Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Queensryche: Er skivene av nyere dato noe å samle på?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste etter Promised Land

Hear In The Now Frontier
3
16%
Q2K
0
No votes
Tribe
0
No votes
Operation: Mindcrime II
16
84%

Total votes: 19

norseman
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by norseman »

Eon wrote:
tomarnold wrote:

Jeg kjøpte andreskiva til Queensrÿche etter jeg leste at den bør falle i smak for fans av Crimson Glorys debutskive. Så feil kunne man ta. Faaeeen så bedriten skive. Går den for å være bra?

Ikke vet jeg, men jeg har Rage For Order, og det er en av de slappeste platene jeg har. Den eneste skikkelige gode låta jeg har hørt fra denne gjengen er fortsatt Queen of The Reich fra debut-EPen

Dere bør sjekke ut The Warning og før dere gir dem opp. Liker godt den, debut EP'en og Operation Mindcrime (selv om den er helt annerledes), men er derimot ikke noen fan av Rage For Order. Synes det er en pussig skive det svinger særdeles lite av. Men EP'en bør likevel være ett sikkerstikk, tombjarnold, selv om du synes RFO var drit.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

For noen folk. Rage For Order er jo helt fantastisk. Langt bedre enn EP-en og The Warning.

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

tomarnold wrote:

Jeg har også førsteskiva til Queensrÿche. Den er langt bedre, men mye kjedelig. Jeg liker tittellåta godt, dog. Den bør vel du òg kunne like?

edit: til Eon, altså.

Ikke sikker på om jeg har hørt den, men skal sjekke ut låta i løpet av kvelden.

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Marken wrote:

For noen folk. Rage For Order er jo helt fantastisk. Langt bedre enn EP-en og The Warning.

Dèt er Queensrÿche, ikke wannabe-Maiden som på Ep'n og The Warning :!:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

norseman wrote:
Eon wrote:

jeg har Rage For Order, og det er en av de slappeste platene jeg har.

er derimot ikke noen fan av Rage For Order. Synes det er en pussig skive det svinger særdeles lite av.

Jeg var enig med dere i ganske mange år, men gav den heldigvis noen flere sjanser. Kjempeskive.

norseman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by norseman »

Har sikkert hatt den i 10 år og stadig gitt den nye sjanser.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Rage for Order er helt genial, terningkast 6/6 og en juvel i samlinga. Men kanskje det har noe med at det var den første cd'en jeg kjøpte.

Ep'en er grei, mens The Warning takler jeg ikke.

<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

Drodle Tate

You only live once, man. This is all there is. There ain't nothing else. This is your chance. This is it. This is all there is. It doesn't get any better than this. That's right.

"I loved you in Bloodsport"

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Yeah? Yeah!

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Snodig greie, men en fullengder kan jo bli interessant.

According to TicketWeb.com, the core members of QUEENSRŸCHE will debut their new band RISING WEST on Friday, June 8 and Saturday, June 9 at the Hard Rock Café in Seattle, Washington.

RISING WEST features Michael Wilton, Eddie Jackson, Scott Rockenfield and Parker Lundgren of QUEENSRŸCHE, with powerhouse vocalist Todd La Torre of CRIMSON GLORY. The band will perform rare and classic hits from the first five QUEENSRŸCHE albums and plan on hitting the studio sometime early summer to begin recording its first release.

Her synger La Torre gamle Queensryche-truddelutter:

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Her kommer det til å gå rykter ...

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Marken wrote:

Snodig greie, men en fullengder kan jo bli interessant.

According to TicketWeb.com, the core members of QUEENSRŸCHE will debut their new band RISING WEST on Friday, June 8 and Saturday, June 9 at the Hard Rock Café in Seattle, Washington.

RISING WEST features Michael Wilton, Eddie Jackson, Scott Rockenfield and Parker Lundgren of QUEENSRŸCHE, with powerhouse vocalist Todd La Torre of CRIMSON GLORY. The band will perform rare and classic hits from the first five QUEENSRŸCHE albums and plan on hitting the studio sometime early summer to begin recording its first release.

Når det gjelder La Torre så er det ikke så lenge til han slipper solo skiva:

http://www.youtube.com/watch?v=nIyCKLa99IE

Tidvis klin lik Scott Oliva! j****g habil vokalist :!: :!:

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Marken wrote:

Så basically Queensrÿche uten bremseklossen Tate gjør låter fra sin beste epoke med en vokalist som faktisk kan synge låtene, og med litt flaks gjør ei ny studioskive i den stilen? I don't see the downside!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marken wrote:

Denne La Torre virker flink å kopiere både her og i Crimson Glory, men han mangler jo fullstendig særpreg. Ser ikke helt det store med en ren kopist. Gir meg omtrent like mye som å programmere trommene etter originalsporene. Pregløst og unødvendig.

Image

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Affen wrote:
Marken wrote:

Denne La Torre virker flink å kopiere både her og i Crimson Glory, men han mangler jo fullstendig særpreg. Ser ikke helt det store med en ren kopist. Gir meg omtrent like mye som å programmere trommene etter originalsporene. Pregløst og unødvendig.

Tror vel ikke det hadde vært særlig akseptert bl.a fansen hvis La Torre kom inn i Crimson Glory for å gjøre sin helt egen greie. Noe av vitsen var vel at han skulle tilfredsstille CG fansen ved å gjøre bra versjoner av de gamle låtene, noe som ikke Midnight helt maktet selv de siste årene. :D

Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Så et band som ikke har gjort noe skikkelig bra siden 1990, prøver å restarte harddisken? Høres ut som en fornuftig, om enn post-matur, tanke...

(hjerte) Queensrÿche 1983-1990

"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

CRIMSON GLORY vocalist Todd La Torre has released the following statement regarding today's announcement that he has joined forces with QUEENSRŸCHE members Michael Wilton, Eddie Jackson, Scott Rockenfield and Parker Lundgren in a brand new band called RISING WEST:

"Just for the record and for those asking about CRIMSON GLORY, I am NOT leaving CRIMSON GLORY, I am embarking on another musical endeavor with the members of QUEENSRŸCHE. I am proud and honored to be a part of this! CRIMSON GLORY is still writing new material for our record, DO NOT WORRY :) This is going to be an amazing new chapter. \m/ Thank you for all of your support!"

La Torre, who says that QUEENSRŸCHE has been his favorite band since he was 15 years old, first met Wilton at this year's NAMM convention in January in Anaheim, California.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Hvis det resulterer i at vi får et Queensrÿche tilbake i godt gammelt slag så er jeg "all for it"! La Torre leverer vokalt, så da får jeg håpe hovedfokus blir fra Rage og opp til Empire - der bandet er som absolutt best!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Porcus wrote:

Her kommer det til å gå rykter ...

Nå er det slutt på å ignorere dem også: http://legacy.roadrunnerrecords.com/bla ... mID=174729

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Locked Previous topicNext topic