Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Cheap Trick

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva er Cheap Tricks største mesterverk?

Cheap Trick (1977)
1
8%
In Color
2
17%
Heaven Tonight
4
33%
Dream Police
3
25%
All Shook Up
0
No votes
One On One
0
No votes
Next Position Please
0
No votes
Standing On The Edge
0
No votes
The Doctor
0
No votes
Lap Of Luxury
1
8%
Busted
0
No votes
Woke Up With A Monster
0
No votes
Cheap Trick (1997)
1
8%
Special One
0
No votes
Rockford
0
No votes

Total votes: 12

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

Stian wrote:Det er fordi noen må passe på deg. Er pålagt av Runar, faktisk.

Haha, ok...har du og bilde av meg i pengeboka? :P
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Hege wrote:jeg pleier i det minste ikke å gå inn i tråder til band jeg liker dårlig (som ville tilsvart halve hardrockforumet), å slenge dritt BARE for å slenge dritt.

Nå var det vel akkurat det du gjorde i denne tråden.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Affen wrote: "Nei jeg liker fortsatt Mayhem fordi jeg har et forhold til dem, men gidder ikke sjekke ut nye band i sjangeren. Black metal er ikke mi greie..." :)
Når vi snakker om det... Du er faktisk inne på noe her. Det er mye knas innen BM, men det er ikke min favorittsjanger #1. Det er en svær jungel av BM-band der ute, og jeg har ikke helt behov for å sjekke ut ALT (på en gang). Tar heller ting litt som det kommer dumpende ned på nesa mi. Det kan forsåvidt gjelde hardrock også. Kommer jeg over et bra hardrockband, så selvfølgelig. Men jeg gidder ikke sjekke ut tusen AOR-band fordi du mener at det må jeg gjøre for å være tr0000456 metalhead.

"I don't care what they say
I've made up my mind
You know that I live for today
There's nothing in this world that can stop me now"

Affen wrote:
Stian wrote:Du kan lete selv.

Jeg vet jeg har vært, og er fortsatt negativ til å drikke seg dritings. Det kommer jeg aldri til å endre syn på. Og jeg har ikke vært dritings siden siste gangen jeg drakk heimbrent på en fest tidlig i 2002. Der og da bestemte jeg meg for at aldri mer. Å våkne opp med hodepine, kvalme og faenskap, og ikke huske alt fra kvelden før, nei det orker jeg ikke. Så mulig du bare blander sammen ting nå. Men jeg har aldri vært avholds.
Øhøhø. Da har vi litt forskjellige definisjoner på dritings. Hvor mange fyllemeldinger har ikke jeg fått av deg, der bokstavene er helt ute og kjører så man knapt skjønner hva som står, og innholdet bare er vas. :P

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:Øhøhø. Da har vi litt forskjellige definisjoner på dritings. Hvor mange fyllemeldinger har ikke jeg fått av deg, der bokstavene er helt ute og kjører så man knapt skjønner hva som står, og innholdet bare er vas. :P

Med dritings mener jeg spy, miste kontroll, ikke huske noe neste dag, etc. Det gjør ikke jeg. At tastene på mobilen blir veldig små og knotete etter noen øl er en HELT annen sak :P
Image

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Affen wrote:
Hege wrote:Jeg står fortsatt for det jeg liker, jeg. Hører på både Stage Dolls, Evenrud og WW i blant. Så her er du helt på jordet, mister.

Ja du holder deg til noen få band så du har noe å slå i bordet med å "bevise" at du ikke har forandra deg. Men om musikken til Stage Dolls gir deg noe, hvorfor skulle ikke annen musikk i samme sjanger kunne gi deg like mye? Finnes massevis av band som skriver mye bedre låter enn Stage Dolls innen samme sjanger!

Gir musikken til Darkthrone deg noe, Affen? Du sier du liker det, men hvor
mange andre primitive black metal skiver har du, og hører på?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

TheUnborn wrote:Gir musikken til Darkthrone deg noe, Affen? Du sier du liker det, men hvor mange andre primitive black metal skiver har du, og hører på?

Tja, de gamle Darkthrone-skivene gir meg noe i form av at jeg liker det...når jeg er i humør, vel og merke. Gir meg ingen "kald" eller "ond" følelse, om det er det du fisker etter :) Ellers er vel den "primitive" bm-skiva som gir meg mest Ancient - Halls Of Eternity. Den skiva har ei enorm stemning, og spilles både titt og ofte...samt Pure Holocaust med Immortal.

Så, kan ikke du fortelle meg litt om ditt forhold til Cheap Trick? Regner sterkt med du har et slags forhold til bandet siden du går inn i tråden om dem?
Image

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Affen wrote:
TheUnborn wrote:Gir musikken til Darkthrone deg noe, Affen? Du sier du liker det, men hvor mange andre primitive black metal skiver har du, og hører på?

Tja, de gamle Darkthrone-skivene gir meg noe i form av at jeg liker det...når jeg er i humør, vel og merke. Gir meg ingen "kald" eller "ond" følelse, om det er det du fisker etter :) Ellers er vel den "primitive" bm-skiva som gir meg mest Ancient - Halls Of Eternity. Den skiva har ei enorm stemning, og spilles både titt og ofte...samt Pure Holocaust med Immortal.

Så, kan ikke du fortelle meg litt om ditt forhold til Cheap Trick? Regner sterkt med du har et slags forhold til bandet siden du går inn i tråden om dem?

Du nevner ikke så mange flere skiver innen black metal, enn det Hege gjør
om hard rock, så dere er like gode på det punktet spør du meg.

Jeg er ofte innom hard rock forumet å ser litt rundt jeg, sier sjelden noe, men
kunne ikke dy meg da jeg kom over denne diskusjonen, som i bunn og grunn
ikke har så mye med Cheap Trick å gjøre mer.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

TheUnborn wrote: Du nevner ikke så mange flere skiver innen black metal, enn det Hege gjør

Nei jeg visste ikke at målet var å ramse opp mest mulig bm-skiver, men ok, jeg kan sende deg ei liste over alle bm-skivene i samlinga mi i løpet av kvelden, om du har noe glede av det :)

TheUnborn wrote: Jeg er ofte innom hard rock forumet å ser litt rundt jeg, sier sjelden noe, men

Ok, men da innrømmer du at du liker å provosere da, og at det var det som var målet ditt med forrige post :wink:
Image

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Affen wrote:
TheUnborn wrote: Du nevner ikke så mange flere skiver innen black metal, enn det Hege gjør

Nei jeg visste ikke at målet var å ramse opp mest mulig bm-skiver, men ok, jeg kan sende deg ei liste over alle bm-skivene i samlinga mi i løpet av kvelden, om du har noe glede av det :)

TheUnborn wrote: Jeg er ofte innom hard rock forumet å ser litt rundt jeg, sier sjelden noe, men

Ok, men da innrømmer du at du liker å provosere da, og at det var det som var målet ditt med forrige post :wink:

Var målet til Hege å ramse opp alle hard rock-skivene hun hadde da?

Er ikke ute etter å provosere i det hele tatt jeg.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Kjøpte The Very Best of Cheap Trick idag. Høres veldig bra ut så langt!

Hører forresten at Rob Zombie har vært på kraftig låtslang hos Cheap Trick da han lagde The Scorpion Sleeps - den er jo nesten ren ripoff av ELO Kiddies :)
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Affen wrote:Kjøpte The Very Best of Cheap Trick idag. Høres veldig bra ut så langt!

Hvis det vil si denne…

Image

…så inneholder vel den så godt som bare gull. Det at det er funnet plass til herlige "Oh Caroline" − og andre ikke helt opplagte godlåter − er riktig så gledelig.

Det hadde nok kanskje vært smartere å gå for "The Essential Cheap Trick" som en start, men jeg antar du ville gjøre det billigst mulig, og da er denne nye samlinga en god løsning siden den nærmest kastes etter folk. Dermed kan "The Very Best Of…" anbefales alle som, for en billig penge, ønsker å sjekke ut dette fantastiske bandet.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Fullstendig ubrukelig med samleskiver generellt som annet enn introduksjon, så ja, gikk for en 2 for 100 deal på Musikkverket på Hamar. Men den trigga interressen nok til at jeg skal skaffe meg noen skikkelige CT-album. Får se hva jeg finner i Oslo i helga. Samlinger er selvsagt ikke fullverdige album...
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Affen wrote:Men den trigga interressen nok til at jeg skal skaffe meg noen skikkelige CT-album.

Flink gutt!

Jeg anbefaler at du går for "In Color", "Heaven Tonight" og "Dream Police".

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

steinman wrote:
Affen wrote:Men den trigga interressen nok til at jeg skal skaffe meg noen skikkelige CT-album.

Flink gutt!

For å si det sånn, har de noen jeg bør styre langt unna? Tenker mer sånn "kjøper det jeg kommer over" jeg :)
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:
steinman wrote:

Flink gutt!

For å si det sånn, har de noen jeg bør styre langt unna? Tenker mer sånn "kjøper det jeg kommer over" jeg :)

Du må ikke glemme at du antageligvis liker disse skivene best.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Haha, Marken :lol:
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Affen wrote:
steinman wrote:

Flink gutt!

"The Doctor" er jo krise, men det er vel lite trolig du dumper borti den. Videre er plater som "Next Position Please" og "One On One" noe ujevne, men det meste annet er relativt trygge kjøp (jeg skrev vel mer om dette i åpningsposten, selv om denne tråden er fra før jeg begynte med de virkelig omfattende trådene mine).

Alle platene opp til og med "All Shook Up" er for øvrig remastra, med bonusspor, så prøv å unngå de gamle versjonene her.

Marken wrote:
Affen wrote:For å si det sånn, har de noen jeg bør styre langt unna? Tenker mer sånn "kjøper det jeg kommer over" jeg :)

Du må ikke glemme at du antageligvis liker disse skivene best.

Marken er inne på noe her...

Yatzy
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Yatzy »

Affen wrote:
steinman wrote:

Flink gutt!

The Doctor er eneste som fortjener merkelappen "styr unna."

Skaffer du deg Heaven Tonight, Standing on The Edge og Cheap Trick (1997), så har du dekka bandets 3 "perioder" på en grei måte. Der har du en begynnelse i alle fall. Dessuten bør liveskiva At Budokan anses som et must.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Kjøpte 3 CT-skiver idag; Cheap Trick, Heaven Tonight og All Shook Up. Satser på at de er bra, var kun de som sto i hylla på Platekompaniet på Oslo City...
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Nedturen begynner for så vidt med "All Shook Up", men det er absolutt godt stoff der. Siden jeg antar det er remasteren du har fått kloa i får do jo med "Found All The Parts"-EP-en, og det er veldig hyggelig lytting.

Uansett er tiden nå inne for å ønske deg velkommen inn i Cheap Tricks fantastiske verden. Du er garantert mange gode stunder med bandet fremover, og livet ditt blir aldri det samme igjen.

Locked Previous topicNext topic