Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Deep Purple vs. Uriah Heep

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Purple eller Heep?

Deep Purple
47
73%
Uriah Heep
17
27%
 
Total votes: 64
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Thunderbear wrote:Jeg ble litt bekymret for deg Affen, da jeg sÄ at du framhevet King Crimson (!) i en annen trÄd. Med denne kommentaren, samt Ä trekke fram "Legendariske" Warrant, mv, i andre trÄder, skjÞnner jeg at alt tross alt er ved det gamle. :wink:

Takk for sist! Trivelig gjensyn! :D

Hmm, takk for sist ja!? Sjekk pm...
Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Min konklusjon:

Thunderbear & Torjo har ikke peiling pÄ Uriah Heep 8)

UH knuser DP pÄ sÄ mange punkter at det er komisk Ä diskutere :wink:

Jeg er da langt fra like negativ til Heep som Thunderbear!
Uansett, han har fullstendig rett i at det er klasseforskjell i favĂžr Purple.
Å pĂ„stĂ„ noe annet vil vĂŠre som Ă„ pĂ„stĂ„ at Bay City Rollers er bedre enn The Beatles.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

torjo wrote: Å pĂ„stĂ„ noe annet vil vĂŠre som Ă„ pĂ„stĂ„ at Bay City Rollers er bedre enn The Beatles.

Du er en kjekk kar, torjo! 8)

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Thunderbear wrote:
torjo wrote: Å pĂ„stĂ„ noe annet vil vĂŠre som Ă„ pĂ„stĂ„ at Bay City Rollers er bedre enn The Beatles.

Du er en kjekk kar, torjo! 8)

Takk for det, men jeg konstaterer bare fakta. :D
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MÄ bare nok en gang fÄ understreke hvor sinnsykt Heep GRUUUUSER Purple pÄ alle tenkelige og utenkelige punkter! Fy f**n, den dagen Purple greier Ä levere en konsert som er halvparten sÄ bra som en gjennomsnittlig Heep-konsert, skal jeg f**n meg gÄ til innkjÞp av tidenes mest oppskrytte liveskive, Made in Japan! Mao trenger jeg nok fortsatt ikke skaffe meg den. Heep overgÄr ALT!

np Uriah Heep - Against the Odds (Sonic Origami)
Image


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

Liker Uriah Heep veldig bra, men umulig Ä ikke svare Deep Purple. BÄde fordi Deep Purple er bedre besatt pÄ alle instrumenter, tyngre og mer fandenivolsk. Rett slett hardere. Og mer gitarbasert en Uriah. Og bedre lÄter. Men det skal sies at Purple er mitt all time band nr 1.

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

oddefa wrote:umulig Ă„ ikke svare Deep Purple.

Jepp! SĂ„ enkelt!

Case Closed! End of discussion!

TrÄden kan stenges.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Rimelig uavgjort for min del, men Uriah Heep fÄr min stemme fordi godlÄtene er sÄ vanvittig bra.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Heep har jo jevnt over mange...MANGE fler godlÄter enn Purple, og topplÄtene til Heep overgÄr konsekvent topplÄtene til Purple.

Child in Time vs. July Morning f.eks, Child in Time blir pÄ nivÄ med ei vise av Bjarne BrÞndbo i forhold!
Image


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

NÄr det gjelder lÄter handler det om smak, at noen synes at Uriah har bedre lÄter kan jeg akseptere, selv om jeg er uenig. Men det som er hevet over en hver tvil er at purple rocker mye hardere, har stÞrre variasjon i musikken og vokalen. Ok alle gutta i Uriah synger veldig bra og korer nesten pÄ nivÄ med Queen. Der har ikke Purple noe Ä stille opp. Men f**n sÄ mye mer variasjon Gillan har sin vokal en de Uriah (samtlige vokalister) har. "Jesus christ superstar" spilles mye pÄ mp3 spilleren for tiden, og du allpakka hvor bra Gillan synger. Og da kan jeg innrÞmme at stemmen hans etter 1974 ikke har vÊrt like bra. Og nÄr han slutt/fikk fyken ble det Coverdale/Hughes. Finnes det en plate med mer variert vokal en Burn ? (Ok Hearn aid og Avantasia hehe). Og til sist. Uriah har mange "fillers" fra midten av 70 tallet og ja det meste av 80 tallet (minus "Abominog" og "Head first" som er bra, spesielt fÞrstnevnte), hvor noen nesten ikke rocker i det hele tatt. Selv "Come taste the band" er en veldig bra plate. Hva som har skjedd etter 80 tallet har jeg ikke tatt med i betraktning, da jeg ikke har noe Uriah etter denne epoken.

Og til sist. Purple har mye humor (M/Gillan) og morsomme tekster, Uriah er litt kjee sÄnn sett. Og som sagt tidligere: Jeg liker Uriah Heep. Men noen vil alltid vÊre nest best. F.eks Everton er nest best i byen, Erling Jevne ble stort sett nr 2 og Uriah heep er Þh...det 4 beste bandet fra England tidlig pÄ 70 tallet. Ikke noe grunn til Ä grine av den grunn.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Greier ikke med min beste vilje Ä se at Purple er mer variert enn Heep, jeg opplever det stikk motsatt...Heep har mye mer variasjon, og har - I MINE ØRER - levert topp kvalitet i alle Är, mens Purple har vÊrt mildt sagt varierende...
Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Heep har mye mer variasjon, og har - I MINE ØRER - levert topp kvalitet i alle Är...

For Ă„ sitere og lett omskrive et sint leserbrev fra noen polakker til Metal Forces datert 1992 (og rettet til Jerry Ewing som hadde slaktet en Poison-plate):

Your ears are ill, Affen! :wink:

Kommet noe videre i lyttinga pĂ„ BÖC/Buck Dharma?
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:Kommet noe videre i lyttinga pĂ„ BÖC/Buck Dharma?

Nei, har som du sĂ„ hĂžrt og like Mirrors, sĂ„ da er vel Imaginos neste pĂ„ lista, men nĂ„ er jeg midlertidig uten egen musikk da jeg bor hos Marken mens jeg venter pĂ„ flyttelasset. Marken har mye bra musikk han, men ikke noe BÖC. Men bĂ„de Heep og Cooper fant jeg i samlinga hans :D
Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Men bÄde Heep og Cooper fant jeg i samlinga hans :D

Ikke 70-talls formoder jeg.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:
Affen wrote:Men bÄde Heep og Cooper fant jeg i samlinga hans :D

Ikke 70-talls formoder jeg.

Nei, henholdsvis Sea of Light og Raise Your Fist and Yell :wink:
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Affen wrote:Child in Time vs. July Morning f.eks, Child in Time blir pÄ nivÄ med ei vise av Bjarne BrÞndbo i forhold!

Makan til uttalelse. Begge lÄtene er jo glimrende! Det er bare smak og behag som gjÞr at jeg foretrekker July Morning.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Le-Man
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Le-Man »

Udunpute wrote:Heep har noen virkelig gode enkeltlÄter, men klarte aldri Ä ha ei hel skive med bare gromlÄter. Purple vinner med en noe sÄ grassalt diger margin. SelvfÞlgelig synd at Purple Þdelegger sitt gode navn og rykte med de siste skivene, men det endrer ikke faktumet at pÄ sitt beste er de nÊrmest uslÄelige.

Ditto

Locked Previous topicNext topic