Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To år etter at tråden ble laget er det på tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%
 
Total votes: 46
User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Spilte Persecution på fest selv i kveld. Knallåt! Men resten gjør seg ikke særlig godt på et vorspiel....nei, på med Depressive Age!

User avatar

ACAB
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 13 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ACAB »

Må få hørt mer på denne skiva. Spilte den en god del med en gang jeg kjøpte den, men så ble den stående i hylla. Det er egentlig ei veldig bra skive..

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Nils Barvåg wrote:"Takk" er en passende omtale av Priests diskografi...

Peccatum hadde en fin vending der på innercoveret til Oh, My Regrets-EPen: "Thanks to Judas Priest for delivering the goods."
Eläkööt supikoirat!

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Nils Barvåg wrote:det er helt uforståelig at at ikke noen hver skjønner at Priest er tidenes beste metalband...

Jeg velger å tro verden hadde vært en bedre plass :D
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

ACAB wrote:Spilte den en god del med en gang jeg kjøpte den, men så ble den stående i hylla. Det er egentlig ei veldig bra skive..

Samme her. Lenge siden jeg har hatt lyst å høre på den nå, men den er bra.

np In Flames - Alias
Image

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Tror jeg skal gi den en runde idag, kanskje får jeg stemt snart.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Nils Barvåg wrote:Har hatt Priest-fiest her hjemme i kveld...Jägermeister og mine fem favoritter fra hvert Priestalbum fra starten av...

Hvilke fem tok du fra Painkiller, du som er så glad i den plata? :P
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Vanvittig vanskelig å velge favoritt låt fra denne skiva , men stemmen gikk til Future Of Mankind. Kunne like godt vært Persecution , Exiled eller Alone. En av de gjevneste skivene i Priest katalogen spør du meg!

User avatar

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Gladøks wrote:
Nils Barvåg wrote:Har hatt Priest-fiest her hjemme i kveld...Jägermeister og mine fem favoritter fra hvert Priestalbum fra starten av...

Hvilke fem tok du fra Painkiller, du som er så glad i den plata? :P

Kom bare så langt som halvveis i "Screaming..." :wink:
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

skaumannen wrote:
Nils Barvåg wrote:det er helt uforståelig at at ikke noen hver skjønner at Priest er tidenes beste metalband...

Jeg velger å tro verden hadde vært en bedre plass :D

Vi hadde i det minste sluppet en del absurde Manowar- og Helloween-kommentarer, som dukker opp med jevne mellomrom... :)
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

beast_number_666
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 21 Nov 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by beast_number_666 »

Nils Barvåg wrote:
skaumannen wrote:
Nils Barvåg wrote:det er helt uforståelig at at ikke noen hver skjønner at Priest er tidenes beste metalband...

Jeg velger å tro verden hadde vært en bedre plass :D

Vi hadde i det minste sluppet en del absurde Manowar- og Helloween-kommentarer, som dukker opp med jevne mellomrom... :)
Metalband, Priest er ikke det engelsk for prest da :P
WEITER WEITER INS VERDERBEN, WIR MÜSSEN LEBEN BIS WIR STERBEN.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Future Of Mankind må det bli, men for å være helt ærlig ble jeg skuffet over denne skiva. Den var kul de første par gangene, men etter et tosifret antall runder er jeg nå allerede lei skiva. Synes det blir for mye svada. Som stor Priest fan er det selvsagt bare kult at mange digger skiva, men for meg ble den en nedtur, og kan på ingen måte måle seg med Angel Of Retribution og fantastiske låter som "Hellrider" og "Lochness".

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Da fikk jeg stemt, gikk for Prophecy, av den grunnen at det er så jævli rått når den slår inn fra Dawn of Creation, hårene i nakken reiser seg. Er flere sangen jeg liker like godt og.

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

kattpiss wrote:Da fikk jeg stemt, gikk for Prophecy, av den grunnen at det er så jævli rått når den slår inn fra Dawn of Creation, hårene i nakken reiser seg. Er flere sangen jeg liker like godt og.

Står helt fast jeg... Akkurat nå står det mellom Prophecy,Pestilence and plague, Death og Future of Mankind.

Av en eller annen grunn får jeg frysninger på Conquest mellom 03:22 - 03:32.. Helt fantastisk!
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

--Varda--
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by --Varda-- »

kattpiss wrote:Reunion turneen tror jeg med, de spilte vel United på den og.. Eeeeller, var vel kanskje Take on the World. Ingen av dem er sanger jeg ville hørt live.

Nå sitter jeg her uten lyd så jeg vet ikke om kvaliteten holder mål
Desert Plains:
Solar Angles og tilogmed:
The Sentinel og, som de hentet frem i Ripper tiden:

Jeg mener ganske bestemt at de ikke har spilt United på noen av turneene siden de reunited (i Europa i hvert fall). Den avsluttet de jo med på Demolition-turneen, mens på Reunion-turneen og Retrebution avslutta de med Living after midnight, og på Nostradamus med You got another thing coming. Og jeg er rimelig sikker på at de ikke har hatt den annet sted i settet heller.

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

--Varda-- wrote:
kattpiss wrote:Reunion turneen tror jeg med, de spilte vel United på den og.. Eeeeller, var vel kanskje Take on the World. Ingen av dem er sanger jeg ville hørt live.

Nå sitter jeg her uten lyd så jeg vet ikke om kvaliteten holder mål
Desert Plains:
Solar Angles og tilogmed:
The Sentinel og, som de hentet frem i Ripper tiden:

Jeg mener ganske bestemt at de ikke har spilt United på noen av turneene siden de reunited (i Europa i hvert fall). Den avsluttet de jo med på Demolition-turneen, mens på Reunion-turneen og Retrebution avslutta de med Living after midnight, og på Nostradamus med You got another thing coming. Og jeg er rimelig sikker på at de ikke har hatt den annet sted i settet heller.
Avsluttet AOR touren med You got another thing comin' og, men stemmer sikkert med United greia.

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Kan noen sjekke noe for meg? Om dere har en gammel versjon av Rocka Rolla, eller LP-en?

Det er snakk om "winter triologien" eller hva jeg skal kalle den. Jeg tror sangene er delt opp på feile plasser på CDen min, har ikke platespiller lengre så kan ikke sammenligne med LP-en.
Winter avsluttes etter andre verset, slik at Deep Freeze begynner med en trommesolo, går inn i et riff, så synger Rob det som på en måte er tredje verset til Winter. Deep Freeze avsluttes i det KK sin whammy solo begynner, som gjør at Winter Retreat blir KK sin solo som videre går inn i et akustisk riff mens Rob nynner over, så videre inn i et siste vers eller noe.

Er dette rett eller er Winter to vers, trommesolo, riff, et tredje vers. Deep Freeze er bare KK sin solo, mens Winter Retreat blir resten?

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

kattpiss wrote:Det er snakk om "winter triologien" eller hva jeg skal kalle den.

Du kan jo begynne med å kalle den trilogien :P

En trilogi er en samling av tre kunstneriske verker, vanligvis innen litteratur, film eller musikk. Avsnittene i trilogien har noe til felles, som regel en handling som løper over de tre delene, skjønt det også finnes trilogier med en tematisk eller mer abstrakt sammenheng. Feilaktig benyttes også ordet «triologi» for å referere til en trilogi.

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'triologi' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.
Image

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Årets soleklart beste skive i min bok.....Fikk følge av Brainstorm og Tesla på pallen....
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Affen wrote:
kattpiss wrote:Det er snakk om "winter triologien" eller hva jeg skal kalle den.

Du kan jo begynne med å kalle den trilogien :P
Vet du, akkurat det bryr meg inst inni tykktarmen. Vil bare ha svar på det jeg spurte om, du har sikkert en gammel versjon av Rocka Rolla du kan sjekke. Er ganske sikker på at plata mi er delt opp rett, selvom det jeg skrev sist ville vært mer logisk. Uansett, er en fyr som mener Deep Freeze bare er whammy soloen til KK, ikke noe mer. Og det stemmer ikke med platen min iallfall.

Locked Previous topicNext topic