Einar Lunde wrote:TheUnborn wrote:Sikkert flisespikkeri, men "Alder" burde kanskje vĂŠrt byttet ut med
"FĂždt"?
-
Jeg er enig, men det var flere av punktene som var usedvanlig dÄrlig formulerte.
Usedvanlig mange bomskudd her.
Om 20 Är har du fortsatt samme fÞdselsdato, men vil svare forskjellig pÄ mange av punktene. Jeg vurderte ogsÄ Ä legge inn en alderspoll, og da er det mest praktisk med alder, ellers ville pollen jevne seg ut ettersom Ärene gÄr.
Som f.eks. den om hvilke skiver man tar med seg hvis namsmannen kommer. Jeg regner med poenget er Ä fÄ frem hvilke skiver man liker best, men et rasjonelt svar vil bli Ä ta med seg de skivene man ikke fÄr tak i lenger, og sÄledes ikke fÄr erstattet, uavhengig av om de er ens favorittskiver. Hvis man synes "Reign in Blood" er tidenes skive, sÄ er det ikke noe stort problem Ä skaffe seg den pÄ nytt, sÄ den kan godt namsmannen fÄ, og da kan heller han fÄ lÊre seg litt skikkelig metall.
Den er jeg enig i, og du ser jeg kommenterte det selv i min post.
FÞrste plate man fikk, kjÞpte og solgte blir ogsÄ veldig vagt f.eks. for oss som har hatt eldre sÞsken som har bragt metallen til oss. Regner altsÄ med at poenget her er hvilke skiver man fÞrst begynte Ä hÞre pÄ, ikke hvem man faktisk fikk/kjÞpte fÞrst, som godt kan ha vÊrt ti Är etter at jeg begynte Ä hÞre pÄ metall, for den saks skyld.
SĂ„ hvilken del av "den fĂžrste plata du fikk", "den fĂžrste plata du kjĂžpte" og "den fĂžrste plata du solgte" var det du ikke forstod?
Det var helt konkrete spÞrsmÄl uavhengig av hva du mÄtte ha begynt Ä hÞre pÄ.
Nei, ogsÄ her er spÞrsmÄlet helt konkret. Hva du liker ellers spiller ingen rolle. Bare hva du ville ha kjÞpt fra det Äret du ble fÞdt.Hvis man mÄ kjÞpe en plate fra Äret man er fÞdt, hvilken skive blir det. Her regner jeg med at poenget er Ä fÄ frem hvilken skive man digger mest fra det Äret, men da er jo ogsÄ sannsynligheten for at man har den skiva fra fÞr relativt stor, hvilket i og for seg eliminerer poenget med Ä kjÞpe den.
Artig."Hva er det artigste du ser pÄ TV?" Menes det her det morsomste man ser pÄ tv, eller det man helst ser pÄ tv? Trenger ikke nÞdvendigvis Ä vÊre den samme tingen.
Jeg spurte om PC og Mac fordi jeg faktisk lurte pÄ det som hadde med PC og Mac Ä gjÞre, ikke Commodore 64 e.l."Hva er det fÞrste spillet du spilte pÄ pc (eller mac)?" Er det ikke mer interessant Ä spÞrre om hva det fÞrste dataspillet man spilte var, uavhengig av platform? Hva gjÞr den fÞrste spillopplevelsen pÄ pc eller mac sÄ spesiell i forhold til den faktiske fÞrste spillopplevelsen, som kunne ha vÊrt pÄ en hvilken som helst platform?
Synes ogsÄ det er merkelig at brettspill nÞdvendigvis skal spilles med familien.
"Du skal spille brettspil med familien" betyr ikke at du bare skal spille med dem, hele tiden. "Du skal til Majorstuen, hvilket transportmiddel foretrekker du?" Betyr det at du ikke kan reise noen andre steder?
(Ja, det kan hende at du bor pÄ Majorstuen.)
Notert."Hva stemte du ved forrige kommunevalg og ved forrige stortingsvalg?" Hva gjĂžr disse to mer interessante enn bydelsvalg (for oss i byen) og fylkestingsvalg?
"Du skal delta i Kvitt eller Dobbelt med Knut BjÞrnsen. Hva blir temaet, og nÄr kaster du inn hÄndkledet?" Hvorfor spesifiseres Knut BjÞrnsen som programleder? Kvitt eller Dobbelt har gÄtt mange runder pÄ tv, bÄde med og uten Knut BjÞrnsen. Har da altsÄ programlederen noe Ä si for hvilket emne jeg vil velge og/eller nÄr jeg kaster inn hÄndkleet? Hvorfor er det formulert "nÄr" jeg kaster inn hÄndkleet, er det gitt at jeg ikke vil stÄ lÞpet ut?
Fordi jeg spurte om Kvitt eller Dobbelt med Knut BjĂžrnsen.
Et gyldig svar pÄ "nÄr" er - tro det eller ei - "aldri".
De feilene du korrekt pÄpekte var bydelsvalg, artig og namsmannen. Sistnevnte pÄpekte jeg selv, sÄ du fÄr 2,5 av 11 mulige.
Tommelen ned fra Lucy Smith!