Jo, som jeg sa, hvis han skal begynne å sensurere seg sjøl eller kjøre andre Mustaine-takter, så er det litt kjipt (sjøl om "Animal (f**k Like a Beast)" ikke er WASPs aller beste låt heller, som du òg nevnte).
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Gladøks wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:
Gladøks wrote:Blackie har da vært kristen lenge? Jeg syns det er mange år siden jeg leste ham uttale seg om kristentroen sin i et intervju i Scream. Og siden jeg knapt har kjøpt Scream siden 2002, så er det nok det, ja.

Det bryr meg egentlig forferdelig lite i utgangspunktet, men litt kjipt om han skal begynne å sensurere seg sjøl pga dette (eller komme med noen andre Mustaine-takter, ti-hi!). Men jeg syns òg det er litt lavpanna å si at "jeg trodde han var for intelligent til å bli religiøs". Kan man ikke ha litt mer respekt for mennesker med et annet livssyn enn seg sjøl?

Nå er vel ikke saken så mye at han er blitt kristen(med hans bakgrunn er det egentlig å forvente), men mer at han har rotet seg inn i fundamentalist-land.

Jo, som jeg sa, hvis han skal begynne å sensurere seg sjøl eller kjøre andre Mustaine-takter, så er det litt kjipt (sjøl om "Animal (f**k Like a Beast)" ikke er WASPs aller beste låt heller, som du òg nevnte).

Ja, jeg bryr meg faktisk ikke så mye om f**k Like a Beast. Selv som ateist synes jeg at sangen er i det mer vulgære laget. Det er ikke noe utpreget fundamentalistisk over det, selv om det kanskje er litt tilkneppet å nekte å spille den mest vidgjetne WASP-sangen.

Jeg tenker mer på at han viser en drøy interesse for Johannes åpenbaring, og tydeligvis setter det i sammenheng med verdenspolitikken.

I was watching TV about a year ago and I saw some of the leaders from the EU and from the other countries around the world talking about this global financial crisis we’re going through, and they were talking about maybe it was time for a one world government and a one world system, maybe a one world currency, and I thought to myself, I couldn’t believe what I was hearing, I thought “Do these guys understand what they’re talking about here?” It’s like they’ve been reading the Bible, because they’re talking about Bible prophecy here. So I went back and I started reading Revelation and the Bible and other places in the Bible are talking about the prophecy and I was amazed to how accurate the prediction, the prophecy and the Bible was, talking about a one world system and a one world government.
http://www.metalpaths.com/interviews/wa ... wless,1941

Han kom vel fra en fundamentalistisk bakgrunn, så dette kom ikke akkurat ut av det blå, men jeg mener nå likevel at det hadde vært best uten!
Image

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Affen wrote:Hele Helldorado-skiva er jo bare et eneste langt forsøk på å gjenskape Blind In Texas, og jeg kan ikke forestille meg for at han engang sto inne for en eneste av de tekstene den gangen heller. Skreiv bare på rutine "fordi det skulle være sånn". Men så er han vel ikke veldig stolt over den heller da, med rette...

Yep. Horeri som ikke solgte, det er man ikke stolt av. Hilsen Gene Simmons.

Jeg husker forresten på 89 & Headless på Rockefeller (den kvelden Khomeini døde!), at han fortsatt gjorde f**k Like A Beast, og at han sa til pressa at selv om han hadde sluttet med blod og gørr, så var denne låta livsverket hans.



@ KFD: Herrejesus for et sitat ... (Og hvor var den mannen under Bretton Woods og gullstandarden?)
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard


Jenne
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 02 Oct 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jenne »

WASP
The Last Command
Inside The Electric Circus

Mine tre W.A.S.P. favoritter.

Locked Previous topicNext topic